Soms moet ik één kamer snel kunnen opwarmen, iemand die dit al ooit gebruikt heeft?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
iemand ervaring met dit soort verwarming . . .
Collapse
X
-
iemand ervaring met dit soort verwarming . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BELabels: Geen
-
-
Re: iemand ervaring met dit soort verwarming . . .
Niks beter dan een radiatortje met een blazer, warmt rechtstreeks de lucht op en blaast die rond. En kost tweemaal niks.
Zeker geen olieradiator want dat is zeer traag en lager rendement (overzetting warmte naar olie en dan naar de lucht kost ook energie).BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
-
Wat ik via die link te zien krijg is geen verwarming, maar wel een soort ventilator.
Elke soort elektrische verwarming heeft een rendement van 100%, dat wil zeggen dat elk toestel van 2000W dezelfde hoeveelheid warmte afgeeft.
Bij toestellen met een buffer (olieradiator) duurt het wel langer vooralleer die warmte begint af te geven, maar die zal dan ook nog een tijdje warmte blijven afgeven als de stroom weer uitgeschakeld is.
Elektrische verwarming gebruik je best zo weinig mogelijk, want het is de duurste manier om een kamer te verwarmen.
Een elektrische radiator is spotgoedkoop, maar de energierekening loopt heel snel op als je die gebruikt...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtSoms moet ik één kamer snel kunnen opwarmen, iemand die dit al ooit gebruikt heeft?
http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Pag...l=MuabPxg8cq6kD90 - D70 - F80 + glas
Comment
-
Als dat steeds dezelfde kamer is, zet daar dan een convector-radiator (vele platte lamellen) in het CV-circuit. Wij hebben die in de badkamer. Warmt zeer snel op 's morgens als de CV terug opstart.Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
And why do we fall, Bruce?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk berichtIs dat geen ventilator?Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk berichtDat gedacht heb ik ook. Tegen dat de kamer warm is die je hiermee wil verwarmen, zijn je patiënten al behandeld bij een andere kine.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichthehehe, dat is ook niet echt de bedoeling, ik ben 's morgens meestal rond 6.15u op mijn praktijk ( een apart gebouwtje, ik werk op 55 km van waar ik woon ) maar begin pas rond 7u met huisbezoeken, de verwarming opzetten heeft niet veel zin aangezien ik dus amper 30 à 45 min "aanwezig" ben . . . ik zocht dus een manier om toch snel een beetje warmte te creëren, zeker als het 's nachts gevroren heeft....
Een elektrisch kacheltje zal dan de beste oplossing zijn. Zo iets!Mvg.
Robert
Comment
-
Is er geen centrale verwarming voorzien in dat "apart gebouwtje"?
Als dat wel zo is, dan kan je een klokthermostaat gebruiken om die ruimte op te warmen tegen dat je er bent.
Er zijn zelfs systemen die je kan instellen via je gsm.
Als er geen centrale verwarming is, maar er ligt wel gas, dan kan een muurradiator op aardgas een goedkopere oplossing zijn (toch wat de verbruikskosten betreft tegenover elektrisch verwarmen).
Aardgas is ook niet goedkoop, maar elektrisch verwarmen is altijd de duurste oplossing.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Bart, ik heb centrale verwarming, maar mijn praktijk bestaat uit 3 delen, wanneer ik de centrale verwarming opzet ( er zijn geen thermostatische kranen ) wordt heel het gebouw verwarmd, het duurt ongeveer een 3 kwartier vooraleer het aangenaam warm wordt. ik wil gewoon gedurende 30 à 45 min één deel ervan wat verwarmen, zou de kost van dat halfuur elektrisch verwarmen dan duurder zijn dan de aardgasverwarming gedurende een uur en half te laten branden voor het hele gebouw?There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk berichtAl gedacht aan infraroodverwarming?There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtBart, ik heb centrale verwarming, maar mijn praktijk bestaat uit 3 delen, wanneer ik de centrale verwarming opzet ( er zijn geen thermostatische kranen ) wordt heel het gebouw verwarmd, het duurt ongeveer een 3 kwartier vooraleer het aangenaam warm wordt. ik wil gewoon gedurende 30 à 45 min één deel ervan wat verwarmen, zou de kost van dat halfuur elektrisch verwarmen dan duurder zijn dan de aardgasverwarming gedurende een uur en half te laten branden voor het hele gebouw?Mvg.
Robert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk berichtDan is het heel simpel. Al de radiatoren dicht behalve die van de kamer die je wil verwarmen. De nu aanwezige thermostaat vervangen door een klokthermostaat (je hebt er die je dag per dag kan instellen) en klaar is kees.
Als het 3 kwartier duurt voor het aangenaam warm wordt, dan moet de thermostaat zo ingesteld worden dat die 45 minuten op voorhand inschakelt op "dag".
Met een elektrische verwarming moet je dat ook doen, het is dan alleen maar een pak duurder. Voor dezelfde hoeveelheid warmte betaal je meer dan dubbel zoveel als je elektrisch wil verwarmen.
Als de thermostaat in een andere kamer hangt, dan kan je die laten vervangen door een draadloos systeem, dan moeten er geen draden getrokken worden.
(Een goede doe-het-zelver kan zo'n thermostaat ook zelf aansluiten.)http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Ik heb daarstraks in de "doe het zelf" ook zo'n toestel zien staan.
Die kon wel degelijk verwarmen.
Of het goed werkt weet ik natuurlijk niet.
Johan
Comment
Comment