Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DAB autoradio of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DAB autoradio of niet?

Een autoradio met DAB is meestal ook een kwalitatievere radio dan de basis ... er zijn dus vermoedelijk nog wel meer voordelen aan dan dit alleen.
    Vraag is of je er echt zoveel mee zal uitsparen door hem achterwege te laten?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: DAB autoradio of niet?

Hier staat waarschijnlijk alles wat je moet weten over DAB:

Ik heb in de auto bijna altijd Nostalgie opstaan, en die zendt niet uit op DAB.
      Van ruis heb ik eigenlijk geen last, alleen als ik naar de kust rij, dan is er een klein stukje waar de ontvangst wat minder goed is (ergens tussen Antwerpen en Gent).
      Als bij DAB de ontvangst wat minder goed is, dan krijg je geen ruis, maar dan krijg je ook plots geen muziek meer. Het is dus alles of niets, met een analoog signaal is er een geleidelijke overgang.

Ook wat de gewone FM ontvangst betreft kunnen er grote verschillen zijn tussen de merken en types autoradio. De eerste autoradio die ik in mijn Clio had gezet, die had duidelijk een sterker signaal nodig dan de huidige (de andere had het na 8 jaar opgegeven, de cd werkte nog, maar de radio niet meer).
      Het gaat hier telkens over een van de goedkoopste Sony autoradio's. De radio die er nu in mijn wagen zit die stond voor zo'n 90 euro in reclame bij de Makro, en die werkt prima.

Een radio die standaard in het dashboard is ingebouwd ziet er misschien wel beter uit, maar als die stuk gaat dan kom je er niet met 90 euro vanaf (alleen de werkuren zullen al duurder zijn).
      Dat geldt ook voor een ingebouwde GPS. Als ik voor het werk naar het buitenland moet met een firmawagen, dan neem ik mijn eigen gps mee want in die wagen zit een GPS ingebouwd die alleen maar in de Benelux werkt. Een update van die GPS kost meer dan een goede losse GPS.

Maar bij heel wat nieuwe wagens heb je zelfs die keuze niet meer, er staat standaard een radio + GPS in, ook al zou je willen, je kan er zelfs geen gewone radio meer inzetten...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X