Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westvleteren gefeliciteerd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Westvleteren gefeliciteerd !

    Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Westvleteren 12 van het vat? Onmogelijk. Dan ben je genept.

    Jan

    Hallo

    Bij navraag in de abdij wordt Westvleteren momenteel enkel af gevuld op flessen.

    Groeten
    Jan

    Op 27 jan. 2012 13:31 het volgende:
    ================================================== =
    Ingevuld contact formulier via debiergenieters.be
    ================================================== =

    Naam:
    E-mail adres:
    Bericht:
    Beste,
    kan er in 'de vrede' westvleteren van het vat gedronken worden?
    Mvg
    D

    Verstuurd op 27.01.2012 13:27 via het ip 84.197.39.94

    ================================================== =

    QED...
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #32
      Re: Westvleteren gefeliciteerd !

      Awel, ik denk dat ik deze namiddag nog eens een WV12-ke ga degusteren. Het is er het weer voor. Misschien moet ik wel nog snel een stukske abdijkaas gaan halen?

      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

      Comment


      • #33
        Re: Westvleteren gefeliciteerd !

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik ben zelf een echte Trappistenliefhebber. En dan moet ik zeggen dat hoewel WV12 van het vat (in de plaatselijke gelagzaal in de Westhoek) wellicht het lekkerste is dat ik ooit gedronken heb, hetzelfde bier op fles tegenvalt. Vroeger kreeg ik het weleens van m'n zoon & schoondochter tgv van Kerstmis of mijn verjaardag, maar het viel tegen. Een Rochefort 10 daarentegen: schitterende trappist op fles!

        Daar ben ik het nu eens totaal mee eens!Vorig weekend nog een WV gedronken,en eerlijk:Rochefort 10 is lekkerder.


        Walter
        D850

        Comment


        • #34
          Re: Westvleteren gefeliciteerd !

          Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
          Awel, ik denk dat ik deze namiddag nog eens een WV12-ke ga degusteren. Het is er het weer voor. Misschien moet ik wel nog snel een stukske abdijkaas gaan halen?
          zeg maar hoe laat we er moeten zijn

          greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

          Comment


          • #35
            Re: Westvleteren gefeliciteerd !

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Daar ben ik het nu eens totaal mee eens!Vorig weekend nog een WV gedronken,en eerlijk:Rochefort 10 is lekkerder.


            Walter
            Mee eens. En Rochefort is ook eens nog een heel goed verkrijgbaar in Nederland

            Jan

            Comment


            • #36
              Re: Westvleteren gefeliciteerd !

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik heb al wel eens van Gouden Carolus (grand cru? is daar verschil met een 'gewone'?) gehoord, maar inderdaad nog nooit gezien of gedronken.
              Mocht je eens in de buurt zijn van Mechelen, bezoek dan het proeflokaal van Brouwerij het Anker. Dan kun je al hun smaken Gouden Carolus vergelijken.



              nb, voor diegenen die van ver komen, is het Hotel van/naast de brouwerij een aanrader.



              nb2 Ik heb geen aandelen in de toko.

              Jan

              Comment


              • #37
                Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                Goeie tip, Jan. Mocht ik nog eens in Mechelen komen...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                Comment


                • #38
                  Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Goeie tip, Jan. Mocht ik nog eens in Mechelen komen...
                  Zeg maar heeft er hier nog nooit iemand het streekbier "Pee Klak" geproefd?Zeker diegenen die Gouden Carolus weten te appreciëren zullen anngenaam verrast zijn


                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #39
                    Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Zeg maar heeft er hier nog nooit iemand het streekbier "Pee Klak" geproefd?.........
                    de lichte of de donkere..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      de lichte of de donkere..?
                      grt,bouk.
                      Wist niet dat er ook een lichte versie bestond,maar ik heb het alleszins over de donkere.


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #41
                        Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        Van Fleteren zijn er nog volop hoor.
                        grt,bouk.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        de lichte of de donkere..?
                        grt,bouk.
                        Gelukkig heeft Bouk meer verstand van verzekeren.

                        Jan

                        Comment


                        • #42
                          Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                          Vraag me af of dat bier (Pee Klak) nog bestaat (of is het weer tot leven gewekt?) Brouwerij Strubbe heeft het niet meer in zijn gamma, en in een engelstalig bierforum lees ik "no longer brewed".
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            Gelukkig heeft Bouk meer verstand van verzekeren.

                            Jan
                            Laat ons hopen, want qua winkelen ga ik 'm ook niet klakkeloos volgen. Klik
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Vraag me af of dat bier (Pee Klak) nog bestaat (of is het weer tot leven gewekt?) Brouwerij Strubbe heeft het niet meer in zijn gamma, en in een engelstalig bierforum lees ik "no longer brewed".

                              Schijnt inderdaad verdwenen te zijn ?
                              En de beschrijvingen die ik er nog van vind op het net,kloppen al helemaal niet met het bier dat ik destijds dronk.Dat was donker,zoet,en had een hoog alcoholgehalte.En was gebotteld in 75cl flessen.
                              Met zo'n speciale stop meen ik mij te herinneren.Kreeg ze destijds van een vriend,is al wel 7 jaar geleden denk ik,maar is me altijd bijgebleven.



                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • #45
                                Re: Westvleteren gefeliciteerd !

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Wist niet dat er ook een lichte versie bestond,maar ik heb het alleszins over de donkere.
                                Pee Klakbier is een bier dat gemaakt wordt door Brouwerij Strubbe uit Ichtegem een dorpje in West-Vlaanderen. Er zijn twee mogelijke Pee Klakbieren: een donker (amberkleurig) en een licht bier. Beide zijn goed drinkbare bieren met een alcoholgehalte van 5,4%.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X