Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heilige fietsers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Heilige fietsers?

    De wielerklassiekers zijn in aantocht.
    Dit betekent niet alleen de prille lente, maar ook zwermen rondbuikige 40 plussers die bij voorkeur alle verkeersregels aan hun laars lappen in schreeuwerige outfits op hun veel te dure fietsen
    O wee als er andere weggebruikers in hun omtrek komen. Men weze gewaarschuwd !
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #47
      Re: Heilige fietsers?

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      De wielerklassiekers zijn in aantocht.
      Dit betekent niet alleen de prille lente, maar ook zwermen rondbuikige 40 plussers die bij voorkeur alle verkeersregels aan hun laars lappen in schreeuwerige outfits op hun veel te dure fietsen
      O wee als er andere weggebruikers in hun omtrek komen. Men weze gewaarschuwd !
      mee eens; heb daarom een koevanger op mijn auto laten plaatsen)(.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: Heilige fietsers?

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        De wielerklassiekers zijn in aantocht.
        Dit betekent niet alleen de prille lente, maar ook zwermen rondbuikige 40 plussers die bij voorkeur alle verkeersregels aan hun laars lappen in schreeuwerige outfits op hun veel te dure fietsen
        O wee als er andere weggebruikers in hun omtrek komen. Men weze gewaarschuwd !
        Niet alleen in schreeuwerige outfits, maar ook vloekend en scheldend tegen recreatiefietsers en wandelaars wanneer deze niet snel genoeg voor die rondbuikige de berm in springen.

        Comment


        • #49
          Re: Heilige fietsers?

          Sommige (dikbuikige) fietsers hebben hebben ook last van potentieproblemen volgens
          Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU.

          Mensen die veel fietsen of lange tijd in de spinning klas doorbrengen klagen regelmatig over een doof gevoel in de schaamstreek, een gebied waar je normaal gesproken juist veel wilt voelen. Als fietsers echter voorover leunen drukt tot 40 procent van hun lichaamsgewicht op gevoelige zenuwen en bloedvaten.

          Bij vrouwen ontdekten onderzoekers een verminderde gevoeligheid in erogene zones van de geslachtsorganen, zoals de clitoris, het gebied tussen vagina en anus, de vagina en de schaamlippen. Wat is de oplossing? Een hoog stuur en geen klassiek ´neuszadel´ (mannenzadel). Uit eerder onderzoek bij mannen met potentieproblemen was al gebleken dat het ze beter afging met de erectie als ze overgingen op een dameszadel.

          Comment


          • #50
            Re: Heilige fietsers?

            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Ik heb helemaal niets tegen fietsers.

            Behalve als ze:
            • met hun mountainbike de natuur vernielen en de bossen onvelig maken
            • zonder licht rijden zodat je je als automobilist te pletter schrikt
            • geen richting aan geven zodat je voor de kat zijn viool blijft stilstaan


            Groet,

            Jan



            Punt richting aangeven:
            zie wegconde artikel 43
            er staat nergens de verplichting dat je een richting moet aangeven als je bijvoorbeeld afslaat

            dat item is al Jaren uit de wettekst gehaald

            dan over dat punt dat een mountainbike de natuur zou vernielen, dat is dikke bull****
            stuur over een pad eens 100mountainbikers en 100 ruiters en 100 wandelaars
            bij de mountainbikers zul je al serieus moeten zien waar ze gereden hebben, zo'n grote afdrukken maken die banden niet , daar zijn al genoeg studie's over gemaakt over die impact ervan op de natuur
            100 ruiters daartegen dat pad zal goed naar de kl*ten zijn
            dan de 100 wandelaar, meer dan de helft zal van het bestaande pad afwijken en nog wat rommel erbij achter laten
            het is maar hoe je het gaat bekijken en de studie's erover interpreteerd ervan

            Comment


            • #51
              Re: Heilige fietsers?

              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              25km/dag, dat is amper 1 km/uur? Val je dan niet om?


              Waar haal deze informatie vandaan?

              Jan
              De wegcode zegt dit:

              19.2. De bestuurder die naar rechts afslaat moet :
              1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de rechter richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

              19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
              1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
              In mijn rijexamenboek stonden de voorbeelden van tramsporen en kinderkopjes.

              Fietstips in een stad: http://www.bruxellesmobilite.irisnet...e_fiets_nl.pdf
              Best ook eens door automobilisten te lezen, geeft je de mogelijkheid om het eens van de andere kant te zien.

              Ook dit is nuttig: http://plusmagazine.knack.be/nl/rech...an-de-fietsers

              met oa dit:

              Alleen als dat veilig kan, moet ik bij het afslaan mijn arm uitsteken
              JUIST. Voor 1991 moesten fietsers in alle omstandigheden hun arm uitsteken als ze van richting wilden veranderen. Soms veroorzaakte die regel echter levensgevaarlijke situaties. In sommige omstandigheden is het veel veiliger dat u met beide handen uw stuur kunt vasthouden, bijvoorbeeld als het wegdek in slechte staat of het weer slecht is (bij regen, wind, sneeuw), of wanneer u bijvoorbeeld onhandige bagage vervoert. Om al die redenen bent u nu alleen nog verplicht bij het afslaan de arm uit te steken als dat veilig kan.

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Niet alleen in schreeuwerige outfits, maar ook vloekend en scheldend tegen recreatiefietsers en wandelaars wanneer deze niet snel genoeg voor die rondbuikige de berm in springen.
              Ik heb zelf ook een koersfiets die ik vaak gebruik en herken dit gedrag zeker en keur het ook absoluut af. Wielertoeristen zijn inderdaad vaak asociale wegpiraten.
              MAAR:
              Als wielertoerist rijdt je aan relatief hoge snelheden, waar het kleinste foutje erg gevaarlijk kan worden. Mensen die niet op snel uit de weg gaan zijn ook behoorlijk irritant. Als fietser ben je verplicht om zoveel mogelijk rechts te houden en opzij te gaan als er achter je gebeld wordt. Heel vaak doen mensen dat niet. Da's best vervelend, maar uiteraard geen reden om te schreeuwen. Wat ik vaak doe als ik iemand wil inhalen is eerst bellen, gevolgd met een duidelijk hoorbare 'pardon' als ze niet opzij willen gaan en dan wring ik me ernaast als het enigszins veilig kan. Als mensen dan nog verschieten is dat jammer, maar dan hadden ze maar gewoon moeten opletten. Ook vervelend zijn voetgangers die op het gehoor een straat oversteken of zonder te kijken een fietspad op stappen. Ik heb al 3 mensen zo overhoop gereden, waarvan er één een gebroken pols had en mijn wiel stuk was. Daar kan je als fietser niets aan doen en ben je niet in fout, maar toch ben je dan de 'wielerterrorist'. Jammer van de pols en het wiel, maar ik voel me daar echt niet schuldig over.
              Ik begrijp waar de frustratie van die wielrenners vandaan komt, maar ik keur hun daden zeker niet goed.


              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              mee eens; heb daarom een koevanger op mijn auto laten plaatsen)(.
              grt,bouk.
              Met dat soort reacties raken we er nooit natuurlijk. Ter info: binnen de bebouwde kom mogen fietsers per twee naast elkaar rijden, zelfs als dat achterliggende auto's verhindert voorbij te steken.
              Last edited by Teun_2; 29 maart 2012, 23:58.

              Comment


              • #52
                Re: Heilige fietsers?

                Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                ..........


                Met dat soort reacties raken we er nooit natuurlijk.
                zie )(
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #53
                  Re: Heilige fietsers?

                  Voor mij zouden alle fietsers ALTIJD en OVERAL moeten links rijden.

                  Help maar eens denken, geen dode hoek ongevallen meer, want de fietsers komen uit tegengestelde richting, zelfde op ronde punten, fietsers komen van vóór je, véél beter visueel oogcontact, dat geldt zowel voor de fietser als voor een auto/vrachtwagenbestuurder, de fietser in kwestie kan ook veel beter inschatten wat de autobestuurder aan het doen is, waar hij daar anders geen zicht op heeft.

                  Volgens mij zijn daar meer voordelen dan nadelen aan verbonden.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Heilige fietsers?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Sommige (dikbuikige) fietsers hebben hebben ook last van potentieproblemen volgens
                    Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU.

                    Mensen die veel fietsen of lange tijd in de spinning klas doorbrengen klagen regelmatig over een doof gevoel in de schaamstreek, een gebied waar je normaal gesproken juist veel wilt voelen. Als fietsers echter voorover leunen drukt tot 40 procent van hun lichaamsgewicht op gevoelige zenuwen en bloedvaten.

                    Bij vrouwen ontdekten onderzoekers een verminderde gevoeligheid in erogene zones van de geslachtsorganen, zoals de clitoris, het gebied tussen vagina en anus, de vagina en de schaamlippen. Wat is de oplossing? Een hoog stuur en geen klassiek ´neuszadel´ (mannenzadel). Uit eerder onderzoek bij mannen met potentieproblemen was al gebleken dat het ze beter afging met de erectie als ze overgingen op een dameszadel.
                    Geen last van. Maar ik fiets ik dan ook met ligfietsen.
                    http://www.myricreaties.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Heilige fietsers?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Voor mij zouden alle fietsers ALTIJD en OVERAL moeten links rijden.

                      Help maar eens denken, geen dode hoek ongevallen meer, want de fietsers komen uit tegengestelde richting, zelfde op ronde punten, fietsers komen van vóór je, véél beter visueel oogcontact, dat geldt zowel voor de fietser als voor een auto/vrachtwagenbestuurder, de fietser in kwestie kan ook veel beter inschatten wat de autobestuurder aan het doen is, waar hij daar anders geen zicht op heeft.

                      Volgens mij zijn daar meer voordelen dan nadelen aan verbonden.
                      Ik denk dat je vergeet waarom Engelsen hun lichten afplakken als ze naar hier komen. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat je zou willen dat de fietsers verblind zouden worden door de lichten van gemotoriseerde voertuigen.
                      http://www.myricreaties.be

                      Comment


                      • #56
                        Re: Heilige fietsers?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                        De wegcode zegt dit:

                        Citaat:
                        19.2. De bestuurder die naar rechts afslaat moet :
                        1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de rechter richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

                        19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
                        1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
                        In Nederland is de regel simpeler:

                        Is richting aangeven op de fiets verplicht?

                        Ja. Alle bestuurders moeten richting aangeven. Als fietser ben je ook een bestuurder.

                        Bron: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?207

                        Helaas past bijna niemand de regel toe...

                        Jan

                        Comment


                        • #57
                          Re: Heilige fietsers?

                          Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          In Nederland is de regel simpeler:

                          Is richting aangeven op de fiets verplicht?

                          Ja. Alle bestuurders moeten richting aangeven. Als fietser ben je ook een bestuurder.

                          Bron: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?207

                          Helaas past bijna niemand de regel toe...

                          Jan
                          In Nederland is de fietsinfrastructuur ook veel beter. In Antwerpen heb je bijvoorbeeld heel wat plekken waar je bij het maken van bochten echt wel je handen op het stuur wil houden, wat de uitzondering dan ook heel logisch maakt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Voor mij zouden alle fietsers ALTIJD en OVERAL moeten links rijden.

                          Help maar eens denken, geen dode hoek ongevallen meer, want de fietsers komen uit tegengestelde richting, zelfde op ronde punten, fietsers komen van vóór je, véél beter visueel oogcontact, dat geldt zowel voor de fietser als voor een auto/vrachtwagenbestuurder, de fietser in kwestie kan ook veel beter inschatten wat de autobestuurder aan het doen is, waar hij daar anders geen zicht op heeft.

                          Volgens mij zijn daar meer voordelen dan nadelen aan verbonden.
                          Ik moet er niet aan denken. Dat wil zeggen dat kruisende auto's heel dicht tegen de fietser gaan rijden (zoals nu het geval is met voorbijstekende auto's). Het snelheidsverschil is dan nog veel groter. Leuke gedachte-oefening, maar in drukker verkeer lijkt me dat toch eerder gevaarlijker dan veiliger.

                          Comment

                          Working...
                          X