Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fonts

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fonts

Ik heb een aantal Fonts op de schijf staan.
    Ik kan deze één voor één openen en bekijken.
    Ik wil ze niet allemaal in de "Fonts map" plaatsen, maar alleen wanneer ik er bepaalde nodig heb.
    Is er een mogelijkheid om de Fonts te openen, ergens te plaatsen en ze altijd kunnen te bekijken zonder ze telkens te moeten openen.
    Het zou makkelijk zijn als je op zoek bent naar een bepaald type.

Re: Fonts

Dit kan je helpen, maar dan met de bestanden wel in de fonts map:

Online tool die in je browser een preview geeft van de geïnstalleerde fonts, met aanpasbare voorbeeldtekst.

Comment

Is nog niet wat ik zoek.

Wanneer ik Word of Photoshop open en werk met de lettertypen zie ik dadelijk hoe een lettertype eruit ziet.

Maar het zijn de Fonts die weggeborgen staan in afwachting van....

Wanneer ik in de toekomst een lettertype nodig heb dat niet in de "Fonts Map " zit is het makkelijker zoeken als de opgeslagen lettertypen "open" staan en zo dadelijk zichtbaar zijn.

Comment

Waarom zou je niet van de mogelijkheden van de fontsmap, dat zichtbaar zijn in Word en PS, gebruik maken door de lettertypen daarin te zetten?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hier een link naareen review van 25 verschillende font management programma's

If you are one of those people who work with fonts on regular basis, then choosing, comparing and analyzing fonts is a serious business for you. **Font management** is not always as easy as a walk on the cake. Font management issues like installing and uninstalling fonts, handling missing fonts, taking care of font conflicts always keep graphic designers and typographers on their toes.

Zelf gebruik ik al jaren (15-20?) Suitcase tot volle tevredenheid.
          Last edited by olivetti; 20 januari 2012, 14:41.
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Ik ben enige jaren geleden overgestapt van Suitcase naar Font Agent Pro.
            Ideaal programma om lettertypes te beheren.
            Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

De fontcatalog als je met Mac werkt...?
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

Comment

[Mod-LesC]Verplaatst van Tips&Trucs naar ChitChat, omdat deze vraag niet meteen foto-gerelateerd is.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
                X