Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mac mighty mouse

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mac mighty mouse

sinds eind 2008 gebruikt ik de mighty mouse, deze is al ne keer in garantie gewisseld in 8/2010 omdat deze gewoon niet meer scrolde, wat ik al zeer vlug vindt.
    Nu in mei 2011 was het terug van hetzelfde, in 10/2011 hebben ze eens grondig gekuisd maar na enkele dagen terug van hetzelfde, 'k word er gewoon gek van
    Nu zou ik langs de Switch shop willen gaan met dit probleem.
    Eigenlijk ben ik aan het overwegen om een magic mouse wireless aan te schaffen ipv terug een mighty mouse.
    Kan die op eender welke Imac gebruikt worden ?
    Nu weet ik niet of deze al dan niet beter is.
    Wat zijn jullie ervaringen ?
    groetjes Ingrid

Re: mac mighty mouse

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
    sinds eind 2008 gebruikt ik de mighty mouse, deze is al ne keer in garantie gewisseld in 8/2010 omdat deze gewoon niet meer scrolde, wat ik al zeer vlug vindt.
    Nu in mei 2011 was het terug van hetzelfde, in 10/2011 hebben ze eens grondig gekuisd maar na enkele dagen terug van hetzelfde, 'k word er gewoon gek van
    Nu zou ik langs de Switch shop willen gaan met dit probleem.
    Eigenlijk ben ik aan het overwegen om een magic mouse wireless aan te schaffen ipv terug een mighty mouse.
    Kan die op eender welke Imac gebruikt worden ?
    Nu weet ik niet of deze al dan niet beter is.
    Wat zijn jullie ervaringen ?
    Ik gebruik op mijn iMac een blue-ray muis van logitech. Voor mijn grote handen heeft Apple niets wat mij past en ik prefereer een scroll wieltje ipv dat gewrijf met één of meerdere vingers.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Als hij bluethooth heeft werk de magic mouse.
      Ik ben er zeer tevreden over. In het begin misschien wat aanpassen, maar eens je er mee weg bent wil je ze niet meer kwijt.
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

De Mighty Mouse, da's toch die met dat balletje bovenop? Da's een draak van een ding 'k Heb ook zo één en die van mij werkt ook voor geen meter meer. Wat nog wel eens wil helpen is met het balletje over een A4 blad te rollen. (stevig drukken). Dan doet die van mij het daarna altijd wel weer een tijdje...

Ik werk vrijwel uitsluitend nog met m'n trackpad op mijn MBP anders had ik al lang een Magic Mouse gekocht...
        www.indetailfotografie.nl

Comment

De Mighty Mouse was mooi, maar erg zwak (dezelfde "remsporen" die ik had bij de Apple Mouse van 1987, maar veel moeilijker te reinigen). De Magic Mouse is de beste (want geen enkel bewegend onderdeel meer) muis die ik ooit gehad heb. Ik had alleen graag een bedrade Magic Mouse gehad, want hoedanook, vroeg of laat val je zonder batterijen. De Magic Mouse kan gebruikt worden vanaf 10.6.x, zo dacht ik toch. Onze Macs zijn ouder (nog geleverd met Leopard 10.5 ipv SnowLeopard 10.6) en hebben beide een Magic Mouse.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb ervaring met beide (draadloze) muizen en ben van beide muizen erg tevreden. Al moet ik wel zeggen dat de magic mouse in het begin erg aanpassen was, vooral qua houding en plaatsing van je hand. Ik heb daardoor wel even een stijve pols gehad, maar eens ik ze gewoon ben; prachtding! Al zou ik (moest ik niet op mijn macbook werken) een externe trackpad durven kopen. Als je toch liever een 'echte' muis hebt; ik zou niet twijfelen over de magic mouse, nog geen moment spijt van gehad.
            Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

Comment

Het grote voordeel van een muis t.o.v. een trackpad is dat naast heen en weer, op en neer, er ook zoiets is van: ik pak de muis op en zet 'm elders neer. Niet direct een trackpad-gewoonte, of ik moest me vergissen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik gebruikte de magic mouse erg veel, maar sinds de komst van de track pad gebruik ik deze nog zelden. Gebruik van de track pad is voor ieder anders. Kan me best voorstellen dat je het niks vind.

Track pad verplaats je heel gemakkelijk. Schuif hem gewoon aan de kant. Ding weegt niks

Heb ook nog draadloze mighty mouse liggen, maar die is al bijna een jaar niet meer gebruikt (is nu reserve muis)

Comment

Het scrollen, swippen, zoomen, vergroten,... vraagt wel enige programmatie en vooral ervaring maar een  zonder magic mouse is als een café zonder bier.

op onze fotoclub met de mac mini is dat zo gemakkelijk... gewoon doorgeven ipv computer doorschuiven.
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

blijkbaar zal het een goeie beslissing zijn, kan deze dan ook gebruiken bij mijn nieuw MacBook Air
                    't zal inderdaad wel eerst ff aanpassen zijn
                    een trackpad heb ik al horen zeggen dat het niet zo praktisch is bij het werken in PS

allen al bedankt vr de reeds ingezonden ervaringen
                    groetjes Ingrid

Comment

knoop doorgehakt
                      ben in de wonderen wereld van de snellepraktische magic mouse
                      was wel eerst ff prutsen om de connectie aan de praat te krijgen van de magic mouse zonder de mighty mouse
                      groetjes Ingrid

Comment

Tja... je moet ze natuurlijk "paren" met je macje, hé !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Tja... je moet ze natuurlijk "paren" met je macje, hé !
                          inderdaad maar zonder muis werken op je macje is niet zo evident
                          groetjes Ingrid

Comment

Aha! Ik heb nog altijd een (half)werkende Mighty Mouse liggen om in geval van nood in te kunnen pluggen. Op de MBP van mijn vrouw volstaat de trackpad, natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Aha! Ik heb nog altijd een (half)werkende Mighty Mouse liggen om in geval van nood in te kunnen pluggen. Op de MBP van mijn vrouw volstaat de trackpad, natuurlijk.
                              das goed.
                              maar ik kon mijn kapotte mighty mouse inruilen en mits een kleine opleg een nieuw magic mouse aanschaffen, dan moet je niet lang nadenken hé
                              groetjes Ingrid

Comment

Working...
                              X