Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Utility vehicle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Utility vehicle

Niet dat het al tijd is voor een nieuwe wagen (huidige Astra Break is nog net geen 6 jaar, 1.9CDTI met 120 000km) maar ik kijk toch al even rond.

Mijn oog is gevallen op een zogenaamd utility vehicle (zonder de 'sports, een 'UV' dus).

De prijzen liggen bij elk merk heel dicht bij elkaar : als je een middelversie neemt tussen instap en topmodel, kom je toch algauw uit rond en boven de 20000 euro (wat ik niet goedkoop vind eigenlijk voor dit type auto). Toch zijn de Duitsers wel ietsje duurder (Opel en VW).

Daarom peil ik eventjes naar merkervaringen.
    De clichés over Franse en Italiaanse auto's zijn allang niet meer waar, maar het gaat niet over kwaliteit alleen, ook over restwaarde. Ik denk toch dat een Duitse wagen nog steeds een betere restwaarde heeft dan een ander. Maar kom, overtuig me !

De modellen die ik overweeg :

Nieuwe Opel Combo (nog maar pas uit)
    VM Caddy
    Renault Kangoo
    Peugeot Partner Tepee
    Citroën Berlingo
    Nieuwe Fiat Dobló

Bij andere merken heb ik voorlopig dit type wagen niet gevonden...
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Utility vehicle

Dag,
    Ik ben eigenaar van een Berlingo (6 jaar oud 70000 km), en van een VW Caddy (1 jaar en 12000 km).
    Probleem gehad met de EVR van de berlingo. De Caddy is veruit de beste. Niet te vergelijken.
    M.V.G. Jacques

Comment

Familie is zeer tevreden van de Berlingo - ik meen met een 1.4 diesel...
      Heb er alleen als passagier ingezeten, leek me wel OK.

Comment

Ik wist niet dat je dit als utility vehicle moest beschrijven. Dacht eerder aan mini bestelwagen. Een jaar of 8 geleden reed ik soms met een Fiat Ducato rond voor het werk. Daar zaten geen opties op, maar dat ding reed dus wel enorm goed.
        Hier staat die new doblo ook tussen.

http://www.fiatprofessional.be/be/NL/Prijslijsten

edit: waarvoor moet het dienen eigenlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          waarvoor moet het dienen eigenlijk?
          Is wel makkelijk met 2 kinderen als je ergens naartoe gaat (regelmatig korte reisjes met de auto). Echt nodig hebben we het niet, maar het leek me een goed alternatief voor een break (ik zou de ruimte van een break niet meer kunnen missen). Maar ik ben geschrokken van de prijs, moet ik zeggen. Ik dacht dat dit type voertuig goedkoper was...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

ik heb een berlingo van 2006 (6jaar dus) met 155000km een 1.6HDI verbruikt 5.6l
            zeer tevreden van, praktisch ivm verbouwen en onze 2 honden.
            een peugeot patner is bijna het zelfde op enkele details na.
            11-300mm
            jeff heylen

Comment

Citroën en Peugeot zijn altijd ongeveer dezelfde machines...
              Maar ik verschiet wel van die 20.000 € voor een dergelijke wagen. Ik hoop dat je dan wel de "aangeklede" versie bedoeld. Dergelijke wagens kan je altijd in "bedrijfsuitvoering" kopen, en die is toch pakken goedkoper...
              Ik hoop dat dat de catalogusprijzen zijn : met korting is dat normaal pakken goedkoper.
              Op mijn vorig werk hebben ze nog een nieuwe Renault Kangoo (in die bedrijfversie, dus zonder achterbank maar met airco) gekocht, en dat was veel minder dan 10.000 € (uiteraard zonder BTW).
              In 1.5d versie (wel met het laagste vermogen, dus zeker geen bliksemschicht).
              Heb er ook nog mee gereden, en dat bolde niet slecht.

Persoonlijk zou ik eerder neigen naar een VW golf break (of aanverwanten), maar andermaal ieder zijn keuze natuurlijk.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Maar ik verschiet wel van die 20.000 € voor een dergelijke wagen. Ik hoop dat je dan wel de "aangeklede" versie bedoeld. Dergelijke wagens kan je altijd in "bedrijfsuitvoering" kopen, en die is toch pakken goedkoper...
                Ik hoop dat dat de catalogusprijzené zijn : met korting is dat normaal pakken goedkoper.
                Op mijn vorig werk hebben ze nog een nieuwe Renault Kangoo (in die bedrijfversie, dus zonder achterbank maar met airco) gekocht, en dat was veel minder dan 10.000 € (uiteraard zonder BTW).

Persoonlijk zou ik eerder neigen naar een VW golf break (of aanverwanten), maar andermaal ieder zijn keuze natuurlijk.
                Dat zijn doodskisten met wielen onder...niet de golf hé
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Ik hoop dat dat de catalogusprijzen zijn : met korting is dat normaal pakken goedkoper.

Ja catalogusprijzen (via configurator op de site, ik hoop toch dat het zonder korting is). Het gaat over 'midden' versies, dus niet de duurste en ook niet het instapmodel, niet de bedrijfsversie (kan m'n kinderen moeilijk in de koffer steken) en met een motor waar toch nog íets in zit (diesel tussen 90 en 110 pk). Ik hoef niet veel opties, boordcomputer en al zulke snufjes moet ik niet, wel is elektronische airco een vereiste, is dus wel een dure optie maar dat is bij bv een gewone Astra ook duur bij dezelfde uitvoering.
                  Om bij Opel te blijven : als ik bv. dezelfde uitvoering en motorisatie neem (Enjoy, goedkoopste is Essentia, duurste is Cosmo) dan kost die nieuwe Combo met min of meer dezelfde opties zelfs iets meer dan een 5d Astra. Vreemd, want de Combo zou een klasse lager moeten zijn, is gemaakt op basis van de Corsa...
                  Maar bij VW bv. ook : zelfde geval bij vergelijking tussen Golf en Caddy. Ofwel zie ik iets over het hoofd.

Wat je opmerking over de Golf Break betreft : heb nu een Astra break (is min of meer hetzelfde als de Golf Variant). Ik zou inderdaad weer voor een nieuwe Astra break (of Sports Tourer zoals dat nu heet) kunnen gaan, maar ik vind hem eerlijk gezegd niet mooi (de Golf nog minder, trouwens). En een Caddy, Combo of Berlingo vind ik dan wél weer mooi. Deze avond na het werk op de parking van de Colruyt een splinternieuwe Berlingo zien staan en ik vind het toch wel een heel mooie auto (was wel een aangeklede versie). Smaken verschillen.

Maar soit, heb nog niemand gehoord over de Renault kangoo of de Fiat Dobló (die verdacht veel weg heeft van de Combo)...
                  Last edited by Kaneda; 20 januari 2012, 23:18.
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Een Golf break kost dan ook het dubbele van een Renault Kangoo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Nie erg, hoor, ik ben toch al ten dode opgeschreven met m'n Ikea pannen...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Is wel makkelijk met 2 kinderen als je ergens naartoe gaat (regelmatig korte reisjes met de auto). Echt nodig hebben we het niet, maar het leek me een goed alternatief voor een break (ik zou de ruimte van een break niet meer kunnen missen). Maar ik ben geschrokken van de prijs, moet ik zeggen. Ik dacht dat dit type voertuig goedkoper was...
                        Ik weet dat velen er nogal minachtend op neerzien, maar als ik zie waarvoor je die wil gaan gebruiken, meer als familiewagen dan als UV, zou ik eerder voor een Skoda roomster opteren. Uiteindelijk is dit ook VW-technologie en nu met de saloncondities kan die toch ook niet al te duur zijn.

Groeten,
                        Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                          Ik weet dat velen er nogal minachtend op neerzien, maar als ik zie waarvoor je die wil gaan gebruiken, meer als familiewagen dan als UV, zou ik eerder voor een Skoda roomster opteren. Uiteindelijk is dit ook VW-technologie en nu met de saloncondities kan die toch ook niet al te duur zijn.

Groeten,
                          Geert
                          De Roomster is wel iets kleiner dan een Berlingo of een Caddy. En dan nog iets : als Skoda en Seat ook VW-technologie hebben, maar wel goedkoper zijn dan VW, dan is het toch maar een klein stuk VW dat erin zit.
                          Als ze dan écht zo goed zijn als VW zelf, dan moet je goed zot zijn om nog VW te kopen...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            De Roomster is wel iets kleiner dan een Berlingo of een Caddy. En dan nog iets : als Skoda en Seat ook VW-technologie hebben, maar wel goedkoper zijn dan VW, dan is het toch maar een klein stuk VW dat erin zit.
                            Als ze dan écht zo goed zijn als VW zelf, dan moet je goed zot zijn om nog VW te kopen...
                            OK, was maar een gedachte...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                              OK, was maar een gedachte...
                              Stel ik op prijs hoor. Net eens een Roomster geconfigureerd. Interessante prijs, tot je opties gaat toevoegen die je hedentendage als standaard zou verwachten. Tja, 't prijsverschil moet ergens inzitten.
                              Op dat vlak zijn de Franse nog iets beter, meer standaard opties....
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                              X