Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: keuken

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Een vraagje tussendoor Tommie1
    Zou er in al die mooie keukens dagelijks gekookt worden?

    (Soms heb ik de indruk, het is puur persoonlijk hoor, dat ik hier meer aan 't afwassen
    ben dan aan 't koken.)
    Bij mij toch wel hoor!
    Sinds een maand of 2 nu op inductie
    Echt een plezier om in een ruime en goed uitgeruste keuken te koken.

    Comment


    • #32
      Re: keuken

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Bij mij toch wel hoor!
      Sinds een maand of 2 nu op inductie
      Echt een plezier om in een ruime en goed uitgeruste keuken te koken.
      Ben ik het volkomen mee eens
      Inductie is een zegen. En zo'n kookplaat is gemakkelijk te onderhouden.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: keuken

        Hier ten huize staat een keuken uit de Gamma, ondertussen al een dikke 10 jaar en ben er zeer tevreden over... heeft mij destijds 8.000BEF gekost (exclusief frigo, kookfornuis, oventje, etc.)
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #34
          Re: keuken

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Hier ten huize staat een keuken uit de Gamma, ondertussen al een dikke 10 jaar en ben er zeer tevreden over... heeft mij destijds 8.000BEF gekost (exclusief frigo, kookfornuis, oventje, etc.)


          Mijn buurvrouw hier... ook iets van 10 jaar geleden > iets van een 320.000 frankskes.
          't Is wel een "sjieke" keuken hoor.
          Koken doet ze niet veel. Ik zie ze regelmatig arriveren met witte plastieken zakjes...
          En ik weet waar ze die haalt
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #35
            Re: keuken

            Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
            Ik ben een zeer tevreden klant van ALAL keukens

            http://www.alal.be/
            Heb de mijne ook bij ALAL besteld, moet wel nog geplaatst worden maar door de professionele begeleiding in het filiaal in Brugge behoren zij voor ons tot nu toe bij de betere.

            Groeten,

            Patrick
            Nikon.

            Comment


            • #36
              Re: keuken

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht


              Mijn buurvrouw hier... ook iets van 10 jaar geleden > iets van een 320.000 frankskes.
              't Is wel een "sjieke" keuken hoor.
              Koken doet ze niet veel. Ik zie ze regelmatig arriveren met witte plastieken zakjes...
              En ik weet waar ze die haalt

              en wellicht ook een sjieke madame?
              ben ik ook maar op mijn manier, en op mijn manier komt wel dagelijks hele fijne kost op tafel, ook uit (helaas geen witte) plastieken zakjes.

              Ik heb een Zanussi Built-in kookfornuis op gas en een deftige frigo staan + een multifunctie microgolfoven en dat werkt allemaal super.

              met de resterende 312.000 frankskes heb ik al veel kledij, schoenen, fotomateriaal, reizen en andere nuttige zaken gedaan en gekocht.

              maar ach, 't is waar uw persoonlijke prioriteiten liggen hé...
              Last edited by kirsten_dl; 13 januari 2012, 13:58.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #37
                Re: keuken

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                en wellicht ook een sjieke madame?
                ben ik ook maar op mijn manier, en op mijn manier komt wel dagelijks hele fijne kost op tafel, ook uit (helaas geen witte) plastieken zakjes.

                Ik heb een Zanussi Built-in kookfornuis op gas en een deftige frigo staan + een multifunctie microgolfoven en dat werkt allemaal super.

                met de resterende 321.000 frankskes heb ik al veel kledij, schoenen, fotomateriaal, reizen en andere nuttige zaken gedaan en gekocht.

                maar ach, 't is waar uw persoonlijke prioriteiten liggen hé...
                Ha, weet ge wat? U hebben groooot gelijk
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: keuken

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ha, weet ge wat? U hebben groooot gelijk
                  nee toch niet, of toch niet helemaal...

                  het moet resterende 312.000 frankskes zijn in plaats van 321.000...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #39
                    Re: keuken

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    nee toch niet, of toch niet helemaal...

                    het moet resterende 312.000 frankskes zijn in plaats van 321.000...
                    Heleba, een beetje meewerken he
                    Ik bedoel gewoon dat je gelijk hebt in jouw manier van doen (en laten)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: keuken

                      Tja, dan weet ik toch niet wat er met de prijzen gebeurd is.

                      Onze eerste Ikea keuken kostte all-in (geplaatst en met zelfgekochte basistoestellen) een kleine 200.000 BF, 15 jaar geleden.

                      Nu heb ik er 5 keer zo veel tegen aan gegooid, maar ben wel héél tevreden over het resultaat. Ze is ook een stuk groter met in totaal 8m werkblad. (eiland en werkblad langs de muur)
                      Ik wil eerlijk toegeven dat we deze keer niet op 1000€ gekeken hebben, en dat we wouden dat alles echt goed zat. En eerlijk gezegd, als je dan bij een goede keukenzaak koopt wordt alles ook goed opgevolgd en afgewerkt. Tussendoor zijn we ook zelf de graniet gaan kiezen in de fabriek.

                      Ik denk dat een gelijkaardige configuratie bij Ikea met redelijke toestellen en geplaatst rond de 10-15.000 zou draaien.

                      Ik vrees toch echt dat je vandaag voor 8000€ geen 'sjieke' keuken meer geplaatst krijgt.

                      Comment


                      • #41
                        Re: keuken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik denk dat een gelijkaardige configuratie bij Ikea met redelijke toestellen en geplaatst rond de 10-15.000 zou draaien.

                        Ik vrees toch echt dat je vandaag voor 8000€ geen 'sjieke' keuken meer geplaatst krijgt.
                        Als je maatwerk wilt hebben Tommie dan kost dat idd.
                        Er zijn ook nog andere factoren uiteraard.
                        Een "goei" dampkap hoort daar ook bij, eentje die liefst zo weinig mogelijk lawaai maakt.
                        ('t Is anders om zot te worden eerlijk gezegd )
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #42
                          Re: keuken

                          Indien je iets budgetvriendelijks zoekt moet je zeker en vast eens gaan kijken bij verdelers van Nolte , een Duitse fabrikant die imho prijs/kwaliteit echt wel zeer hoog scoort volgens mij… Wij hadden 3.5 jaar geleden in onze nieuwbouwwoning ook een keuken nodig en aangezien wij nogal een grote keuken hebben ( een kleine 40m² ) hadden we ook wel wat kasten van doen… indertijd ook enkele offertes laten maken en bij de gekende kwaliteitsmerken kwamen we toch snel richting de 25.000 euro… Wetende dat er kinderen zouden komen die dan netjes met hun loopfietsje langs de kasten razen leek het ons verstandiger een budgetvriendelijk alternatief te zoeken en na een jaar of 10 dan ( misschien) iets “degelijkers” te zetten.

                          Uiteindelijk kwamen we uit op Nolte, enige nadeel dat daar aan vastzit is dat een graniet blad niet gaat aangezien de kasten eenvoudigweg te licht uitvallen hiervoor, we hebben daar dus afstand moeten van doen en een kunststof composietblad nemen. Op het einde van de rit hebben wij net geen 7000 euro betaald inclusief toestellen ( alles van Bauknecht, low budget maar na 3.5 jaar nog geen enkel probleem ). In deze prijs zat een volledig kastendeel in U vorm van ongeveer 3.5 op 4m met 2 zijden zowel bodem en wand ( hang)kasten en op de derde zijde de wasbakken/vaatwas op min of meer het eilanddeel, daarnaast nog een muur aan de andere zijde van de keuken met ongeveer 3.5m kasten met deuren en lades.
                          Daarnaast twee RVS ronde wasbakken van Franke, kraan, een dunne inschuifbare afzuigkap van Novy. Qua toestellen hebben we een kookplaat ( vlakke glasplaat met 5 vuren en tipbediening ) vaatwasser, oven, microgolfoven en koelkast.

                          Wat niet inbegrepen was in de prijs was de plaatsing, dat kwam als ik me het nog kan herinneren op zo’n 750 euro wat ik vrij veel vond aangezien op papier alles in volledige stukken aangeleverd werd. Dan maar beslist om alles zelf te plaatsen en ik moet zeggen dat dit best meeviel, op één weekendje heb ik op mijn eentje de ganse keuken gemonteerd, je dient wel wat handigheid en materiaal te hebben aangezien je nog de gaten voor wasbak, kooplaat enz dient in te zagen.

                          Achteraf gezien zijn wij zeer kontent van onze keuze, voor die prijs hebben wij echt een mooie en ook goede keuken waar we tot op heden nog geen enkel gebrek kunnen aan vaststellen, en ze is toch iedere dag in gebruik daar zal het niet aan liggen. Eerlijk gezegd zou ik ik binnen enkele jaren serieus over twijfelen of ik niet weer voor hetzelfde merk/budget zou kiezen, die 10.000 euro extra voor een merkkeuken zet ik liever opzij voor een mooie reis met het gezin…
                          ps : wij hebben deze keuken bij bouwcenter Frans Vlaminck gekocht, zeer tevreden van, alle nodige tijd gemaakt voor 3D tekeningen te maken, slijpplans voor water, elektr enz...
                          Last edited by RDB; 13 januari 2012, 14:37.
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #43
                            Re: keuken

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Als je maatwerk wilt hebben Tommie dan kost dat idd.
                            Er zijn ook nog andere factoren uiteraard.
                            Een "goei" dampkap hoort daar ook bij, eentje die liefst zo weinig mogelijk lawaai maakt.
                            ('t Is anders om zot te worden eerlijk gezegd )
                            Ja, maar het verschil tussen een standaard dampkap en een hele goeie is misschien 500-700€.
                            En zelfs bij de grote merken stel ik me vragen bij het maatwerk.
                            Bijna iedere kast maken ze in stapjes van 10cm, en de rest wordt afgedekt met een paslatje. Bij ons was die paslat 2cm... dus daar was het risico om een kast van 112cm te maken ipv 110cm gewoon te groot. en laat ons eerlijk zijn, tegenwoordig met CNC gestuurde machines kost dat ook niks meer. Ze kunnen ze natuurlijk niet in de rekken van de Ikea leggen maar so what.

                            Waar ik me wel vragen bij stel is een keuken die zogezegd geen graniet werkblad kan dragen.
                            Ja, graniet kost aan materiaal meer, en je moet het op maat slijpen in de fabriek ipv ter plaatse een kookplaat even met de springzaag er in te leggen, maar een groot verschil is ook het transport en gewicht.
                            Bij ons moesten ze een ploegje van 5 personen optrommelen voor de graniet van het eiland. Dat een budgetleverancier dat niet wil doen kan ik wel begrijpen.

                            Maar eerlijk gezegd, een goed werkblad in laminaat is zeker niet mis, en houdt het ook een hele tijd uit. Bij ons was er na 14 jaar niks mis mee op onze Ikea keuken.

                            Comment


                            • #44
                              Re: keuken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                              Maar eerlijk gezegd, een goed werkblad in laminaat is zeker niet mis, en houdt het ook een hele tijd uit. Bij ons was er na 14 jaar niks mis mee op onze Ikea keuken.
                              Het feit dat wij geen graniet konden kiezen was op het eerste zicht idd ook wel een domper, t’is makkelijk en als je een keuken echt dagelijks gaat gebruiken ( of misbruiken ) heeft het toch wel zijn meerwaarde. Nu hebben wij zo’n kunststof komposietblad en estetisch is dat niet mis alleen moet je alleen wat meer opletten tijdens gebruik dan een granietblad… da’s eigenlijk het grootste nadeel…

                              Dat zo’n “goedkope” keuken geen graniet blad kan dragen dat is best te verstaan, al de “goedkope” keukens die wij zagen staan op kunststoffen regelvoeten, bij de betere dure maatkeukens waren de meeste voorzien van sokkels op maat gemaakt in waterproof multiplexplaten, die zijn toch wel wat steviger dan die kunststof voetjes…

                              De achterwanden aan fornuis enzo heb ik wel met granulaat platen bezet, gewoon naar een steenkapper geweest met een stuk komposietblad die ik had uitgezaagd voor de kookplaat en daar een zo goed passende granulaatsoort besteld, voor een goeie 400 euro was ik daar ook van af, zelf geplaatst wel.
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment


                              • #45
                                Re: keuken

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht

                                Dat zo’n “goedkope” keuken geen graniet blad kan dragen dat is best te verstaan, al de “goedkope” keukens die wij zagen staan op kunststoffen regelvoeten, bij de betere dure maatkeukens waren de meeste voorzien van sokkels op maat gemaakt in waterproof multiplexplaten, die zijn toch wel wat steviger dan die kunststof voetjes…
                                De meeste keukens staan op kunststoffen, regelbare pootjes. En daar zou geen granieten blad op kunnen geplaatst worden???
                                Larie, op elke keuken kan een granieten blad geplaatst worden.
                                Als je de keukens moest betalen, waar ik een granieten of marmeren blad op geplaatst heb en die op pootjes stond, het zou niet goedkoop zijn.
                                En op maat gemaakte sokkels, gaan er meer en meer uit.
                                Veel te veel werk om de kasten waterpas te krijgen.
                                D90 - D70 - F80 + glas

                                Comment

                                Working...
                                X