Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat bezielt programmeurs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat bezielt programmeurs

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
    Sinds Vista is er geen OE meer, en dat is ondertussen 6 jaar geleden.
    Windows Mail was de nieuwe OE naam in Vista.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Er was trouwens evolutie: in Vista zat een modernere OE: Windows Mail. Die ze dan prompt overboord gooien in Win7. Er zijn zelfs pogingen (met wisselend succes) om Windows Mail werkend te krijgen onder Win7. Zooooo veel moeite zou dat dan wel niet geweest zeker zijn voor het Win7 ontwikkelteam ?
      Ze (het Microsoft ontwikkel team van Outlook Express en Windows Mail) hebben het werkend gekregen. En noemden het "Windows Live Mail"....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Ze (het Microsoft ontwikkel team van Outlook Express en Windows Mail) hebben het werkend gekregen. En noemden het "Windows Live Mail"....

Jan
        Jan, Windows Mail was nog een lokaal e-mail programma en Windows Live Mail is een soort webmail. Iets meer dan een naamsverandering zo te zien.

Comment

Jan, Windows Mail was nog een lokaal e-mail programma en Windows Live Mail is een soort webmail. Iets meer dan een naamsverandering zo te zien.
          Lees dit eens:

Graag gedaan.

Jan

Comment

OK, misschien zit ik op het verkeerde spoor: ik wil Live Mail maar krijg de hele Live Essentiels rimram aangeboden. Ik hoef geen Foto galerie, ik hoef geen Moviemaker en geen Messenger etc...

Comment

OK, misschien zit ik op het verkeerde spoor: ik wil Live Mail maar krijg de hele Live Essentiels rimram aangeboden. Ik hoef geen Foto galerie, ik hoef geen Moviemaker en geen Messenger etc...
              Kun je gewoon afvinken tijdens het installeren hoor.

Als je downloadt, download je in principe enkel een installer. Tijdens het uitvoeren specifieer je dan enkel wat je wel wil hebben.

Easy peasy
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ben zelf programmer. Bij mij moet je niet afkomen met dit soort klachten. Betere voorbereiding helpt alleszins.

Comment

Om het soms zo hopeloos ingewikkeld te maken ? Een paar voorbeelden:

In Google Agenda daarnet zelf meegemaakt: Er bestaat sinds kort een site www.afvalkalenders.be. Daar kan je je ophaalronde kiezen en die invoegen in je Google kalender. Dat invoegen betekent wel dat Google een nieuwe kalender "Afval ophaling" bijmaakt.
                  Gevolg: op de PC kan je beide kalenders aanvinken en laten tonen, op mijn smartphone lukt dat niet, die toont enkel mijn basiskalender. Blijkbaar gaat het dus niet om een google kalender te importeren in een andere (geen oplossing gevonden via zoeken in google).
                  Uiteindelijk de tweede afvalkalender geëxporteerd naar Outlook kalender formaat en dan geïmporteerd in mijn basis Google agenda. Dat werkt dus wel.

Of hoe je van Gent naar Brussel kan via Rome....
                  Om "de programmeurs" helemaal vrij te pleiten ook voor het tweede probleem de oplossing :

Importeer de tweede agenda in je basis agenda door bij de bestandslocatie de prive url naar de ICAL locatie van de tweede agenda te gebruiken (te vinden bij de details van deze agenda).

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JV-foton Bekijk bericht
                    Ben zelf programmer. Bij mij moet je niet afkomen met dit soort klachten. Betere voorbereiding helpt alleszins.
                    tja....en das nou weer zo,n typische uitspraak van een program(meur).
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Om "de programmeurs" helemaal vrij te pleiten ook voor het tweede probleem de oplossing :

Importeer de tweede agenda in je basis agenda door bij de bestandslocatie de prive url naar de ICAL locatie van de tweede agenda te gebruiken (te vinden bij de details van deze agenda).

Jan
                      Zo heb ik het al voor mekaar gekregen (via omweg dus). Ik schreef Outlook formaat, moest ICAL zijn.
                      Blijft dat je in Google agenda in je basisagenda geen keuze hebt: "importeer een andere Google agenda". Ik vind dat bizar, jullie blijkbaar niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        tja....en das nou weer zo,n typische uitspraak van een program(meur).
                        grt,bouk.
                        En daar slaag je de bal weer compleet mis.
                        Programmeur doet geen voorbereiding.
                        Dat doet een analyst.

Dus:
                        Wat bezielt analysten...

een programmeur programmeert en wordt betaald om te programmeren.
                        de programmeur programmeert de oplossing van een probleem.

De analyst analyseert het probleem en verzorgt de oplossings-logica...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

De analyst moet samenwerken met de programeur (kwestie van problemen te melden en op te lossen), maar die twee komen niet overeen of verstaan elkaar niet en de derde partij (wij dus) zijn de dup van de historie.
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Iedereen heeft hier wel gelijk, maar mijn stelling is eigenlijk niet dat OE moet blijven bestaan, maar dat het belachelijk is dat Outlook dbx bestanden niet kan/wil inlezen, tenzij OE ZELF geïnstalleerd staat, wat dan weer niet mogelijk is op een Win7 PC.
                            Dus een omweg van hier tot ginder.
                            Tenandere, Outlook is niet gratis, zit zelfs niet in de Home versie van Office.

Zoals ik het belachelijk vind dat een Google agenda geen gegevens van een andere Google agenda kan inlezen, maar dat het wel gaat via een outlook formaat omweg.

Heb ook al hier en daar Thunderbird geïnstalleerd. Daar is het dan weer ferm zoeken eer je gevonden hebt hoe je een POP account kan aanmaken. Je krijgt de IMAP - POP keuze nergens voorgeschoteld. Gelukkig is er internet om dat op te zoeken.
                            Outlook is niet ontwikkeld voor de thuisgebruiker. Het zit ook niet in de Student/thuis versie van office.
                            Outlook is in de eerste plaats de cliënt voor Exchange server. Je kan het ook apart gebruiken (en dus met een pst bestand werken). Het zou gemakkelijk zijn moest ook het outlook express formaat ondersteunen, maar langs de andere kant : de doelgroep is volledig verschillend, en dus doen ze de moeite niet.
                            Ik geef je 100% gelijk dat het niet logisch is, maar dat gebeurt dus blijkbaar meer bij programmeurs .
                            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                            X