Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpak staking maandag

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanpak staking maandag

    Hoe pakken jullie de staking aan maandag?

    - staken jullie mee?
    - proberen jullie de stakingspost op je werk te breken en toch aan de slag te gaan
    - blijven jullie thuis
    - nemen jullie een dag vakantie?

    denken jullie op jullie werk te geraken daar er geruchten zijn dat er geen staking in Brussel zou zijn maar eerder wegblokkades, ...
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

  • #2
    Re: Aanpak staking maandag

    Ik staak niet mee en vind ook dat er best niet zou gestaakt worden.
    Wat gaat dat oplossen ?
    We moeten allemaal ons steentje bijdragen en het is ook evident dat er langer moet gewerkt worden.
    Ik persoonlijk heb 35jaar gewerkt na mijn legerdienst en ben op prepensioen kunnen gaan op 58. Als iedereen 35jaar zou werken dan zou er al veel opgelost zijn denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: Aanpak staking maandag

      Hey juppekes

      Ik staak NIET.

      En ik zal op mijn werk geraken, het is maar 300m

      Maar ik denk niet dat dit draadje lang zal lopen

      Het zal wel weer rap op een maatschappelijke discussie uitdraaien
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Aanpak staking maandag

        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Hey juppekes

        Ik staak NIET.

        En ik zal op mijn werk geraken, het is maar 300m

        Maar ik denk niet dat dit draadje lang zal lopen

        Het zal wel weer rap op een maatschappelijke discussie uitdraaien
        Ben ik het mee eens.
        Zo'n vraag lost ook niks op
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Aanpak staking maandag

          Ik ga waarschijnlijk te voet of met de fiets als het weer niet te slecht is. Het is maar een uurtje wandelen. Anders probeer ik het toch met de auto, maar het is ook een Europese top hier in Brussel. Dat kan nog wel eens interessant worden.

          Comment


          • #6
            Re: Aanpak staking maandag

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Ik ga waarschijnlijk te voet of met de fiets als het weer niet te slecht is. Het is maar een uurtje wandelen. Anders probeer ik het toch met de auto, maar het is ook een Europese top hier in Brussel. Dat kan nog wel eens interessant worden.
            Ja ja, weer een historische topdag
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Aanpak staking maandag

              Stel hier gewoon de vraag daar ik het liefst gewoon zou gaan werken, maar ik niet weet of ik op mijn werk ga binnen geraken door stakingsposten, ook is de stakingsdruk ontzettend groot en wordt het bij ons niet aanvaard om niet mee te doen.
              Zelf zie ik het nut niet helemaal in van de staking, de werkwil is er, maar de mogelijkheid zal heel wat anders zijn, ...
              Om deze reden wou ik hier graag eens polsen, ...
              Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

              Comment


              • #8
                Re: Aanpak staking maandag

                Ik ga gewoon gaan werken.
                En den eersten dat mij daarvan wilt tegenhouden zal serieus zijn best moeten doen :-)
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Aanpak staking maandag

                  Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                  Ik staak niet mee en vind ook dat er best niet zou gestaakt worden.
                  Wat gaat dat oplossen ?
                  We moeten allemaal ons steentje bijdragen en het is ook evident dat er langer moet gewerkt worden.
                  Ik persoonlijk heb 35jaar gewerkt na mijn legerdienst en ben op prepensioen kunnen gaan op 58. Als iedereen 35jaar zou werken dan zou er al veel opgelost zijn denk ik.
                  (met de vraag wat deed je voor legerdienst "school"?)
                  En als iedereen 40/45 jaar heeft gewerkt zou ook veel oplossen
                  Pensioenen moet men niet bereken op leeftijd maar op het aantal jaren dat men gewerkt heeft.
                  VB 40j werk; beginnen op; 18j => 58j, 20j=>60j, 25j=>65j ... dan spreken we wel van werken(ziekte mag men ook mee rekenen en eventueel onvrijwillige ontslag met beperkte werkloosheid dat laatste zal je wel begrijpen)

                  Mijn vader heeft er 43j achter de kiezen als stukadoor.
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanpak staking maandag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
                    Stel hier gewoon de vraag daar ik het liefst gewoon zou gaan werken, maar ik niet weet of ik op mijn werk ga binnen geraken door stakingsposten, ook is de stakingsdruk ontzettend groot en wordt het bij ons niet aanvaard om niet mee te doen.
                    Zelf zie ik het nut niet helemaal in van de staking, de werkwil is er, maar de mogelijkheid zal heel wat anders zijn, ...
                    Om deze reden wou ik hier graag eens polsen, ...
                    Begrijp het hoor.
                    Ga werken en als je aan de poort (?) staat zal je wel snel door hebben wat gaat of niet gaat.
                    Ben wel benieuwd naar de werksfeer i.v.m. jouw collega's een dag later op dinsdag
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanpak staking maandag

                      Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                      (met de vraag wat deed je voor legerdienst "school"?)
                      En als iedereen 40/45 jaar heeft gewerkt zou ook veel oplossen
                      Pensioenen moet men niet bereken op leeftijd maar op het aantal jaren dat men gewerkt heeft.
                      VB 40j werk; beginnen op; 18j => 58j, 20j=>60j, 25j=>65j ... dan spreken we wel van werken(ziekte mag men ook mee rekenen en eventueel onvrijwillige ontslag met beperkte werkloosheid dat laatste zal je wel begrijpen)

                      Mijn vader heeft er 43j achter de kiezen als stukadoor.
                      Dat lost juist niks op.
                      En zeker niet als Europa en onze rechtse liberale rakkers ons blijven leeg zuigen.

                      Sluit de boel maar.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanpak staking maandag

                        Ik ga gewoon werken zoals altijd.
                        Ik werk in een klein bedrijf, zonder vakbond, en dan wordt er gewoon doorgewerkt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanpak staking maandag

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Dat lost juist niks op.
                          En zeker niet als Europa en onze rechtse liberale rakkers ons blijven leeg zuigen.

                          Sluit de boel maar.
                          Euh, er zijn zeer weinig mensen die 40/45 jaar werken in ons land. Mijn vader is op 61 jaar met pensioen gegaan en heeft 45 jaar gewerkt. Zijn rug is wel kapot nu. Die had dit werk niet veel langer kunnen doen.

                          Ik ben op 25 jaar beginnen werken en heb er geen probleem mee om tot 65 te moeten werken. Waarschijnlijk zal het nog wat langer moeten. Officieel moet iedereen trouwens al tot 65 werken. Nu is er zoveel opschudding omdat ze mensen al willen laten weken tot de wettelijke leeftijd, laat staan langer. Niet te begrijpen. Als het nog lang duurt om structurele maatregelen te treffen zal ik nog veel langer moeten werken. Eigenlijk zijn de stakers het probleem aan het verplaatsen naar hun kinderen.

                          En nogmaals, Europa geeft bijna twee keer zoveel geld dan het krijgt van ons land.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanpak staking maandag

                            Ik werk bij de Nmbs (die ook staken) en heb toevallig een vrije dag (niet zelf gevraagd).
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanpak staking maandag

                              Iedereen klaagt over de banken, het grote kapitaal en die rechtse rakkers die met onze centen gaan lopen maar als er dan iets moet gebeuren geeft men niet thuis.
                              Misschien eens naar de film Groente uit Balen gaan kijken om wat inspiratie op te doen.

                              Comment

                              Working...
                              X