Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpak staking maandag

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aanpak staking maandag

    Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
    Iedereen klaagt over de banken, het grote kapitaal en die rechtse rakkers die met onze centen gaan lopen maar als er dan iets moet gebeuren geeft men niet thuis.
    Misschien eens naar de film Groente uit Balen gaan kijken om wat inspiratie op te doen.
    En ik kan u de film Daens aanraden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Aanpak staking maandag

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Euh, er zijn zeer weinig mensen die 40/45 jaar werken in ons land. Mijn vader is op 61 jaar met pensioen gegaan en heeft 45 jaar gewerkt. Zijn rug is wel kapot nu. Die had dit werk niet veel langer kunnen doen.

      Ik ben op 25 jaar beginnen werken en heb er geen probleem mee om tot 65 te moeten werken. Waarschijnlijk zal het nog wat langer moeten. Officieel moet iedereen trouwens al tot 65 werken. Nu is er zoveel opschudding omdat ze mensen al willen laten weken tot de wettelijke leeftijd, laat staan langer. Niet te begrijpen. Als het nog lang duurt om structurele maatregelen te treffen zal ik nog veel langer moeten werken. Eigenlijk zijn de stakers het probleem aan het verplaatsen naar hun kinderen.

      En nogmaals, Europa geeft bijna twee keer zoveel geld dan het krijgt van ons land.
      CCC-ke ik hoop dat je de 65 haalt
      4 à 5 op de 10 halen het niet... ondanks dat geleuter dat "we" allemaal ouder worden.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Aanpak staking maandag

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        CCC-ke ik hoop dat je de 65 haalt
        4 à 5 op de 10 halen het niet... ondanks dat geleuter dat "we" allemaal ouder worden.
        Niet nodig Theokus. Nogmaals, niet vergeten dat 65 als pensioenleeftijd gekozen werd omdat de meesten die leeftijd niet konden halen. Nu leven veel mensen langer en werken ze minder lang.

        Comment


        • #19
          Re: Aanpak staking maandag

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Niet nodig Theokus. Nogmaals, niet vergeten dat 65 als pensioenleeftijd gekozen werd omdat de meesten die leeftijd niet konden halen. Nu leven veel mensen langer en werken ze minder lang.
          Correct.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Aanpak staking maandag

            De zelfstandige werkt altijd, anders verdient hij niks.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Aanpak staking maandag

              Beste aanpak van de staking vind ik toch het voorbeeld van 'Veldeman' die zijn werknemers 30€ extra betaalt op de 30ste als ze niet gaan staken.
              En de vakbonden kunnen er niet mee lachen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Aanpak staking maandag

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                De zelfstandige werkt altijd, anders verdient hij niks.
                Ja ja Pol, die geloven zelfs dat ze verdienen... wat ze verdienen
                (sorry Pol)
                Maar ok, kleine zelfstandigen die nog voor wat werkgelegenheid zorgen daar is niet veel mis mee.
                Ik kan me wel moeilijk neerleggen bij het feit dat ik uw bedrijfswagen moet betalen
                ================================================== =======================
                Concreet antwoord op de vraag van TS.
                Als ik in de gelegenheid was ging ik zeker staken.
                En wat is de zin daarvan? Dat is voor mij een overbodige vraag.
                Ik kon het ook anders stellen: waarom gaat die werkwillige wel werken en wat is de zin daarvan?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Aanpak staking maandag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Beste aanpak van de staking vind ik toch het voorbeeld van 'Veldeman' die zijn werknemers 30€ extra betaalt op de 30ste als ze niet gaan staken.
                  En de vakbonden kunnen er niet mee lachen.
                  Fout. Is wettelijk niet toegelaten en zal NIET doorgaan Pol.
                  Evenmin de tegenzet van 60 euro aanvankelijk aangeboden door de vakbond
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aanpak staking maandag

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ik kan me wel moeilijk neerleggen bij het feit dat ik uw bedrijfswagen moet betalen
                    Theokus. Een mens die nooit ziek is betaalt uw ziekteverzekering. Een mens die doodvalt voor zijn 65ste betaalt uw pensioen. Een mens die geen auto heeft betaalt de wegen waar gij op rijdt.

                    edit: om nog maar te zwijgen over het feit dat Pol een stuk ambtenaar, een werkloze of andere mens subsidieert
                    Last edited by ccc; 24 januari 2012, 22:45.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aanpak staking maandag

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Theokus. Een mens die nooit ziek is betaalt uw ziekteverzekering. Een mens die doodvalt voor zijn 65ste betaalt uw pensioen. Een mens die geen auto heeft betaalt de wegen waar gij op rijdt.
                      Juist.
                      Daarom gaat iedereen maandag liever werken
                      Pure solidariteit dus...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aanpak staking maandag

                        Sorry mensen, maatschappelijk.

                        RF
                        Mod


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment

                        Working...
                        X