Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

    je kan moeilijk willen dat een wagen van 10.000€ na paar jaar bij totaal verlies nog 8000€ gaat waard zijn. dat is met een duurdere eveneens zo.
    dat de waarde bij een duurdere meer gaat zijn is normaal, heeft immers ook meer gekost ook.

    grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

      Het voordeel van een wagen van 10.000 euro is dat die nooit meer dan 10.000 euro in waarde kan verminderen.

      of hoe men beter de tering naar de nering kan zetten in plaats van zich een breuk te lenen voor een luxewagen die eigenlijk boven je budget gaat (zoals er heel wat doen).

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

        Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
        Occasies ? Ik ken geeneen die nog niet gekl**t geweest is.. Ik kan niet aan auto's werken, dus geen optie..
        Ik wil niet offtopic gaan, maar er zijn occasies en occasies. Als je ergens op een wei met een hek rond een Auto koopt dan moet je dat niet vergelijken met een jonge occasie kopen bij een serieuze autodealer. Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht en ben nog nooit gekl*** geweest.

        Het probleem is het volgende, als je een NIEUWE wagen koopt, dan ben je al een hoop geld virtueel kwijt tegen dat je van de showroom tot bij je thuis bent gereden. De depreciatie van een nieuwe auto is enorm (in absolute cijfers) tegenover een jonge occasie.

        Als ik moet kiezen tussen een minimale auto van max 10.000 euro of een occasie van laat ons zeggen 2 jaar oud dan zal ik altijd voor die laatste kiezen omdat je op die manier voor hetzelfde geld naar keus meer veiligheid, comfort en prestaties kan krijgen.

        En als je niet overdreven veel kilometers doet (en 15.000 is nog niet veel) koop dan een benzine ipv zonder nadenken voor een diesel te gaan.

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

          Een KIA is misschien ook een oplossing , 7 jaar volledige waarborg .

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Een KIA is misschien ook een oplossing , 7 jaar volledige waarborg .
            Ik had het ook al opgemerkt Anderzijds hebben ze die 7 jaar precies wel al in hun prijs verrekend, want ze beginnen rond de 15.000 euro.

            Een auto is noot een goeie investering. Ieder moet voor zich uitmaken hoeveel dat mag kosten. The sky is the limit, meestal voorafgegaan door je budget.

            Dit jaar word ik 40 en heb ik me laten gaan bij de aankoop van mijn eerste wagen.Ik heb dus eigenlijk 22 jaar geld bespaard. Een midlife crisis mag al eens wat kosten.

            Comment


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke

              dat valt best mee,heb even gekeken op hun site van dacia voor het model duster
              stad: 9.6
              weg: 6
              gemiddeld: 7.1

              grts
              Meevallen? Niet echt vind ik ;-)
              Mijn Focus clipper econetic (1.6 diesel - 109pk - 30.000 km/jaar) doet het gemiddeld met 4.6 l/100 km.
              In deze tijd van dure brandstoffen toch niet onbelangrijk.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                Ik wil niet offtopic gaan, maar er zijn occasies en occasies. Als je ergens op een wei met een hek rond een Auto koopt dan moet je dat niet vergelijken met een jonge occasie kopen bij een serieuze autodealer. Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht en ben nog nooit gekl*** geweest.

                Het probleem is het volgende, als je een NIEUWE wagen koopt, dan ben je al een hoop geld virtueel kwijt tegen dat je van de showroom tot bij je thuis bent gereden. De depreciatie van een nieuwe auto is enorm (in absolute cijfers) tegenover een jonge occasie.

                Als ik moet kiezen tussen een minimale auto van max 10.000 euro of een occasie van laat ons zeggen 2 jaar oud dan zal ik altijd voor die laatste kiezen omdat je op die manier voor hetzelfde geld naar keus meer veiligheid, comfort en prestaties kan krijgen.

                En als je niet overdreven veel kilometers doet (en 15.000 is nog niet veel) koop dan een benzine ipv zonder nadenken voor een diesel te gaan.
                Nieuwe wagens hebben ook hun voordelen : je kan de wagen kiezen zoals je het ding wil hebben en hoe je het draait of keert : de kans dat een nieuwe wagen mankementen vertoont is volgens mij toch lager dan bij een wagen van 2 jaar en 115000 km. op de teller... En bij een nieuwe wagen zijn er in elk geval nog niet veel onderdelen onderhevig aan slijtage.
                Mijn "okkasies" laat ik altijd over aan de dealer : gewoon omdat ik de gewoonte heb om mijn wagen te verkopen net voordat ik er terug kosten aan heb en het dus aan de dealer is om die terug "goed" te zetten (of hij dat ook doet is zijn zaak...). Een dergelijke auto aan een partikulier verpatsen zie ik minder zitten... En als de wagen wel nog perfect in orde is, zie ik compleet geen reden om die te verkopen !
                Je zou moeten dom zijn om eerst een groot onderhoud of een aantal herstellingen te laten uitvoeren, en net daarna je auto te verkopen...
                Mijn eerste auto was een occasie (en ik dacht dat een toyota betrouwbaar was), maar op die enkele jaren dat ik ermee gereden heb, zie je dan de koppeling vervangen worden, de uitlaat, een motor die koud steeds meer in "snukken" reed dan iets anders, enz...
                Een nieuwe is duur, maar dat is ook het enige nadeel... Je kan er natuurlijk ook pech mee hebben, maar volgens mij is de kans toch heel wat kleiner.
                Ook een occasie is allesbehalve goedkoop, want die verkoper wil evengoed het onderste uit de kan.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                  Ik zou ook eens kijken naar directiewagens, zoals ze dat noemen, daar ben ik tot nu toe al heel tevreden over geweest . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Meevallen? Niet echt vind ik ;-)
                    Mijn Focus clipper econetic (1.6 diesel - 109pk - 30.000 km/jaar) doet het gemiddeld met 4.6 l/100 km.
                    In deze tijd van dure brandstoffen toch niet onbelangrijk.

                    Jaja
                    Je moet die duster wel vergelijken met evengoed een "jeep"-model, en dan denk ik dat je met die 4.6 l/100 km. van je focus niet gaat toegeraken... Misschien beter vergelijken met een Kuga... En met het prijsverschil tussen die Kuga en een Duster kan je al enkele km. rijden ...

                    Die cijfers van die duster : is dat voor een diesel of een benzine-model ? Dat maakt namelijk een groot verschil : een benzinewagen mag 13% meer verbruiken dan het diesel model om hetzelfde rendement te hebben (en blijkbaar zijn bitter weinig mensen daarvan op de hoogte) m.a.w. een benzine die 8 l verbruikt en een diesel 7l die doen het qua rendement evengoed...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Je moet die duster wel vergelijken met evengoed een "jeep"-model, en dan denk ik dat je met die 4.6 l/100 km. van je focus niet gaat toegeraken... Misschien beter vergelijken met een Kuga... En met het prijsverschil tussen die Kuga en een Duster kan je al enkele km. rijden ...

                      Die cijfers van die duster : is dat voor een diesel of een benzine-model ? Dat maakt namelijk een groot verschil : een benzinewagen mag 13% meer verbruiken dan het diesel model om hetzelfde rendement te hebben (en blijkbaar zijn bitter weinig mensen daarvan op de hoogte) m.a.w. een benzine die 8 l verbruikt en een diesel 7l die doen het qua rendement evengoed...
                      dit is voor de benzine versie, een 1600cc motor
                      de diesel 1500 cc versie is als volgt,
                      stad: 6.5
                      weg: 5.3
                      gemiddeld: 5.6

                      wat eveneens goede waarden zijn voor een suv met 4x4, wat ik nu wel niet weet of deze 4x4 versie constant 4x4 rijd want dat maakt wel een verschil in verbruik.
                      uiteraard dient je dit te vergelijken met een andere suv of jeep-achtigen.

                      wat ik eraan nog wil toevoegen is dat deze motoren beide de euro5 norm hebben wat zeker al wil zeggen dat het geen oude mecaniek betreft.
                      de tegenwoordige norm is 4 dus de motoren zijn hun tijd voor.
                      Last edited by korandoke; 15 januari 2012, 21:00.
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Een KIA is misschien ook een oplossing , 7 jaar volledige waarborg .
                        Lees de kleine lettertjes maar goed dan!
                        Die zeven jaar is enkel geldig als je de onderhoudsbeurten volgens hun eisen laat uitvoeren...
                        En lees dan de kleine lettertjes nóg eens, dan zal je zien dat er na een paar jaar al een halve auto vervangen is....
                        D90 - D70 - F80 + glas

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                          De euro 5 norm is al in voege sinds januari 2011 (zonder euro 5 motoren zou Dacia dus in europa niets meer mogen verkopen). De euro 6 is normaal voor 2015 (link).

                          Maar in ieder geval geeft het wel aan dat de Dacia's ook ecologisch behoorlijk meekunnen. De gebruikte Renault motoren zijn niet de laatste versies, maar het zijn dus ook geen oldtimers .

                          Met die euro 6 voorspel ik eigenlijk wel dat bij kleinere wagens, diesel motoren niet al teveel meer zullen voorkomen. De maatregelen nodig om naar euro 6 over te stappen zijn een pak moeilijk haalbaar (en dus duurder) voor diesels dan voor benzine-motoren. En ik vrees dat voor kleinere wagens dieselmotoren dan te duur zullen worden. Zelfs nu al zijn er merken die hun kleine wagens geen diesel meer geven (zoals een nissan micra bv.).
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Lees de kleine lettertjes maar goed dan!
                            Die zeven jaar is enkel geldig als je de onderhoudsbeurten volgens hun eisen laat uitvoeren...
                            En lees dan de kleine lettertjes nóg eens, dan zal je zien dat er na een paar jaar al een halve auto vervangen is....
                            Is dat bij een ander merk niet het geval,dan ? Na 7 jaar heeft een auto meestal al wat onderhoudsbeurten gehad. Wat moet er bij een Kia dan meer vervangen worden, dan bij een ander merk ???
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                              Vreemde redenering,toch, dat je met een occasie altijd gekl**t bent ...
                              Als je een spiksplinternieuwe koopt, verdwijnt uw geld als sneeuw voor de zon, en kosten heb je ook.En vaak valt dan net die herstelling buiten de garantie.
                              Trouwens, als je uit de showroom rijdt bent je al meteen duizenden euro's kwijt.
                              Wie is er dan gekl**t, denk je....

                              En laat je niet verleiden door de kortingen e.d. zoals op het autosalon.Vroeg of laat betaal je daar een groot stuk van terug bij onderhoud en herstellingen.
                              Gewoon even uitkijken om een 2dehandse te kopen zal u massa's geld besparen.
                              Voor 10000 € kan je zeker iets degelijks vinden.
                              www.petervdg.net/Portfolio

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe auto's tot 10,000 euro .... Wat en waarom ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Is dat bij een ander merk niet het geval,dan ? Na 7 jaar heeft een auto meestal al wat onderhoudsbeurten gehad. Wat moet er bij een Kia dan meer vervangen worden, dan bij een ander merk ???
                                Lees de klein lettertjes
                                D90 - D70 - F80 + glas

                                Comment

                                Working...
                                X