Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heilige fietsers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Heilige fietsers?

    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    En zorg eerst voor deugdelijke wegen, fietspaden en voetpaden.
    Ik heb gezegd.
    ....en goed
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #17
      Re: Heilige fietsers?

      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      ......... (Amsterdam als lichtend voorbeeld)
      denk eerder (on)verlicht..
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Heilige fietsers?

        Amsterdam City is inderdaad een geval apart.
        Maar kijk naar de ongevallenstatistieken voor NL en B, dat spreekt boekdelen.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment


        • #19
          Re: Heilige fietsers?

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          ....en goed
          Graag gedaan
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #20
            Re: Heilige fietsers?

            zou dat ook gelden voor die brommers die niet sneller mogen dan 25 per uur:confuser:
            die mogen (moeten) immers op de fietspaden rijden?

            ik ben ook benieuwd hoe die wielertoeristen, die in bendes opereren, die nieuwe regels gaan interpreteren.

            binnenkort heb je minstens een academische graad nodig om al die regels onder de knie te krijgen
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #21
              Re: Heilige fietsers?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              ik geef toe dat ik me ook dikwijls erger aan de manier waarop fietsers zich soms gedragen in het verkeer maar moet tevens toegeven dat ik het zelfde doe als ik zelf met de fiets ben
              Gefeliciteerd om dit te willen inzien en toegeven.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Heilige fietsers?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                ik geef toe dat ik me ook dikwijls erger aan de manier waarop fietsers zich soms gedragen in het verkeer maar moet tevens toegeven dat ik het zelfde doe als ik zelf met de fiets ben
                eerlijk, maar toch zoiets van je m'en fous éperdument...
                anderzijds rijden wij allemaal wel eens te snel
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #23
                  Re: Heilige fietsers?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  anderzijds rijden wij allemaal wel eens te snel
                  Inderdaad, maar ik denk dat weinigen dit hier zullen willen toegeven, dit is al genoeg gebleken in andere topics. De meerderheid rijdt hier immers volgens het boekje.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Heilige fietsers?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    eerlijk, maar toch zoiets van je m'en fous éperdument...
                    anderzijds rijden wij allemaal wel eens te snel
                    Kijk uit met wat je zegt!
                    Voor je het weet word je op je vingers getikt door een hangoudere en gaat er een slotje op je topic.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Heilige fietsers?

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Kijk uit met wat je zegt!
                      Voor je het weet word je op je vingers getikt door een hangoudere en gaat er een slotje op je topic.


                      Lekker woord, mag in de van Dale komen.
                      D90 - D70 - F80 + glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Heilige fietsers?

                        Zolang met het woord niet bepaald een Mod bedoeld wordt, want dan gaat er een slotje op de persoon die de Mod "belastert".
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Heilige fietsers?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Zolang met het woord niet bepaald een Mod bedoeld wordt, want dan gaat er een slotje op de persoon die de Mod "belastert".
                          Ik zou niet durven

                          Maar iemand die iets weet over die bromfietsen ( max 25 km/u) ?
                          Als die dat ook gaan mogen is het hek van de dam...
                          99% daarvan is 'getuned'
                          D90 - D70 - F80 + glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: Heilige fietsers?

                            Ik zie dat de meesten hier niet zoveel de fiets gebruiken, ik lees alleen maar negatieve zaken over fietsers...

                            Als je met de fiets aan een kruispunt met verkeerslichten komt, dan staan die lichten doorgaans links ten opzichte van het fietspad als je rechts wil afdraaien.
                            Je moet dan dus niet stoppen als je rechtsaf wil, en je zal ook niemand hinderen door rechts af te slaan.
                            Als je rechtdoor wil rijden, dan staat er wel een verkeerslicht waar je rekening mee moet houden als je over wil steken.
                            Op het industrieterrein van Malle hebben ze het kruispunt (aan de BMW garage) opnieuw aangelegd en er lichten gezet, met de fiets mag je altijd rechts afdraaien, maar je moet wel voorrang verlenen aan de fietsers die de Antwerpse steenweg volgen en door het groen rijden (die komen van dus links).

                            Hier in het dorp hebben ze geen fietspaden aangelegd, er is een deel van de weg rood geschilderd, en dat is de "fietssuggestiestrook". Dat vind ik persoonlijk véél gevaarlijker dan een fietspad, want de meeste automobilisten doen al het mogelijke om toch maar voorbij te geraken. Als het erg druk is, en de auto's staan stil, dan worden de fietsers mee gestraft, want die kunnen er ook niet meer door (de enige mogelijkheid om er dan nog door te geraken is over het voetpad rijden, en dat mag ook niet).
                            Die fietssuggestiestroken zijn zeker niet bedacht door iemand die dagelijks fietst...
                            De fietsers dienen daar dus als "verkeersremmer", heel veilig voel ik mij daar als fietser niet bij...
                            Auto's komen op een paar centimeters van je achterband rijden, bij het minste foutje rijden ze er gewoon overheen, nog voor ze op de rem getrapt hebben.

                            En fietsers zonder licht, daar erger ik mij zelf ook aan. Ik zie er dagelijks, maar je zal mij nooit zonder licht zien fietsen, tenzij de zon schijnt (zelfs bij regenweer zet ik overdag het fietslicht aan om beter zichtbaar te zijn, ik heb ook bijna altijd een fluovestje aan).
                            Last edited by Black B@ndit; 27 januari 2012, 15:17.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Heilige fietsers?

                              In Nederland is het nog veel erger. Des te meer fietsers er door rood rijden, des te eerder is de automobilist aansprakelijk als er een aanrijding plaats vind.

                              "Als bij een verkeerslicht vaak fietsers door rood rijden, moet een auto zijn rijgedrag hieraan aanpassen."

                              Bron: http://www.anwb.nl/verkeer/aanrijdin...prakelijk.html

                              Ik ga binnenkort dus maar turven bij de verkeerslichten in het dorp.

                              En wat is het alternatief? Te langzaam rijden of stoppen als het licht groen is, is ook verboden. Ze kreeg er iemand een bekeuring die wachtte met optrekken toen het licht groen omdat er een poesje overstak.

                              Jan

                              Comment


                              • #30
                                Re: Heilige fietsers?

                                Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                                In Nederland is het nog veel erger. Des te meer fietsers er door rood rijden, des te eerder is de automobilist aansprakelijk als er een aanrijding plaats vind.

                                "Als bij een verkeerslicht vaak fietsers door rood rijden, moet een auto zijn rijgedrag hieraan aanpassen."

                                Bron: http://www.anwb.nl/verkeer/aanrijdin...prakelijk.html

                                Ik ga binnenkort dus maar turven bij de verkeerslichten in het dorp.

                                En wat is het alternatief? Te langzaam rijden of stoppen als het licht groen is, is ook verboden. Ze kreeg er iemand een bekeuring die wachtte met optrekken toen het licht groen omdat er een poesje overstak.

                                Jan
                                Zo zie je maar, het kan altijd nog gekker

                                Bai de wee, dat poesje, was dat er eentje op 2 benen?

                                Wat bedoel je met 'turven'. Kennen wij dat in België?
                                D90 - D70 - F80 + glas

                                Comment

                                Working...
                                X