Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heilige fietsers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heilige fietsers?

    Wat is jullie mening hierover:

    Bord met pijl rechtdoor: ook als het licht op rood staat, mogen de fietsers rechtdoor rijden. Ze moeten wel voorrang verlenen.... nice

    Bord met pijl naar rechts: ook al is het rood, mogen de fietsers rechtsaf slaan...ALS ze voorrang verlenen. Vooral van toepassing op vierarmenkruispunten...

    Dit zeg ik niet hè, dat staat zo in het reglement. Er staat wel bij dat een fietser die geen voorrang verleent in fout is.....

    En over de fietsstraten gaan we het maar niet hebben zeker...
    Daar mogen fietsers de ganse rijbaan gebruiken auto's en motorfietsen mogen hen niet inhalen

    WTF gaan deze 'superbreinen' nog allemaal uitvinden
    Ik heb het hier niet over politiekers, maar over diegenen die de verkeersregels opstellen. (voor de goede gang van zaken)
    D90 - D70 - F80 + glas

  • #2
    Re: Heilige fietsers?

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    ...... Er staat wel bij dat een fietser die geen voorrang verleent in fout is.....
    klopt:
    voorrang mag je niet nemen, maar je moet het wel verlenen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Heilige fietsers?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      klopt:
      voorrang mag je niet nemen, maar je moet het wel verlenen.
      grt,bouk.
      fout: als je voorrang hebt, mag je die nemen. Vroeger (tot begin vorig jaar denk ik), was het zo dat als je voorrang had en stopte, je zelf de voorrang afgaf en er geen recht meer op had. Nu, zelfs al ben je gestopt, behou je het recht op voorang. Dus wil je een nieuwe voorbumper. Je stopt, wacht tot er een auto afkomt van links en je rijdt door

      Maar ik rijd dan ook veel in Brussel, in landelijke gebieden ga ik toch oppassen hoor als ik uit een smalle zijstraat kom...

      Comment


      • #4
        Re: Heilige fietsers?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        klopt:
        voorrang mag je niet nemen, maar je moet het wel verlenen.
        grt,bouk.
        ....dus ik mag mijn voorrang van rechts niet nemen als die andere mij geen voorrang verleent
        Geef me een week of drie om hier uit te komen
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • #5
          Re: Heilige fietsers?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
          ...... Dus wil je een nieuwe voorbumper. Je stopt, wacht tot er een auto afkomt van links en je rijdt door
          ...
          fout,
          je verhaal klopt alleen voor de achterbumper.
          een nadenkertje......
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Heilige fietsers?

            Laat ons het nu eens proberen op fietsers te houden. Een topic die ditmaal trouwens veel beter gestart is dan de vorige die dan ook om begrijpelijke redenen dicht ging.
            Ik rijd zelf niet veel meer met de fiets, maar ik vind die nieuwe regelgeving al met al nogal gevaarlijk. En was de fietser al niet een "zwakke weggebruiker"?

            (Trouwens, van zwakke weggebruikers gesproken... Als fotografen zijn wij nogal vaak te voet op pad, en onze gevaarlijkste 'vijanden' zijn precies die zwakke weggebruikers, de fietsers dus)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #7
              Re: Heilige fietsers?

              Belachelijke regels. Het wordt nog een grotere jungle. Nog zo een paar zoals fietsers tegen de richting mogen rijden. Zie ze maar komen als het regent of als het donker is en ze dannog zonder licht rijden.
              Gisterenavond nog aan een kruispunt met rode lichten.., ik kijk uit naar het tegenliggend verkeer omdat ik linksaf moet draaien. Komt er een zwarte medeburger op een minifiets zonder licht uit tegengestelde richting het kruispunt opgereden. De man had natuurlijk voorrang, alleen, gelukkig dat ie lachte anders had ik hem wel niet gezien..
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Heilige fietsers?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                (Trouwens, van zwakke weggebruikers gesproken... Als fotografen zijn wij nogal vaak te voet op pad, en onze gevaarlijkste 'vijanden' zijn precies die zwakke weggebruikers, de fietsers dus)
                Jawel, ik beklaag al die voetgangers die op zeebrapaden de baan aan het oversteken zijn terwijl het voor hen groen licht is.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Heilige fietsers?

                  ik geef toe dat ik me ook dikwijls erger aan de manier waarop fietsers zich soms gedragen in het verkeer maar moet tevens toegeven dat ik het zelfde doe als ik zelf met de fiets ben
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heilige fietsers?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    fout,
                    je verhaal klopt alleen voor de achterbumper.
                    een nadenkertje......
                    grt,bouk.
                    Of topic
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heilige fietsers?

                      Ik ben veel in Nederland, varen in Zeeland en familie in Amsterdam en Zutphen en omgeving. Daar wordt, zoals iedereen weet, veel gefietst. Ik heb daar nog NOOIT een bord ergo verkeersregel gezien zoals deze Belgische blunder. Wathelet vindt ten andere dat deze regeling het verkeer vlotter zal maken. Snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
                      Begin met zoveel mogelijk selectieve en "intelligente" verkeerslichten (met sensoren in het wegdek) te plaatsen, waar nu domme lichten staan, die je toelaten het kruispunt op te rijden. Dan kun je voor een veilige oversteek zorgen voor auto's, fietsers, en voetgangers. En heb je deze nieuwe regel niet nodig.
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heilige fietsers?

                        En zorg eerst voor deugdelijke wegen, fietspaden en voetpaden.
                        Ik heb gezegd.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heilige fietsers?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Jawel, ik beklaag al die voetgangers die op zeebrapaden de baan aan het oversteken zijn terwijl het voor hen groen licht is.
                          groen licht zou moeten betekenen dat men zonder zorgen over kan steken.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heilige fietsers?

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            groen licht zou moeten betekenen dat men zonder zorgen over kan steken.
                            Mooi gebruik van de voorwaardelijke wijs.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heilige fietsers?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              Ik ben veel in Nederland, varen in Zeeland en familie in Amsterdam en Zutphen en omgeving. Daar wordt, zoals iedereen weet, veel gefietst. Ik heb daar nog NOOIT een bord ergo verkeersregel gezien zoals deze Belgische blunder.

                              Zoals ik in de "politieke discussie" al schreef is dat in Nederland de fietsers doen waar ze zin in hebben (Amsterdam als lichtend voorbeeld)
                              Een verkeersbord of stoplicht doet daar niets aan af.
                              Een verkeersbord (de paal dan) wordt alleen gebruikt om je fiets aan op slot te zetten.

                              Misschien moeten jullie van de nood een deugd maken en tekeningen, reclame etc. op de genoemde verkeersborden maken.
                              Er is met wat fantasie best wat leuks te maken van de meeste verkeersborden, voorbeelden zijn te zien bij Google images bij "verkeersborden +humor".

                              Comment

                              Working...
                              X