Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Office vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Was het maar zo simpel... Ik krijg dan een help scherm en als ik bovenaan "paswoord" (zonder de "") invul (+ enter), krijg ik de melding: er zijn geen resultaten gevonden voor "paswoord"

Maar als de domme kl**t hier in die help "voorbereiden" intikt dan krijg ik de juiste info. Hoe kan een mens nu toch zo dom zijn om de sublieme MS logica niet meteen te snappen.
    Dan is het ook weer van de ene versie tot de andere anders hoor ... maar die functies zijn in de verschillende versies van Office inderdaad op andere plaatsen verstopt en iedereen zoekt wel eens naar een functie die ervoor simpel te vinden was en nu redelijk verstopt.

Waarom ze dat altijd moeten veranderen blijft een raadsel.
    Dat er aanpassingen gebeuren en de layout wat verandert is zeker aanvaardbaar maar sommige zaken veranderen inderdaad redelijk veel.
    Bij de overstap naar Office 2010 heb ik toch ook wat meer die help moeten gebruiken om iets terug te vinden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat er aanpassingen gebeuren en de layout wat verandert is zeker aanvaardbaar maar sommige zaken veranderen inderdaad redelijk veel.
      Bij de overstap naar Office 2010 heb ik toch ook wat meer die help moeten gebruiken om iets terug te vinden.
      Volledig akkoord. Alleen, logisch zou zijn dat die veranderingen verbeteringen zijn waardoor je minder dan vroeger de help nodig zou hebben.
      En als de help functie het woord "paswoord" al niet vindt....
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Heb je ook eens gezocht op wachtwoord?
        wie weet werkt F1 search niet met alternatieve benamingen, en kent hij het woord paswoord niet en wachtwoord wel
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Heb je ook eens gezocht op wachtwoord?
          wie weet werkt F1 search niet met alternatieve benamingen, en kent hij het woord paswoord niet en wachtwoord wel
          Klopt dus, "wachtwoord" is wel bekend bij Microsoft. Je houd het niet voor mogelijk.
          Ik zou er nog kunnen mee leven als je dan tenminste kon zoeken op "excel bestand beveiligen". Maar daar krijg je dan enkel info om cellen en zo te beveiligen.

Tenandere, het is zo'n basisgegeven dat het in feite met één muisklik zou moeten in te stellen zijn.

Nu ja, gelukkig is er nog BD met het verzamelde verstand van alle bezoekers.

Comment

en het geheel is dan nog altijd meer dan de som van de afzonderlijke delen
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

't Is niet te geloven...

Comment

Is "paswoord" wel Nederlands ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Is "paswoord" wel Nederlands ?
                  Van Dale kent het alvast niet
                  Jean Pierre.

Comment

Als je in de help van Office 2010 "wachtwoord" intikt, dan is de eerste link in elk geval de juiste.

En je kan dus nog altijd, onder "opslaan als", "extra", "algemene opties" kiezen, om daar je wachtwoord in te tikken.

K'zie eigenlijk het probleem niet...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Als je in de help van Office 2010 "wachtwoord" intikt, dan is de eerste link in elk geval de juiste.

En je kan dus nog altijd, onder "opslaan als", "extra", "algemene opties" kiezen, om daar je wachtwoord in te tikken.

Ik ook niet, maar Nete (zoal gewoonlijk met MS/Belgacom producten) dus wel

Comment

1) Microsoft maakt prima software.
                        2) Sta me toe om het ontbreken van een simpele menu keuze "bestand beveiligen" bizar te vinden. (zelfs Verseg, nu precies niet iemand die anti MS is, (ik ook niet trouwens), vind het een beetje "een brug te ver").
                        3) Sta me ook toe dat ik het bizar vind dat het woord "paswoord" niet eens doorgelinkt wordt naar "wachtwoord" in die helpfunctie.
                        4) Uw aangereikte oplossing werkt dan weer niet bij mij thuis in Office 2007.
                        5) Trouwens, zonet geprobeerd: Engels verstaat de Nederlandse Office 2007 Help dan weer wel: "password" geeft de juiste info. Maar "excel bestand beveiligen" stuurt je in de mist....

Als je dat allemaal op een rijtje zet en dan zegt "proficiat Microsoft voor je prima duidelijkheid en sublieme helpfunctie", voor mij niet gelaten hoor.
                        Last edited by nete; 30 januari 2012, 21:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Ik ook niet, maar Nete (zoal gewoonlijk met MS/Belgacom producten) dus wel
                          Overweeg nochtans binnen afzienbare tijd Generation connect te worden.....

Comment

Klopt dus, "wachtwoord" is wel bekend bij Microsoft. Je houd het niet voor mogelijk.
                            Wachtwoord is inderdaad het correcte woord in het Nederlands ... password in het Engels natuurlijk.
                            Toegegeven dat men door te veel Engelstalige termen te gebruiken door den duur verengelsd begint te denken.
                            En je leest en hoort paswoord of password zo vaak zeggen dat het een automatisme wordt dit te gaan gebruiken.
                            Daarstraks ook even te snel gereageerd ... had het in een Engelstalige versie geprobeerd en te letterlijk zitten vertalen. Sorry voor de misleiding.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

1) Microsoft maakt prima software.
                              2) Sta me toe om het ontbreken van een simpele menu keuze "bestand beveiligen" bizar te vinden. (zelfs Verseg, nu precies niet iemand die anti MS is, (ik ook niet trouwens), vind het een beetje "een brug te ver").
                              3) Sta me ook toe dat ik het bizar vind dat het woord "paswoord" niet eens doorgelinkt wordt naar "wachtwoord" in die helpfunctie.
                              4) Uw aangereikte oplossing werkt dan weer niet bij mij thuis in Office 2007.
                              5) Trouwens, zonet geprobeerd: Engels verstaat de Nederlandse Office 2007 Help dan weer wel: "password" geeft de juiste info. Maar "excel bestand beveiligen" stuurt je in de mist....

Als je dat allemaal op een rijtje zet en dan zegt "proficiat Microsoft voor je prima duidelijkheid en sublieme helpfunctie", voor mij niet gelaten hoor.
                              Je kan ook in Office 2007 de beveiligingsoptie vinden via "opslaan als" en "extra", "algemene opties".
                              Onder "voorbereiden" onder office-knop, vind je ook "document versleutelen"... En via de help vind je alles via "wachtwoord".
                              Ik zie nog altijd het probleem niet...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Zucht.....

Je kan ook in Office 2007 de beveiligingsoptie vinden via "opslaan als" en "extra", "algemene opties".
                                Bij mij staat daar geen "extra" bij, ik zal een speciale office versie hebben.

Comment

Working...
                                X