Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De opgevraagde pagina/product bestaat niet (meer). Controleer of het internetadres juist is. Als dit klopt dan is de betreffende pagina mogelijk verwijderd of verplaatst.
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
....en die loods die je moet huren om die allemaal op te slagen
Ook al
Een stuk of twaalf stuks zouden me al uit de brand helpen.
Intussen heb ik wel "heleerd' dat je de bereide voeding KOUD in de potjes moet doen.
Dus eerst laten afkoelen en daarna in de potjes.
Zo zou er minder of geen (?) verkleuring zijn.
================================================== =======================
Een opmerking nog als ik mag?
De potten van Piet H.
Heb er ééntje gekocht om te proberen > soepketel van 28 cm.
Ik had al een test gelezen en het klopt: de stoom die komt er uit aan de kant van de handvatten (als je het deksel gebruikt he).
Raar geval maar het is zo. Het wordt dus even opletten.
Ook al
Een stuk of twaalf stuks zouden me al uit de brand helpen.
Intussen heb ik wel "heleerd' dat je de bereide voeding KOUD in de potjes moet doen.
Dus eerst laten afkoelen en daarna in de potjes.
Zo zou er minder of geen (?) verkleuring zijn.
Of je ze nu laat afkoelen in een kookpot of in een bewaarpotje, als je het niet afsluit, blijft dat voor mij hetzelfde. Ik doe het onmiddelijk in bewaarpotjes, maar laat ze onbedekt tot algehele afkoeling. Geen slechte ervaringen mee gehad.
Bekijk de potten van Demeyere eens. Iets duurder maar een veel betere warmtegeleiding, en zeker op inductie.
Enkel de anti-kleefpan is, volgens mij, zijn geld niet waard.
Ik gebruik tegenwoordig de Green Pan. Is ook van Demeyere maar goedkoper en resistenter dan hun eigen model.
Vooraleer dat er weer een hoop op mijn nek springen: er zijn zeer waarschijnlijk nog andere goede pannen en potten. Ik heb daar geen ondervinding mee en zeg er dan ook niets over.....
Of je ze nu laat afkoelen in een kookpot of in een bewaarpotje, als je het niet afsluit, blijft dat voor mij hetzelfde. Ik doe het onmiddelijk in bewaarpotjes, maar laat ze onbedekt tot algehele afkoeling. Geen slechte ervaringen mee gehad.
Bekijk de potten van Demeyere eens. Iets duurder maar een veel betere warmtegeleiding, en zeker op inductie.
Enkel de anti-kleefpan is, volgens mij, zijn geld niet waard.
Ik gebruik tegenwoordig de Green Pan. Is ook van Demeyere maar goedkoper en resistenter dan hun eigen model.
Vooraleer dat er weer een hoop op mijn nek springen: er zijn zeer waarschijnlijk nog andere goede pannen en potten. Ik heb daar geen ondervinding mee en zeg er dan ook niets over.....
Was al aan 't kijken naar Demeyere
Nu nog even bekijken waar ik ze niet te ver van thuis kan kopen.
Ik heb nu een anti-kleefpan uit de Carrefour. Dacht dat die afwerkt is met teflon.
Er komen dus geen schadelijke stoffen vrij en ze is krasvrij.
En die pan valt tot nu toe heel goed mee. Redelijk zwaar geval maar ik klaag niet.
Een ceramische afwerking is nog beter... ook weer duurder
Was al aan 't kijken naar Demeyere
Nu nog even bekijken waar ik ze niet te ver van thuis kan kopen.
Ik heb nu een anti-kleefpan uit de Carrefour. Dacht dat die afwerkt is met teflon.
Er komen dus geen schadelijke stoffen vrij en ze is krasvrij.
En die pan valt tot nu toe heel goed mee. Redelijk zwaar geval maar ik klaag niet.
Een ceramische afwerking is nog beter... ook weer duurder
Tja, teflon.... Eerst eet je de teflon op en daarna de aluminium.
En de eerste krasvrije teflonpan moet nog gemaakt worden.
Als je hééél voorzichtig bent en er nooit met iets ijzerachtig in roert, en goed uitkijkt wat je er bovenop zet in de kast, zal ze misschien iets langer meegaan....
Die green pan is niet zo duur en keramisch, ik dacht een 40 euro.
Tja, teflon.... Eerst eet je de teflon op en daarna de aluminium.
En de eerste krasvrije teflonpan moet nog gemaakt worden.
Als je hééél voorzichtig bent en er nooit met iets ijzerachtig in roert, en goed uitkijkt wat je er bovenop zet in de kast, zal ze misschien iets langer meegaan....
Die green pan is niet zo duur en keramisch, ik dacht een 40 euro.
Oei... wist ik weer niet.
Dus we gaan green pannen
Keramisch = anti-kleef mil?
Loop gewoon de eerste de beste Chinese supermarkt binnen... Daar kan je van die bakjes met deksel met 100 tegelijk kopen voor géén geld...
Chinese supermarkten vind je in Antwerpen, Brussel, maar ook enkele andere steden...
Loop gewoon de eerste de beste Chinese supermarkt binnen... Daar kan je van die bakjes met deksel met 100 tegelijk kopen voor géén geld...
Chinese supermarkten vind je in Antwerpen, Brussel, maar ook enkele andere steden...
Leuk idee Tommy.
Denk niet dat er in Hasselt eentje is
================================================== ===========
Tupperware heeft drie soorten:
- ultrapro > kunnen in de diepvries, de microgolf en zelfs in de oven
- microplus
- micropop
Comment