Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Installateur CV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Installateur CV

Zitten er hier installateurs uit de regio Zaventem?
    Ik zoek nog iemand die me voor het einde van het jaar een nieuwe aardgas ketel kan plaatsen zodat ik nog in aanmerking kan komen voor de aflopende overheidspremie.
    Kontacteren kan altijd via PM of e-mail

grtzz
    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Re: Installateur CV

Voor zover ik begrepen heb ben je er aan voor de moeite.
    Ik zit in hetzelfde geval en wou in december nog installeren.
    Gisteren hoorde ik dat het voor 1 december getekend EN betaald moest zijn...

Tijd om verder te "shoppen" dus !

Comment

Hier zéér goede ervaringen met Heating Center uit Leuven - toch redelijk in de buurt voor jullie ook, denk ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht

Maak net hetzelfde mee..
        'k kan er eerlijk gezegd niet mee lachen , tenzij groen

Comment

Er valt toch altijd wat te regelen?
          Last edited by VerSeg; 1 december 2011, 20:33. Reden: Schrijffout
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

opletten met die mannen.

degene die bij mij is gekomen (op aanraden van andere professionals) heeft de verkeerde metalen op de verkeerde plaatsen gebruikt waardoor de installatie afgekeurd werd. Er zijn delen in staal en delen in koper en het ene mag niet onder de chape en een andere mag niet boven de chape. Gelukkig werd alle kosteloos goedgemaakt (door een ander installateur), maar niet stressloos.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Heb je't over de gasleiding dan ?

Zowel staal als koper mogen onder de chape, maar moeten allebei bescherm zijn tegen corrosie en je mag enkel braseren (bij koper) of schroefdraadfittingen gebruiken, geen knelfittingen.
              Waarom bepaalde materialen niet boven de chape zouden mogen is mij niet echt duidelijk
              Tenzij ze niet tegen daglicht/zuurstof/warmte kunnen natuurlijk zoals socarex maar de gebruik je toch niet bij CV ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
                Heb je't over de gasleiding dan ?

Zowel staal als koper mogen onder de chape, maar moeten allebei bescherm zijn tegen corrosie en je mag enkel braseren (bij koper) of schroefdraadfittingen gebruiken, geen knelfittingen.
                Waarom bepaalde materialen niet boven de chape zouden mogen is mij niet echt duidelijk
                Tenzij ze niet tegen daglicht/zuurstof/warmte kunnen natuurlijk zoals socarex maar de gebruik je toch niet bij CV ?
                gaat idd over de gasleidingen naar de ketel. Er waren een aantal perskoppelingen onder de chape (de chape was er nog niet bij controle, maar het niveau was wel bekend). De controleur had het vooral over de gebruikte metaalsoorten. De installateur die dat kwam rechtzetten bevestigde de opmerkingen van de controleur.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ef valt toch altijd wat te regelen
                  Bewijs van betalingsdatum maakt het wel lastig . Je kan altijd zeggen dat je cash betaald hebt , maar of de fiscus dat gaat geloven?
                  Er zijn weinig mensen die duizenden euro cash in huis hebben zonder reden of zonder eerst dat geld van de rekening te zijn gaan halen.

Is dezelfde regeling van toepassing voor nieuwe dubbele beglazing?

Verbouwingsplannen zijn net klaar bij de architect en we dachten volgend jaar eraan te beginnen.
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht

Ja, schijnbaar zou zoiets in de krant hebben gestaan, maar alle bestellingen en facturen opgemaakt in 2011 zouden nog aanvaard worden, bij mij komen ze op 8 december een condensatieketel instaleren, en alles wordt nog aanvaard.

KLIK HIER

Comment

grappig hoe iedereen plots zo 'ecologisch' wordt hé
                      equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                        grappig hoe iedereen plots zo 'ecologisch' wordt hé
                        Sommige mensen maken nu eenmaal een planning om bepaalde werken uit te voeren, als daar dan plots verandering inkomt vanwege een wetsaanpassing kan je hen dat niet kwalijk nemen toch, tenandere, over een paar jaar zijn er geen gewone verwarmingsketels meer te verkrijgen.

Is zoals eerder gezegd, blijkbaar geen waar, het is nog maar een wetsvoorstel, dat moet nu nog parlementair worden gestemd, en moet eerst in het staadsblad verschijnen voor het wettelijk is, dat is wat ik vandaag te horen kreeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Sommige mensen maken nu eenmaal een planning om bepaalde werken uit te voeren, als daar dan plots verandering inkomt vanwege een wetsaanpassing kan je hen dat niet kwalijk nemen toch, tenandere, over een paar jaar zijn er geen gewone verwarmingsketels meer te verkrijgen.
                          Het prijsverschil tussen een condensatiewandketel en een gewone wandketel is te klein om niet voor de condensatieketel te kiezen.
                          Zelfs zonder subsidies is dat verschil na een paar jaar terugverdiend door de iets lagere stookkosten.
                          Het is dus heel dom om op dit ogenblik nog een gewone, niet condenserende wandketel te plaatsen omdat die goedkoper is.
                          De gasprijzen zullen de volgende jaren zeker niet dalen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Het prijsverschil tussen een condensatiewandketel en een gewone wandketel is te klein om niet voor de condensatieketel te kiezen.
                            Zelfs zonder subsidies is dat verschil na een paar jaar terugverdiend door de iets lagere stookkosten.
                            Het is dus heel dom om op dit ogenblik nog een gewone, niet condenserende wandketel te plaatsen omdat die goedkoper is.
                            De gasprijzen zullen de volgende jaren zeker niet dalen.

Jij, als vakman en kenner, kan je verklaren waarom de prijzen tussen Nederland en Begië zoveel verschillen ?

Prijs Atag combi Q25c in Nederland 1.530€ KLIK Prijs in België 2.975€ KLIK en dat voor hetzelfde toestel, probleem is wel dat Nederland met een ander soort gas werkt dan België, en er normaal andere sproeiers moeten voorzien zijn, maar daar zal het prijsverschil wel niet zitten.

Strafste is wel, dat de Belgische wet verbied om zelfs aangepaste Nederlandse toestellen in België te instaleren alleen vanwege dat + teken op het keuringslabel KLIK één groot geldspel is dat hier.

In België zijn er 2 soorten aardgas. Namelijk G20 hoogcalorisch gas verdeelt op een druk van 20mbar en G25 laagcalorisch gas verdeelt op 25mbar. In hoofdzaak krijgen West- en Oost-Vlaanderen hoogcalorisch en Antwerpen, Limburg en Brabant laagcalorisch aardgas. Het verschil tussen G20 en G25 is dat G25 14% stikstof bevat. Een toestel dat in België (en bv. Frankrijk) op de markt gebracht wordt om te werken op aardgas moet gekeurd worden zodat het voldoet aan de eisen van categorie I2+. Deze categorie wil zeggen dat het toestel zowel G20 als G25 moet kunnen verbruiken zonder enige conversie. Een toestel dat in Nederland op de markt gebracht wordt moet voldoen aan de eisen van categorie I2E. Dit wil zeggen dat dit toestel moet kunnen werken met G25.

En dan heb je nog de klucht over de gasdruk, deze zou volgens bepaalde leveranciers ongeveer 10% mogen afwijken, maar velen weten niet, dat daarmee de calorische waarde evenredig stijgt of daalt, met andere woorden, ben je bv. aangesloten op een 25mbar net en je woont vlak bij een verdeelkabiene, dan krijg je ook wel 25 mbar, maar woon je op het einde van een verdeling, dan kan het gemakkelijk zijn dat je maar 23 mbar binnenkrijgt, dat maakt een verschil van ongeveer 0,7 Kw per kubieke meter verbruikt aardgas, en aan gasmeter werkt bij mijn weten nog steeds in M³, zit je dus aan de lage drukkant, dan kost verwarmen je ongeveer 8% méér dan als je vlak bij een verdeelstation woont.

één M³ belgisch aardgas op 25 mbar bevat een calorische waarde van 31,65 Mj (megajoule) is gelijk aan 8,79 Kwh.

Mischien goed om weten, tests condensatieketels, ook niet wat je denkt, de duurste staat hier gewoon op de laatste plaats, en qua levensduur zijn allen voorzien om
                            ongeveer 15 jaar mee te gaan.

Ziehier de rangschikking van beste koop (test aankoop):

1 junkers cerasmart top 30ZWB (beste)
                            2 renova bulex thermomaster F 24 E (beste koop)
                            3 vaillant ecomax combi VHR BE 24-28C
                            4 Atag combi Q25C
                            5 buderus logamax plus GB 122-24K
                            6 viessmann vitodens 200 WB2A 425
                            Last edited by Guest42; 4 december 2011, 06:55.

Comment

De prijsverschillen zullen voor het grootste deel te verklaren zijn door de verschillende winstmarges van de importeur en de verkoper van die toestellen.
                              Een aantal jaren geleden waren de camera's uit Duitsland en Nederland ook veel goedkoper dan hier, maar ondertussen is dat prijsverschil gelukkig weggewerkt. Omdat iedereen camera's en lenzen kocht in het buitenland zijn de verkopers hier ook wakker geschoten. Nu pakken ze waarschijnlijk veel minder winst per toestel, maar ze verkopen er tenminste nog (en ze zullen er nog hun kost mee verdienen, anders waren er hier al lang geen winkels meer voor fotomateriaal). De concurrentie heeft dat probleem dus vanzelf opgelost.

Maar voor toestellen waarvoor een Belgische goedkeuring verplicht is ligt dat spijtig genoeg helemaal anders. Daar kan de importeur bepalen wat de winstmarge is, door een "aanbevolen verkoopprijs" op te leggen.
                              In principe is er voor de fabrikant geen verschil tussen een toestel voor Belgie of Nederland, alleen de afregeling is verschillend om te voldoen aan de juiste soort gas.
                              Toen ik mijn brander ging halen werd erbij vermeld dat die niet optimaal afgeregeld was voor het gas dat hier uit de leiding komt, en dat de afregeling gebeurt door een technieker van Bulex (dat is dus bij de aankoopprijs inbegrepen).
                              Mijn Bulex F25/30-B is volgens de technische specificaties afgeregeld voor G20/G25, als de gassoort niet helemaal perfect overeen komt, dan zou volgens de verkoper de brander wel werken, maar niet 100% optimaal. Dat is dus de reden waarom er nog een technieker van Bulex moest langskomen om het apparaat af te regelen (de brander werkte zonder problemen toen ik die aangesloten had).

Waarschijnlijk is het dus niet echt een probleem om hier een Nederlands toestel aan te sluiten, zolang het maar afgeregeld wordt voor de gassoort die hier uit de leiding komt...
                              Maar je zal vanuit Nederland geen service krijgen, de Belgische techniekers hebben niets te maken met Nederland (de importeur heeft er niets aan verdiend), en waarschijnlijk hebben ze zelfs een verbod gekregen om dergelijke toestellen af te regelen omdat er niet het juiste stickertje op hangt.

Er is nog een belangrijk punt wat de verkoopprijs betreft. Als de imprteur ervoor kan zorgen dat een bepaald merk meer naambekendheid krijgt, en het kan aanprijzen als degelijker dan een ander (ook al is er geen verschil), dan zullen veel kopers eerder kiezen voor het duurdere toestel omdat ze zich dan geruster voelen. Een duurder toestel geldt voor de meeste mensen dus ook als "degelijker, betrouwbaarder", maar het is lang niet zeker of dat ook werkelijk zo is...
                              De klant voelt zich dus geruster als hij het duurste toestel heeft laten plaatsen, want een goedkoop toestel, dat kan nooit degelijk zijn.

Wat het verschil in druk betreft, daar kan je als klant inderdaad weinig of niets aan veranderen. Ik weet niet of dat overal zo is, maar hier zit er een drukregelaar net voor de gasmeter. Ik denk dus dat de gasdruk in de leiding ("het net") hoger is dan wat er naar de brander gaat. In dat geval is het de nauwkeurigheid van die regelaar die in principe bepaalt of ik niet teveel betaal omdat het gas een te lage druk zou hebben.

Het is mogelijk dat oudere gasleidingen (van het net dus) geen hogere druk aankunnen en dat ze dan per straat (of een aantal woningen) één gezamelijke regelaar voorzien. Als je dan op het verste punt zit, dan heb je inderdaad brute pech, want je krijgt gewoon een lagere druk geleverd door de weerstand in de leiding.

De levensduur van een condensatieketel wordt beperkt door de inwerking van de zure condensatie op de warmtewisselaar. Er is blijkbaar geen enkel materiaal (toch niet betaalbaar) dat 100% garantie biedt dat het niet aangetast wordt door die verbrandingsgassen en het condensaat.
                              Last edited by Black B@ndit; 4 december 2011, 08:54.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X