Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat bezielt programmeurs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat bezielt programmeurs

Ik heb een programma: Mailview.exe. Dat leest vrij veel mail bestanden. Ook dbx volgens de makers. Ik heb het gebruikt om mailberichten uit Oe te halen.
    Comfortably numb with my Pentax

Comment

Ik gebruik ook al outlook van toen het is uitgekomen. Nog nooit die express versie zelfs maar opgestart. Ondertussen is voor thuisgebruik mijn PST 1.5 GB groot, en dat ding blijft werken...
      Ergens vind ik het vormaal dat outlook express niet meer ondersteund wordt : het zat er al bij windows vista niet meer in. Op het moment dat een software bedrijf stopt met bepaalde software is het altijd best om het als gebruiker ook buiten te smijten.
      Op dat moment weet je dat de ondersteuning binnenkort om zeep zal zijn.
      Windows live mail zou dus de opvolger zijn, maar ook dat heb ik dus nog nooit gebruikt.

En dat outlook alles in 1 PST bestand gooit vind ik eerder een voordeel dan een nadeel : je maakt een backup van dat bestand, en je hebt alles... Mijn outlook PST staat dus tussen "mijn documenten" die ik geregeld eens backup.

Programma's werken inderdaad niet altijd zoals de gebruiker het verwacht. Gebruiksvriendelijkheid is niet altijd aanwezig, maar je merkt dat meer bij professionele pakketten. Iemand die pakketten als Photoshop, autocad of Pro-engineer gebruiksvriendelijk vindt, mogen ze van mij snel de mond snoeren.
      Maar het is nu eenmaal moeilijk om software met veel mogelijkheden gebruiksvriendelijk te houden...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik was al blij... met een dooie mus. Want wat staat er als je enkel de dbx bestanden hebt:

Start OE op je nieuwe PC en importeer alles.

Laat dat nu net onmogelijk zijn in Win7. Men heeft niet alleen OE (of Windows Mail) overboord gegooid, het kan ook niet meer geïnstalleerd worden in Win7. En een filter stoppen in Outlook om "blote" dbx en wab bestanden te importeren uit een map met die files was natuurlijk te veel gevraagd.

Zo staat het er:

1)Copy the contents of your backup to a folder on your new computer.
        This can be a folder location on your Desktop for easy access. You can remove the folder once everything has been imported into Outlook.
        2)Right click the folder containing the message store and choose Properties. Here make sure the “Read Only” attribute is not selected.
        3)Open OE, WM or WLM on the new machine.
        Lezen is ook een vak:

"If you are using Windows 7, then you’ll need to download and install Windows Live Mail first if you want to transfer OE, WM or WLM data to Outlook."

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Ondertussen is voor thuisgebruik mijn PST 1.5 GB groot, en dat ding blijft werken...
          Dat is inderdaad geen enkel probleem. En je kunt voorlopig nog vooruit: de mijne (zakelijk) is al 4.3 GB met 21343 mails (4370 unread ). Ik bewaar alle mail van de laatste 5 jaar.

Comment

Programmeurs maken niet expres "moeilijke" situaties voor de gebruikers, vaak is gebruiksgemak een stuk moeilijker te programmeren

Bovendien kan je niet verwachten dat je tot in het oneindige backwards compatibility krijgt. Outlook express is al jaren dood. Als men voor alle mogelijke bestanden importmogelijkheid moet voorzien wordt het programma weer groter, logger en dus moeilijker te programmeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Omdat programmeurs meestal programmeren wat ze van de analysten moeten programmeren.

Dus wat bezielt die analysten?

Analysten analyseren de noden die hun klanten/opdrachtgevers hebben;

Dus wat bezielt die klanten/opdracht gevers?

wel, geld.
              Game. Set. Match.

http://www.theafricabug.com

Comment

hier gebruiker van outlook maar eigenlijk ook niet

heb mijn hotmail doorgeschakeld op outlook om gemakkelijker te kunnen beheren. Voordeel is dat ik nog overal aan mijn e-mails kan en op mijn laptop gewoon outlook hoef open te smijten. Voordeel is ook dat alle contactpersonen in hotmail zitten en niet in outlook (alhoewel outlook ook back-upped)
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Iedereen heeft hier wel gelijk, maar mijn stelling is eigenlijk niet dat OE moet blijven bestaan, maar dat het belachelijk is dat Outlook dbx bestanden niet kan/wil inlezen, tenzij OE ZELF geïnstalleerd staat, wat dan weer niet mogelijk is op een Win7 PC.
                  Dus een omweg van hier tot ginder.
                  Tenandere, Outlook is niet gratis, zit zelfs niet in de Home versie van Office.

Zoals ik het belachelijk vind dat een Google agenda geen gegevens van een andere Google agenda kan inlezen, maar dat het wel gaat via een outlook formaat omweg.

Heb ook al hier en daar Thunderbird geïnstalleerd. Daar is het dan weer ferm zoeken eer je gevonden hebt hoe je een POP account kan aanmaken. Je krijgt de IMAP - POP keuze nergens voorgeschoteld. Gelukkig is er internet om dat op te zoeken.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                    Lezen is ook een vak:

"If you are using Windows 7, then you’ll need to download and install Windows Live Mail first if you want to transfer OE, WM or WLM data to Outlook."

Jan
                    Dat weet ik al lang hoor.
                    Dat is net wat ik zo potsierlijk vind. Je MOET een account aanmaken in dat Live gedoe, en als je dat niet wenst, kan je op zoek naar een XP machine.
                    Dat het rechtstreeks inlezen van dbx bestanden (uit het eigen "huis" nota bene) niet kan of niet mag, zal wel zijn reden hebben: iedereen proberen live mail door de strot te duwen.
                    Zou er geen software bestaan om losse dbx bestanden te converteren naar een pst bestand ?
                    Last edited by nete; 24 januari 2012, 09:35.

Comment

Iedereen heeft hier wel gelijk, maar mijn stelling is eigenlijk niet dat OE moet blijven bestaan, maar dat het belachelijk is dat Outlook dbx bestanden niet kan/wil inlezen, tenzij OE ZELF geïnstalleerd staat, wat dan weer niet mogelijk is op een Win7 PC.
                      Dus een omweg van hier tot ginder.
                      Lezen is ook een vak:

Comment

Dat weet ik al lang hoor.
                        Dat is net wat ik zo potsierlijk vind. Je MOET een account aanmaken in dat Live gedoe, en als je dat niet wenst, kan je op zoek naar een XP machine.
                        Lezen is ook een vak:

"Cancel any account creation dialogs so that you’ll be taken to your Inbox folder. "

Comment

'k Heb dan zelf maar wat ge-Googled (dat zijn die kiekens die ook "blijkbaar" hun eigen agenda's niet kunnen uitwisselen ):
                          Get Microsoft 365 support, help, and learning resources. Organize your life, expand your creativity, and protect what’s important with Microsoft 365.

Is voor Office 2007 maar zou gelijk zijn in Office 2010 heb ik me laten wijs maken.

Ik zou het zelf eens uitproberen maar kan me geen Office 2010 veroorloven .
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                            Outlook express is al jaren dood.
                            Ik wou dat ik 1 euro mocht krijgen van de miljoenen die dat lijk nog gebruiken.

Al wie nog in XP werkt met OE zou ik aanraden om nu al over te stappen op Outlook, bespaart een hoop frustraties als je ooit Win7 voorgeschoteld krijgt. En als je je oude mails terug wil hebben.

Er was trouwens evolutie: in Vista zat een modernere OE: Windows Mail. Die ze dan prompt overboord gooien in Win7. Er zijn zelfs pogingen (met wisselend succes) om Windows Mail werkend te krijgen onder Win7. Zooooo veel moeite zou dat dan wel niet geweest zeker zijn voor het Win7 ontwikkelteam ?

Comment

Ik wou dat ik 1 euro mocht krijgen van de miljoenen die dat lijk nog gebruiken.
                              Sure maar je kan niet verwachten dat huidige software overweg kan met alle software uit het verleden, dat maakt het nodeloos ingewikkeld. Sinds Vista is er geen OE meer, en dat is ondertussen 6 jaar geleden.

Zou er geen software bestaan om losse dbx bestanden te converteren naar een pst bestand ?
                              Google...staat er vol van.
                              Last edited by JCviggen; 24 januari 2012, 10:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                                'k Heb dan zelf maar wat ge-Googled (dat zijn die kiekens die ook "blijkbaar" hun eigen agenda's niet kunnen uitwisselen ):
                                Get Microsoft 365 support, help, and learning resources. Organize your life, expand your creativity, and protect what’s important with Microsoft 365.

Is voor Office 2007 maar zou gelijk zijn in Office 2010 heb ik me laten wijs maken.

Ik zou het zelf eens uitproberen maar kan me geen Office 2010 veroorloven .
                                Lijkt me nuttige info, het zou dus kunnen dat je voor een backup niet de afzonderlijke dbx bestanden moet veilig stellen, maar de ganse map met die cryptische superlange naam. Dan zal Outlook (misschien) een zogezegd geïnstalleerde OE detecteren en de bestanden uit die folder importeren.
                                Ga dat eens bij iemand moeten uitproberen (ikzelf gebruik al langer Outlook, maar ik krijg die vraag regelmatig van anderen)
                                Ik heb dus mogelijks een deftige inschattingsfout gemaakt door steeds bij iedereen de afzonderlijke dbx bestanden te backuppen.
                                Last edited by nete; 24 januari 2012, 11:34.

Comment

Working...
                                X