Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De Potvis in Knokke (voor de gepensioneerden en toeristen)
Een doodzieke bultrugwalvis die twee weken geleden was aangespoeld op een strand in West-Australië is donderdag met behulp van explosieven uit zijn lijden verlost.
De natuur is wreed en onrechtvaardig,moest je dat nog niet weten.
Dat weet ik wel, maar da's meestal het soort 'argument' van vleeseters zodat ze niet moeten nadenken waar hun voedsel vandaan komt ...
On topic : het dier een kortere doodstrijd bezorgen was waarschijnlijk te duur. Maar het dier bewaken zodat niemand een tand of amber kon pikken, was wel mogelijk.
Re: De Potvis in Knokke (voor de gepensioneerden en toeristen)
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Dat weet ik wel, maar da's meestal het soort 'argument' van vleeseters zodat ze niet moeten nadenken waar hun voedsel vandaan komt ...
On topic : het dier een kortere doodstrijd bezorgen was waarschijnlijk te duur. Maar het dier bewaken zodat niemand een tand of amber kon pikken, was wel mogelijk.
Het gaat hier om een potvis, en die wordt (nog) niet gegeten...
En als je iemand quote, ruk het dan niet uit zijn verband...
On topic : het dier een kortere doodstrijd bezorgen was waarschijnlijk te duur.
Ik denk dat het eerder een kwestie is van praktische haalbaarheid. Een klein tot middelgroot dier is makkelijk te euthanaseren, maar zo een gigantische potvis? Dat geef je niet zomaar een prikje hé.
Ik denk dat het eerder een kwestie is van praktische haalbaarheid. Een klein tot middelgroot dier is makkelijk te euthanaseren, maar zo een gigantische potvis? Dat geef je niet zomaar een prikje hé.
Vrij snel heeft een dierenarts op de radio uitgelegd dat het niet mogelijk is om te euthanaseren, deels omdat het beest te zwaaris, deels omdat de organen door het gewicht platgedrukt worden en er geen goede bloedcirculatie meer is. Beestachtig afmaken was misschien een mogelijk... gewoon enkele uitnodigen om...
Vrij snel heeft een dierenarts op de radio uitgelegd dat het niet mogelijk is om te euthanaseren, deels omdat het beest te zwaaris, deels omdat de organen door het gewicht platgedrukt worden en er geen goede bloedcirculatie meer is. Beestachtig afmaken was misschien een mogelijk... gewoon enkele uitnodigen om...
Comment