Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het "zak" gezet bij ShoeDiscount

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In het "zak" gezet bij ShoeDiscount

Gisteren zaterdag ging ik shoppen in Hasselt. In de schoenwinkel Shoe Discount in de St.Jozefsstraat (TT-wijk) kocht ik een paar schoenen (géén soldenartikel).

Aan de kassa was het druk en was de eerste verkoopster bezig met afrekenen en de andere met schoenen aan het inpakken. Men vroeg mij om alvast te betalen terwijl de andere verkoopster de beveiligingsbol eraf haalde. En blijkbaar zat er in de voetzool ook nog een verborgen beveiliging want die probeerde men ook te deactiveren door met de schoenen op een bepaalde plaats over de toonbank te schuiven.

Dit laatste lukte blijkbaar niet, men is daar even mee bezig geweest en op de duur waren ze er met drie verkoopsters en de uitbater ermee bezig maar zonder resultaat. Steeds kreeg men een fluitsignaal. De schoenen hebben ze in alle kanten gebogen en gewrongen, zonder resultaat. Ze hebben zelfs enkele keren met een naald de voetzool doorboord (waar die beveiliging zou zitten) maar het fluitsignaal bleef telkens men de schoenen over het magnetisch veld bewoog. Ik kon de schoenen zo meenemen, maar dit zou betekenen dat ik voortaan met mijn schoenen in gelijk welke winkel steeds een alarm zou veroorzaken. Dat wou ik dus niet.

Ze stelden dan voor dat ik zelf eens kon proberen om bij thuiskomst de schoenen gedurende een paar seconden in de microgolfoven te steken. Dat zou de beveiliging ook wel deactiveren.

Maar ik vond dit ook geen optie. Ik wou gewoon een goed product hebben, daar betaalde ik trouwens ook voor. Men is dan gaan kijken in de voorraad voor een ander paar schoenen in dezelfde maat van hetzelfde type, maar blijkbaar hadden ze maar één paar meer, het mijne...

"Tja", zei men, "wat gaat u doen meneer?"
    Ik zei dus dat ik de bewuste schoenen als ze niet in orde waren zeker niet zo wou hebben. Vond men zelfs logisch.
    Ik zei dat het jammer was, maar dat de verkoop dan niet doorging.
    Vond men ook logisch.

Ik zei dat ik dus dan graag mijn geld terug kreeg dat ik net had betaald.
    Maar hier was géén sprake van volgens de uitbater. Ik kreeg een 'Tegoedbon' en dat was het. Er werd bij hem in de zaak nooit geld terug gegeven !!!

Ik argumenteerde dat ik niets had terug gebracht, dat ik nog aan de kassa stond om mijn schoenen in ontvangst te nemen en dat ik een paar minuten in afwachting al had betaald... Ik had de schoenen na het passen zelfs niet meer in handen gehad! "Niets mee te maken", zei de uitbater, "terugbetalen is uitgesloten. Enkel een Tegoedbon ..."

Tja, en dan hoor je Yvo Mechels van Testaankoop in je hoofd over de rechten van de consument, maar wàt doe je op dat moment dan. Beter gezegd, wàt kàn je doen. Je kan NIETS...

Je voelt je op dat moment volkomen machteloos, bedrogen en OPGELICHT...
    Ik neem het woord 'diefstal van mijn geld' niet in de mond, maar we zijn er niet ver af....

(eind van het verhaal, ik heb in een andere winkel van ShoeDiscount de bewuste schoenen gevonden en kunnen 'betalen' met de Tegoedbon). Dààr waren ze wél vriendelijk !

Maar ik blijf absoluut met een "wrang" gevoel zitten over de praktijken van de ShoeDiscount winkel in de St.Jozefstraat in Hasselt...
    Last edited by MDF; 29 januari 2012, 11:09.

Re: In het "zak" gezet bij ShoeDiscount

Volgende keer ter plaatse dreigen de politie te verwittigen en hen vragen naar de winkel te komen omdat je in de winkel bestolen bent.
    Als de verkoper,na de dreiging nog steeds niet toegeeft, dan bel je effectief, laat je de politie komen en dien je klacht in.
    www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Re: In het "zak" gezet bij ShoeDiscount TT-wijk Hasselt

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
      .......

Ik zei dat ik dus dan graag mijn geld terug kreeg dat ik net had betaald.
      Maar hier was géén sprake van volgens de uitbater. Ik kreeg een 'Tegoedbon' en dat was het. Er werd bij hem in de zaak nooit geld terug gegeven !!!
      ...
      klopt..kopen is kopen in een winkel.
      die tegoedbon is zelfs een geste van de winkelier en geen verplichting.
      ____
      maar ben toch blij voor je dat het uiteindelijk toch is goed gekomen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bouk, klopt toch niet helemaal hé...

Stel, je gaat in een winkel een kristallen vaas kopen. De verkoopster neemt die vaas naar de kassa om af te rekenen en in te pakken. Jij betaalt ondertussen en dan terwijl ze bezig is met het inpakken van de vaas laat ze de vaas uit haar handen vallen en... in scherven.
        Er is geen tweede exemplaar meer in de winkel.

Geen verkoop dus, er is immers niets en je vraagt het geld dat je één minuut daarvoor hebt gegeven terug.
        Toch niet normaal dat ze je dan zelfs niets hoeven te geven????

Comment

Dat is ook niet erg klantvriendelijk.
          Je bent nog niet buiten geraakt met die schoenen, en je kan je geld al niet meer terugkrijgen?

Zij maken een fout, als de beveiliging er niet af kan, dan is dat hun schuld, in dat geval zou elke redelijke winkelier zonder gezaag het geld moeten teruggeven.
          Nu is het zo dat zij iets verkeerd doen, en je bent dan ook nog eens verplicht om bij hun een ander paar schoenen uit te kiezen...

Mij zouden ze daar ook nooit meer terugzien.

Bij den Aldi hebben ze veel betere regels als je iets terugbrengt dat niet voldoet.
          Je krijgt dan gewoon je geld terug als je dat wil.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ____
            maar ben toch blij voor je dat het uiteindelijk toch is goed gekomen.
            grt,bouk.
            Nee hoor, de transactie is gesloten wanneer je de goederen in de hand krijgt na de kassa! Aangezien deze goederen niet in orde waren voor dat men ze kon afgeven is de transactie niet bindend en moeten ze je geld terug geven! Je kan je nu wel wenden tot Shoe Discount en jouw beklag doen over deze winkel en hen mededelen dat ze een klant verloren zijn...

Nu, de beveiliging in de zool is een magnetische strip die je zelf met een sterke magneet (en inderdaad enkele seconden in de magnetron) kunt deactiveren. Daarbij komt dat het alarm zelden zal afgaan in de winkels daar je voeten heel laag bij de grond zijn en de meeste detectoren zo'n 10 à 15 cm van de grond staan.
            Jean Pierre.

Comment

Ik wou gewoon een goed product hebben
              in combinatie met shoe-discount? Hier klopt ergens iets niet.

my 2 cents...

Comment

ik had daar niet buiten gegaan zonder mijn geld. Je bracht niets terug men ontving geld zonder iets te leveren.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  grt,bouk.
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

En wat is de oplossing??
                    Je staat in de winkel en de situatie IS ER.
                    Wat doe je dan behalve ruzie maken met de verkoper.

Als de schoenen betaald zijn is de koop toch gesloten.
                    Natuurlijk was de situatie niet normaal maar ik zie HIER geen bewijzen dat ze fout was

Wat zegt de wet?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      .......

Wat zegt de wet?
                      dat hangt er van af...
                      hing of was er een AV aanwezig in de winkel.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

sorry dat ik het zeg maar zoiets zou echt bij mij niet pakken, nee zeker niet, hoe dan ook, ik zou mijn geld terug gehad hebben of ik maakte een enorme scene in die winkel en belde zeker en vast de politie, de koop is NIET gesloten zolang je niet voorbij de kassa bent, mijn geld terug en daarmee uit, niks bon, die mogen ze steken waar de zon nooit schijnt.....dit is gewoon diefstal!
                        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En wat is de oplossing??
                          Je staat in de winkel en de situatie IS ER.
                          Wat doe je dan behalve ruzie maken met de verkoper.

Als de schoenen betaald zijn is de koop toch gesloten.
                          Natuurlijk was de situatie niet normaal maar ik zie HIER geen bewijzen dat ze fout was

Wat zegt de wet?
                          Theo, als jij iets betaalt wordt er van de winkelier verwacht dat hij een product/dienst in de plaats levert.
                          Als hij dat niet kan is er ook geen verkoop. En moet jij je geld terug krijgen....
                          In dit geval kon men het product niet leveren zonder mankementen... dus money back.
                          Enfin, toch naar mijn gevoel.
                          Maar misschien wordt dit in de shoepost niet aanzien als een mankement.
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Die verkopers en die uitbater zijn gebrainwashed door de hoofdzetel :"NOOIT GELD TERUGGEVEN. NOOIT! NEVER!" Zij passen deze regel blijkbaar tot in het absurde toe. Ik kan me moeilijk inbeelden dat de hoofdzetel in dit specifiek geval de verkopers of de uitbater tot de orde zou geroepen hebben indien ze toch het geld zouden teruggegeven hebben. Jammer genoeg had je hier te maken met personeel dat blijkbaar te dom was om dit te snappen. Dergelijke mensen kom je overal tegen : de postbode die weigert de brief in je handen te geven wanneer je toevallig naast je brievenbus staat en hij heel goed weet dat je daar woont. De buschauffeur die weigert 10 seconden te wachten wanneer hij je ziet komen aanhollen, en zo zijn er nog wel ergerlijke voorbeelden. Het zijn meestal eerder beperkte geesten die denken dat bevelen letterlijk, in alle omstandigheden en tegen alle logica in, uitvoeren de hoogste vorm van plichtbewustheid en arbeidsethiek uitmaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              Theo, als jij iets betaalt wordt er van de winkelier verwacht dat hij een product/dienst in de plaats levert.
                              Als hij dat niet kan is er ook geen verkoop. En moet jij je geld terug krijgen....
                              Da's nu toch de logica zelve.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X