Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ethernet/USB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ethernet/USB

Hallo,

Op het werk rijd ik de ganse dag rond op een heftruck waar een computer op staat, het is een wat ouder klein exemplaar dat speciaal ontwikkeld is om op zo'n heftruck te installeren. Geen echte pc zoals thuis dus...

Voor het radiootje met interne batterij dat ik steeds bij heb heb ik een usb-poort nodig om het te kunnen opladen.

Er is geen usb-poort op de computer van mijn heftruck maar wel een 15 pins aansluiting waar "usb/ethernet" bij geschreven staat.

Zou ik deze mits de nodige adapter aan te schaffen (15 pins female naar usb female) kunnen gebruiken om m'n radiootje te laten spelen/op te laden ?

Hopend op een paar reactie's groet ik jullie !

Strupie

Re: Ethernet/USB

Lijkt me straf.
    15 pins is toch meestal VGA.

En ik heb nog nooit van mijn level zo'n usb en/of ethernet connectie gezien.

Ethernet is bij mijn weten toch altijd RJ45 en dit zijn geen 15 pin connectoren.

Misschien beter om het merk en model van die laptop op te geven want zo is het maar raden.

Mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Dat ziet er RS232 uit? (de oude seriele poorten op computers, waar vroeger weleens muizen ofzo werden op aangesloten. Hoewel RS232 maar 9 pins heeft... Klopt dat of zijn het er effectief 15, want dat is dan inderdaad een VGA-poort.)

Er zijn sowieso USB-RS232 converters, maar ik weet eerlijkgezegd niet zeker of je zal kunnen opladen daarmee.
      Echt veel kost dat normaal niet, maar het zit toch tussen de 15 en de 25 euro denk ik. Dus je kan het risico nemen en proberen...
      Ik zou er echter niet op rekenen dat dat gaat lukken, ik weet ook niet zeker of die convertors in beide richtingen bestaan? Sowieso wel voor apparaten met een seriële aansluiting die op een nieuwe pc met enkel usb poorten dienen te werken (kom je nog wel vaak tegen in industriële toepassingen), maar omgekeerd zou ik het niet weten, want vaak ondersteunen oude computers met RS232 poorten nieuwe USB apparaten toch niet.
      Last edited by Loccufier; 30 januari 2012, 23:50.
      Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
        Hallo,

Op het werk rijd ik de ganse dag rond op een heftruck waar een computer op staat, het is een wat ouder klein exemplaar dat speciaal ontwikkeld is om op zo'n heftruck te installeren. Geen echte pc zoals thuis dus...

Voor het radiootje met interne batterij dat ik steeds bij heb heb ik een usb-poort nodig om het te kunnen opladen.

Er is geen usb-poort op de computer van mijn heftruck maar wel een 15 pins aansluiting waar "usb/ethernet" bij geschreven staat.

Zou ik deze mits de nodige adapter aan te schaffen (15 pins female naar usb female) kunnen gebruiken om m'n radiootje te laten spelen/op te laden ?

Hopend op een paar reactie's groet ik jullie !

Strupie
        is een rs232 en de andere kant van de kabel zal waarschijnlijk rj45(ethernet) of usb moeten zijn.

Ow en als je er stroom wil uittrekken...
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Zitten er geen lampjes of de heftruck ofzo?
          Als deze op 12v werken, kun je daar mss aftappen en een cigarettenaansteker op aansluiten, daar kan je dan een usb-lader aanhangen.

Er natuurlijk vanuitgaande dat je altijd met dezelfde truck onderweg bent.

Comment

RS232 serial in 15DB is in 2 rijen ingedeeld, deze op afbeelding heeft er drie.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              is een rs232 en de andere kant van de kabel zal waarschijnlijk rj45(ethernet) of usb moeten zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              RS232 serial in 15DB is in 2 rijen ingedeeld, deze op afbeelding heeft er drie.
              Inderdaad, maar misschien heeft de TS niet goed opgelet en alleen het eerste de beste plaatje van een D-sub gepakt.

Comment

Bovendien zijn de aansluitingen op laptop's & PC's meestal vrouwelijk, dus dat maakt het nog wat interessanter. Misschien toch eens best een paar zelfgemaakte foto's van dat bakske posten....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Inderdaad, maar misschien heeft de TS niet goed opgelet en alleen het eerste de beste plaatje van een D-sub gepakt.
                  TS spreekt zelf van een 15 pins connector, de enige 15 pins die ik ken is de VGA connector. Een rs-232 heeft er 9 of 25...

Comment

Ik denk dat de oplossing van mr purple de beste is, proberen ergens stroom aftappen van de heftruck zelf en die pc met rust laten..

Over welk merk/model gaat het, zoiets : http://www.lxe.com/solutions/solutiondetail.aspx?id=519 ?
                    Mogelijk zijn accessoires dan verkrijgbaar bij de leverancier zelf, maar die dingen zijn meestal vrij prijzig (en als je iets zelf ineen soldeert en die pc kapot doet dan zal het helemaal een dure grap zijn)

Of gewoon zien dat je voldoende oplaadbare batterijen hebt zodat je een hele dag voort kan..
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                      Ik denk dat de oplossing van mr purple de beste is, proberen ergens stroom aftappen van de heftruck zelf en die pc met rust laten..

Over welk merk/model gaat het, zoiets : http://www.lxe.com/solutions/solutiondetail.aspx?id=519 ?
                      Mogelijk zijn accessoires dan verkrijgbaar bij de leverancier zelf, maar die dingen zijn meestal vrij prijzig (en als je iets zelf ineen soldeert en die pc kapot doet dan zal het helemaal een dure grap zijn)

Of gewoon zien dat je voldoende oplaadbare batterijen hebt zodat je een hele dag voort kan..
                      Het is inderdaad zo'n Lxe-toestel, er is één heftruck uitgerust met een nieuwe lxe die een usb-poort heeft... Helaas niet de mijne

Mijn computer heeft wel degelijk een aansluiting zoals in de afbeelding in mijn eerste post hierboven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                        Mee eens....

Mijn computer heeft wel degelijk een aansluiting zoals in de afbeelding in mijn eerste post hierboven...
                        Geloof ik niks van. Post eens een fotootje...

Jan

Comment

In plaats van te gokken en veronderstellingen te maken ... ik kende LXE niet maar op hun website kan je wel veel technische informatie vinden als je zoekt.
                          Er wordt wel degelijk een 15 pins connector gebruikt. Je hebt van hen een USB-C Cable Assembly nodig. Die splitst naar RJ45, USB Host en USB device connectoren.
                          Je kan die o.a. vinden in deze manual: http://www.lxe.com/uploadedFiles/pdf...EQ-VX6OGWW.pdf

Nu heb ik toch wel 1 veronderstelling gemaakt en dat is dat ik er van uit ga dat dit een universele kabel is op de LXE producten.
                          Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Het is inderdaad zo'n Lxe-toestel, er is één heftruck uitgerust met een nieuwe lxe die een usb-poort heeft... Helaas niet de mijne

Als je op de website de manual bekijkt van bijvoorbeeld het MXPLUS model, dan wordt hierin beschreven dat het om een RS232 (= serieel) connector gaat. Hiervoor bestaan inderdaad usb kabels.

Beste zou toch zijn om op één of andere manier het modelnummer te weten te komen zodat je dit op de website met zekerheid kunt nazoeken.

Vrees inderdaad ook dat een bijkomende kabel veel zal kosten als je al ziet wat een moeite ze doen om speciale connectors uit te denken.

Mvg

Steven
                            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                              TS spreekt zelf van een 15 pins connector, de enige 15 pins die ik ken is de VGA connector. Een rs-232 heeft er 9 of 25...
                              Je hebt gelijk.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                              X