Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met dit soort verwarming . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iemand ervaring met dit soort verwarming . . .

Ik gebruik op dit ogenblik zo'n warmtekacheltje van 2400 W . . . en het dient inderdaad om de de koude wat te breken . . . maar het duurt net iets te lang naar mijn zin . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Ik gebruik op dit ogenblik zo'n warmtekacheltje van 2400 W . . . en het dient inderdaad om de de koude wat te breken . . . maar het duurt net iets te lang naar mijn zin . . .
      Ik vermoed dat je het aanzet bij aankomst ? In dat geval aansturen via een schakelklok een zo'n half uurtje voor aankomst laten beginnen.

Alle andere oplossingen zijn nog veel trager.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik vermoed dat je het aanzet bij aankomst ? In dat geval aansturen via een schakelklok een zo'n half uurtje voor aankomst laten beginnen.

Alle andere oplossingen zijn nog veel trager.
        Dat zou inderdaad een oplossing zijn . . . alhoewel ik niet echt een voorstander ben om dergelijk kacheltje te laten werken zonder dat ik aanwezig ben, je weet maar nooit he . . . . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik ga ondertussen toch eens zoeken op het net waar ik dergelijke timers best kan aankopen . . .

Comment

Ik ga ondertussen toch eens zoeken op het net waar ik dergelijke timers best kan aankopen . . .
            Als dat kacheltje in een stopcontact steekt: een timer kopen die je in het stopcontact stopt en waarop dan een "prise" zit waar je dan het kacheltje op aansluit. Je vindt die in alle mogelijke doe-het-zelf zaken.
            Je hebt er elektronische en andere waar je pinnetjes in een bepaalde stand moet zetten. (deze laatste verdwijnen stilaan).
            Wel opletten dat het schakelvermogen hoger is dan het vermogen van de kachel. Doorgaans schakelen die dingen max. 3500W.

En zo'n blaaskacheltjes natuurlijk een eindje weg zetten van gordijnen en zo.
            Last edited by nete; 22 januari 2012, 21:55.

Comment

Of een kacheltje kopen met een ingebouwde schakelklok.

Ik denk ook dat 2 van deze kacheltjes de goedkoopste en eenvoudigste manier zal zijn.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Met 2 blaasradiatortjes van 2000W, samen misschien 100 euro, gaat dat evengoed, ik zou zelfs durven zeggen beter, lukken, wegens de snelheid van opwarming en het rendement van 100%. En als het verbruik op die DRIE KWARTIER iets meer zou kosten (bijlange niet zeker), dan zal het verschil wel te verwaarlozen zijn.
                In een kleine kamer heb je meestal maar één circuit en daar worden dan die twee blazers op aangesloten. Kom je al heel dicht bij het max vermogen. Zou ik nooit doen in een onbewaakte kamer.
                Ik blijf er bij, gebruik de aanwezige centrale verwarming om het minst problemen te hebben. Je laat ze vroeg genoeg starten en afschakelen kan je gerust 15 à 20 min. voor je vertrekt. Het water van de verwarming blijft lang genoeg warm om de kamer op temperatuur te houden.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

4000W (twee elektrische vuurtjes) op één circuit is inderdaad niet zo goed.
                  Het is wel mogelijk als alles 100% in orde is, maar het is eigenlijk niet aan te raden om de stroomkring voor een langere tijd op het maximum te belasten (die vuurtjes zullen zeker het eerste uur continu blijven branden).
                  Op die stroomkring heb je waarschijnlijk nog andere stroomverbruikers aangesloten, dan zit je al snel over het maximum dat er door die draden van 2,5mm² mag lopen zonder dat die te warm worden.

Ik heb zelf al verschillende zekeringkasten en stopcontacten gezien waar een schroefje niet vast genoeg zat terwijl er veel stroom doorging...
                  Als de elektrische installatie nog recent is, dan zijn er waarschijnlijk geen problemen, maar zeker op een oudere elektrische installatie sluit je best geen 2 elektrische vuurtjes tegelijk aan.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    4000W (twee elektrische vuurtjes) op één circuit is inderdaad niet zo goed.
                    Het is wel mogelijk als alles 100% in orde is, maar het is eigenlijk niet aan te raden om de stroomkring voor een langere tijd op het maximum te belasten (die vuurtjes zullen zeker het eerste uur continu blijven branden).
                    Op die stroomkring heb je waarschijnlijk nog andere stroomverbruikers aangesloten, dan zit je al snel over het maximum dat er door die draden van 2,5mm² mag lopen zonder dat die te warm worden.

Ik heb zelf al verschillende zekeringkasten en stopcontacten gezien waar een schroefje niet vast genoeg zat terwijl er veel stroom doorging...
                    Als de elektrische installatie nog recent is, dan zijn er waarschijnlijk geen problemen, maar zeker op een oudere elektrische installatie sluit je best geen 2 elektrische vuurtjes tegelijk aan.
                    100 % akkoord.
                    Als Francis nu al eens begint met het ene nu aanwezige kacheltje een half uur of een uur voor zijn aankomst te laten beginnen werken via een schakelklok, dan is het probleem misschien van de baan. De grootste kou zal dan, zelfs met "maar" 2400W, al wel gebroken zijn.
                    Op dit moment bereikt hij dat maar wanneer hij terug gaat vertrekken en is de verbruikte energie min of meer zinloos.
                    Er moet tenslotte geen 22° of meer gehaald worden.
                    En indien 1 stroomkring zou het eventueel later bijplaatsen van een 1000W radiator normaal geen probleem mogen geven.
                    Last edited by nete; 23 januari 2012, 08:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Dat is inderdaad DE mogelijke oorzaak van brand door de kleine vonkjes bij die slechte kontakten. In de krant lees je dan bijna altijd dat de oorzaak "kortsluiting" was.
                      Bij een "echte" kortsluiting vliegt de hoofdautomaat uit en is er geen gevaar.
                      Dus eigenlijk (meestal) verkeerde woordkeuze van journalisten.

Comment

Dat is inderdaad DE mogelijke oorzaak van brand door de kleine vonkjes bij die slechte kontakten. In de krant lees je dan bijna altijd dat de oorzaak "kortsluiting" was.
                        Bij een "echte" kortsluiting vliegt de hoofdautomaat uit en is er geen gevaar.
                        Dus eigenlijk (meestal) verkeerde woordkeuze van journalisten.
                        Beste Forum gebruikers , wij hebben zo'n toestel dit weekend gekocht opdat we met een panne zitten aan de centrale verwarming. Ik heb het toestel nu in mijn kantoor staan 3 x 5 meter klein. Het is nu momenteel buiten 9°c en het toestel draait nu 3 uur op volle toeren, temperatuur is 19°c en ik krijg het geen graad meer wat we ook proberen. Om die temperatuur te krijgen staat het toestel op volle kracht waardoor het wel veel lawaai maakt...wat een afknapper zeker niet kopen. Een toestel van 10 jaar oud en 50 euro doet er 30 minuten over om jawel 23°c te krijgen en dan moeten we het afzetten wegens te warm, de dyson geraakt niet aan de 21 en springt dan ook helemaal niet af. Ik hoop dat ik hem kan terug brengen naar de winkel en men centen terug krijg !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Balaban Bekijk bericht
                          Beste Forum gebruikers , wij hebben zo'n toestel dit weekend gekocht opdat we met een panne zitten aan de centrale verwarming. Ik heb het toestel nu in mijn kantoor staan 3 x 5 meter klein. Het is nu momenteel buiten 9°c en het toestel draait nu 3 uur op volle toeren, temperatuur is 19°c en ik krijg het geen graad meer wat we ook proberen. Om die temperatuur te krijgen staat het toestel op volle kracht waardoor het wel veel lawaai maakt...wat een afknapper zeker niet kopen. Een toestel van 10 jaar oud en 50 euro doet er 30 minuten over om jawel 23°c te krijgen en dan moeten we het afzetten wegens te warm, de dyson geraakt niet aan de 21 en springt dan ook helemaal niet af. Ik hoop dat ik hem kan terug brengen naar de winkel en men centen terug krijg !
                          Allé : dan levert Dyson zelfs blijkbaar niet de beloofde wattage... In mijn badkamer heb ik een basistoestelletje van EWT dacht ik. Kost een goeie 60 €, en werkt heel goed. Heb het verbruik eens gemeten, en het ding verbruikt wat het belooft . Bij zo'n toestel is dat ook de warmte die eruitkomt. De ventilator maakt ook wel wat lawaai. Maar je hebt ook grotere toestellen zonder ventilator : zo eentje "demareert" trager (zonder ventilator is de verdeling minder snel), maar het levert evengoed 2000W en dat is het enige wat echt telt.
                          Mijn ouders hadden vroeger zo'n toestel waar beide mogelijkheden beschikbaar waren (dus met en zonder ventilator). Zo eentje zonder ventilator is natuurlijk een pak groter.
                          Last edited by polleke_cgc; 23 januari 2012, 12:38.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb 2 kacheltjes, eentje van 2,4 kw en eentje van 2 kw...... Het klopt wanneer ik beide tegelijk aansluit en mijn fangoketel ( apparatuur om materiaal op te warmen ) springt ook op, de hele boel uitvalt, beveiliging bij overbelasting lijkt dus wel in orde .... Ik gebruik dus sindsdien maar 1 kacheltje meer.

Comment

Ik heb 2 kacheltjes, eentje van 2,4 kw en eentje van 2 kw...... Het klopt wanneer ik beide tegelijk aansluit en mijn fangoketel ( apparatuur om materiaal op te warmen ) springt ook op, de hele boel uitvalt, beveiliging bij overbelasting lijkt dus wel in orde .... Ik gebruik dus sindsdien maar 1 kacheltje meer.
                              Springt die Fangoketel ook op als je er niet bent ? Indien niet dan kan je de kacheltjes vooraf laten opwarmen en er één (of allebei) uitschakelen bij je aankomst.

Comment

Springt die Fangoketel ook op als je er niet bent ? Indien niet dan kan je de kacheltjes vooraf laten opwarmen en er één (of allebei) uitschakelen bij je aankomst.
                                Ja, die fangoketel werkt al met een timer maar springt enkel 's avonds op, dus da's geen probleem. Ik ga een tweede timer aanschaffen om aan te sluiten op dat warmtekacheltje.
                                Vandaag om 6u toegekomen, 11,3°C op mijn praktijk, direct kacheltje opgezet en nu eens kijken hoe snel het opwarmt. Na 7 minuten was het 12,3°C.....

EDIT : door omstandigheden tot 7.30 moeten blijven . . . temperatuur is nu net 20°C . . . na 90 minuten van 11,3 naar 20°C
                                Last edited by Franciskine; 25 januari 2012, 07:29.

Comment

Working...
                                X