Niet dat het al tijd is voor een nieuwe wagen (huidige Astra Break is nog net geen 6 jaar, 1.9CDTI met 120 000km) maar ik kijk toch al even rond.
Mijn oog is gevallen op een zogenaamd utility vehicle (zonder de 'sports, een 'UV' dus).
De prijzen liggen bij elk merk heel dicht bij elkaar : als je een middelversie neemt tussen instap en topmodel, kom je toch algauw uit rond en boven de 20000 euro (wat ik niet goedkoop vind eigenlijk voor dit type auto). Toch zijn de Duitsers wel ietsje duurder (Opel en VW).
Daarom peil ik eventjes naar merkervaringen.
De clichés over Franse en Italiaanse auto's zijn allang niet meer waar, maar het gaat niet over kwaliteit alleen, ook over restwaarde. Ik denk toch dat een Duitse wagen nog steeds een betere restwaarde heeft dan een ander. Maar kom, overtuig me !
De modellen die ik overweeg :
Nieuwe Opel Combo (nog maar pas uit)
VM Caddy
Renault Kangoo
Peugeot Partner Tepee
Citroën Berlingo
Nieuwe Fiat Dobló
Bij andere merken heb ik voorlopig dit type wagen niet gevonden...
Mijn oog is gevallen op een zogenaamd utility vehicle (zonder de 'sports, een 'UV' dus).
De prijzen liggen bij elk merk heel dicht bij elkaar : als je een middelversie neemt tussen instap en topmodel, kom je toch algauw uit rond en boven de 20000 euro (wat ik niet goedkoop vind eigenlijk voor dit type auto). Toch zijn de Duitsers wel ietsje duurder (Opel en VW).
Daarom peil ik eventjes naar merkervaringen.
De clichés over Franse en Italiaanse auto's zijn allang niet meer waar, maar het gaat niet over kwaliteit alleen, ook over restwaarde. Ik denk toch dat een Duitse wagen nog steeds een betere restwaarde heeft dan een ander. Maar kom, overtuig me !
De modellen die ik overweeg :
Nieuwe Opel Combo (nog maar pas uit)
VM Caddy
Renault Kangoo
Peugeot Partner Tepee
Citroën Berlingo
Nieuwe Fiat Dobló
Bij andere merken heb ik voorlopig dit type wagen niet gevonden...
Comment