Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vooral Limburg hard getroffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vooral Limburg hard getroffen

Telenet schrap zenders uit het ANALOGE aanbod.
    In Limburg verdwijnen dan 11 zenders.
    Welke zenders het betreft wordt niet gezegd.

Het digitale aanbod blijft behouden.

Vermits de VRT met een derde net komt moest Telenet minstens één zender schrappen.
    Waarom de VRT een derde zender nodig heeft is mij wel een raadsel.
    een+ en Ketnet+/Canvas+ zijn 99% van het jaar niet in gebruik...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Vooral Limburg hard getroffen

Die + kanalen verdwijnen dan ook sowieso dacht ik

Hier het volledige artikel trouwens: http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120110_023

Ik heb er geen problemen mee. Omdat ik digitaal kijk, uiteraard, en ook omdat ik niet in Limburg woon, maar ook omdat op die manier effectief bandbreedte vrij komt, zodat men voor andere kanalen (ook de digitale) meer bandbreedte kan voorzien, wat een betere beeldkwaliteit moet opleveren (los van het HD-verhaal).
    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
      Die + kanalen verdwijnen dan ook sowieso dacht ik

Hier het volledige artikel trouwens: http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120110_023

Ik heb er geen problemen mee. Omdat ik digitaal kijk, uiteraard, en ook omdat ik niet in Limburg woon, maar ook omdat op die manier effectief bandbreedte vrij komt, zodat men voor andere kanalen (ook de digitale) meer bandbreedte kan voorzien, wat een betere beeldkwaliteit moet opleveren (los van het HD-verhaal).
      Ben ik het mee eens
      (HD blijft op 720 p.)
      Telenet had het ook over auteursrechten die ze moeten betalen...
      Bij het schrappen van die zenders zullen ze minder betalen.
      Krijgen we dan korting?

Ah... en ik kijk veel naar den Duits
      Zoals veel mensen in Noord of Oost-Limburg.
      Digitaal blijft die wel behouden.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik kijk analoog en wens het verder ook zo te houden
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

ik kijk enkel dv-t dus slechts de officiële vlaamse zenders hier in het antwerpse en dat omdat blijkbaar telenet de rechten op dat kanaal heeft opgekocht maar er bewust niets mee doet.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            (HD blijft op 720 p.)
            Ik denk dat die 720 p HD nog niet meteen zal heupgrade worden naar 1080 p als je ziet wat een massa aan bits er op een blu ray schijfje staat tegenover een gewone DVD, en als ze besluiten om bv. een filmzender in full HD uit te zenden, zal dat zeker geen gratis zender zijn, ik zie er ook niet het nut van in om bv. het nieuws in HD uit te zenden.
            We moeten ook in rekening houden dat de beschikbaarheid van HD films en documentaires nog heel beperkt is, sommige recente films zijn ook nog van erbarmelijke kwaliteit, zo vind ik Rundskop bv. qua kwaliteit van een zeer laag niveau.

Comment

Nieuws via tinternet bekijken en filmkes gewoon d*wnl*oden, Theo.
              En uw abbo gewoon opzeggen.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik denk dat die 720 p HD nog niet meteen zal heupgrade worden naar 1080 p als je ziet wat een massa aan bits er op een blu ray schijfje staat tegenover een gewone DVD, en als ze besluiten om bv. een filmzender in full HD uit te zenden, zal dat zeker geen gratis zender zijn, ik zie er ook niet het nut van in om bv. het nieuws in HD uit te zenden.
                We moeten ook in rekening houden dat de beschikbaarheid van HD films en documentaires nog heel beperkt is, sommige recente films zijn ook nog van erbarmelijke kwaliteit, zo vind ik Rundskop bv. qua kwaliteit van een zeer laag niveau.
                Wat 1080p TV betreft: zeker niet. De 'HD'-beelden die telenet (en belgacom) nu aanbieden zijn trouwens ook niet echt volwaardig. Er zit echt extreem veel compressie op. Los daarvan kunnen de HD digiboxen en -corders ook geen 1080p aan.

Hoe bedoel je Rundskop lage kwaliteit? Heb je hem op aanvraag gezien via Telenet of heb je de Blu-Ray liggen?

Het is inderdaad zo dat er enorm veel programma's op de HD zenders, én HD films in de op aanvraag catalogus, gewoon geupscalede versies zijn. Vaak wel goed geupscaled, maar toch. Dat kan omdat er enerzijds gewoon geen HD-versie beschikbaar is (zoals bij veel oudere programmas het geval is) maar veel films worden geupscaled zodat ze in HD verhuurd kunnen worden, wat meer opbrengt.

Als je films op blu-ray koopt moet je overigens altijd goed kijken naar wat je koopt. Op de achterkant staan normaalgezien altijd welke versie het is. Soms kom je effectief geupscalede films tegen, anders zijn het dan weer echte remasters (waarbij dus de film soms zelfs opnieuw ingescanned is) die de kwaliteit van de film echt alle eer aan doen.
                Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Neen klopt van die 720p.
                  Het kabinet van mevr. Lieten heeft dat al een tijdje geleden laten weten
                  Ik had haar dat gevraagd omdat ik al die onzekerheid en commentaren beu was
                  Trouwens de meeste landen in Europa hebben daarvoor gekozen.
                  Toch ben ik zeer tevreden over mijn tv-beeld.
                  Behalve dan de ghosting eigen aan LCD...

Echt mooi beeld heb ik via Blu Ray.
                  Breekt niet echt door vind ik.
                  Allemaal wat Off T. maar ja dat heb je met beeld en tv
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Nieuws via tinternet bekijken en filmkes gewoon d*wnl*oden, Theo.
                    En uw abbo gewoon opzeggen.
                    Ik maak me geen zorgen hoor
                    Ben altijd een tv-mens geweest.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                      Hoe bedoel je Rundskop lage kwaliteit? Heb je hem op aanvraag gezien via Telenet of heb je de Blu-Ray liggen?
                      Ik heb de film bekeken via Prime, kwaliteit erbarmelijk, het kan inderdaad aan de compressie liggen, maar gisteren heb ik ook via Prime naar de film Town gekeken, uitgezonden onder de "films in HD" dat was pas beeldkwaliteit.

Toch ben ik zeer tevreden over mijn tv-beeld.
                      Behalve dan de ghosting eigen aan LCD...
                      Wij hebben twee weken geleden onze Panasonic plasma 42 inch vervangen, en ja, het is terug een plasma geworden namelijk een NEO plasma 50 inch. persoonlijk vind ik dat nog steeds de beste beeldkwaliteit hebben zelfs tegenover Full LED wat mij te hard overkomt, plasma heeft ook een stuk beter inkijkhoek tegenover al de rest, dat is natuurlijk mijn gedacht over tv Theo, enige nadeel is hier het meerverbruik, hoewel dat ook reeds een stuk lager ligt dan de vorige generatie plasma tv's max verbruik voor een 50" is hier 400 watt bij volledig wit beeld.
                      Last edited by Guest42; 11 januari 2012, 13:06.

Comment

Ik heb de film bekeken via Prime, kwaliteit erbarmelijk, het kan inderdaad aan de compressie liggen, maar gisteren heb ik ook via Prime naar de film Town gekeken, uitgezonden onder de "films in HD" dat was pas beeldkwaliteit.

Wij hebben twee weken geleden onze Panasonic plasma 42 inch vervangen, en ja, het is terug een plasma geworden namelijk een NEO plasma 50 inch. persoonlijk vind ik dat nog steeds de beste beeldkwaliteit hebben zelfs tegenover Full LED wat mij te hard overkomt, plasma heeft ook een stuk beter inkijkhoek tegenover al de rest, dat is natuurlijk mijn gedacht over tv Theo, enige nadeel is hier het meerverbruik, hoewel dat ook reeds een stuk lager ligt dan de vorige generatie plasma tv's max verbruik voor een 50" is hier 400 watt bij volledig wit beeld.
                        Als ik me niet vergis moeten ook tv's een energielabel hebben.
                        Gisteren zag ik dus per toeval op de site van VDB dat men hiermee rekening heeft gehouden.
                        Je vindt er nu o.a. de kosten in euro's van het verbruik op jaarbasis bij elke tv.
                        Dat vind ik nu eens fijn
                        Nu heeft iedereen tenminste een idee van de kosten.
                        Ik weet wel niet of de kw/uur-kost juist is die VDB gebruikt.
                        Als je dan komt op een bedrag van +/- 50 euro per jaar dan lijkt me dat toch niet dodelijk
                        Het kan ook zo zijn dat die kosten iets aan de optimistische kant zijn.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Als je dan komt op een bedrag van +/- 50 euro per jaar dan lijkt me dat toch niet dodelijk
                          Het stand-by verbruik misschien?
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Als ik me niet vergis moeten ook tv's een energielabel hebben.
                            Gisteren zag ik dus per toeval op de site van VDB dat men hiermee rekening heeft gehouden.
                            Je vindt er nu o.a. de kosten in euro's van het verbruik op jaarbasis bij elke tv.
                            Dat vind ik nu eens fijn
                            Nu heeft iedereen tenminste een idee van de kosten.
                            Ik weet wel niet of de kw/uur-kost juist is die VDB gebruikt.
                            Het kan ook zo zijn dat die kosten iets aan de optimistische kant zijn.
                            Is gemakkelijk te berekenen hé Theo, neem nu deze van ons aan een max verbruik van 400 watt en gemiddeld 5 uur per dag, electriciteit kost alles inbegrepen 22 cent per Kwh
                            Dus 0,4 Kw X 5 = 2 Kw X 22 cent = 44 cent per dag X 365 dagen = 160 € per jaar wat mij doenbaar lijkt voor een scherm van 127 cm.

Wil je het goedkoper houden, koop dan een 22 inch lcd led edge tv. dat verbruikt amper 40 watt, het zoals met alles, als je graag met een grote auto rijdt, dan zal de kost op jaarbasis ook een veelvoud zijn van een klein modelletje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Het stand-by verbruik misschien?
                              bijv.
                              PANASONIC TX-P50G30E (plasma).
                              256 kWh/jaar
                              48.64 euro/jaar

De energiekost duidt het jaarlijks verbruik in euro aan van uw toestel.
                              Deze kost wordt berekend op basis van het jaarlijks energieverbruik van het toestel en de gemiddelde energieprijs van 0,19€/kWu.

Voorlopig heb ik geen andere cijfers Robert
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X