Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet legitieme windows

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• niet legitieme windows

Ik heb mij 2 maand geleden een vaste pc op de tweedehandsmarkt gekocht. Als besturingssysteem stond hier windows 7 op. Nu na 2 maand krijg ik de melding dat het een niet legitieme versie is. Mijn bureaubladachtergrond is zwart geworden en er staat de melding op dat de windows niet legitiem is.

Verder kan ik precies wel gewoon verder werken op de pc. Ik ken er eigenlijk niets van, maar kan ik dus eigenlijk gewoon verder werken zonder een legitieme versie te moeten gaan aankopen of zal mijn pc weldra niet meer werken zonder besturingssysteem of? Als iemand tips heeft..

Alvast bedankt

Re: niet legitieme windows

De tip is om een windows te gaan kopen in de winkel.

Comment

tweedehands PC kopen is zoals een tweedehands auto kopen: altijd miserie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Altijd miserie zou ik niet zeggen. Wij kopen hier regelmatig een nieuwe wagen, niet omdat de huidige versleten of defect is maar omdat we eens een nieuw model willen.

Dus de persoon die onze 2e hands wagen dan over koopt mag op beide oren slapen.

Nu ik was een tijdje geleden ook op zoek naar een 2e hands pc voor mijn schoonmoeder. Haar pc was aan vervanging toe. Ik heb op 2e hands site's op verschillende aanbiedingen gereageerd maar niemand verkocht zijn pc met de originele windows of restore discs erbij.
        En dat was voor mij een must bij aanschaf van een pc.

Dus toch maar een nieuwe pc aangeschaft en geen gezever meer met niet legitieme software.

Wat jij kan doen is je pc met systeemherstel terug zetten naar een datum waar alles nog normaal werktte en daarna je automatiche update's uitschakelen. Er zijn nog oplossingen als je eens in google je vraag typt.

Maar zoals hierboven reeds geschreven is de beste oplossing een officiele windows kopen

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Normaal kan je dat legaliseren via het internet (en de site van Microsoft).

Is het een merkPC of een Clone ? Meestal wordt bij een nieuwe PC een OEM versie van windows geleverd : deze MOET bij de verkoop meegeleverd worden met de PC, omdat deze versies alleen op 1 PC mogen geïnstalleerd worden. Bij verkoop van de PC moet ook de OEM versie bijgeleverd worden.
          Je kan die OEM versie herkennen door een sticker die op de PC moet gekleefd worden. Je kan ze ook herkennen door de OEM die in het serienr. vervat is.

Of je windows legitiem is, en de oplossingen hiervoor kan je via deze link nagaan.
          Gratis zal de oplossing wel niet zijn. Langs de winkel zal het waarschijnlijk duurder zijn (maar de prijzen van windows ken ik nu ook zo goed niet...).

Ik zou trouwens ook eens contact opnemen met de verkoper : als de pc verkocht is met een werkende versies, dan moest hij ervoor zorgen dat deze legaal en geautoriseerd is (dan heb je deze problemen niet)...
          Last edited by polleke_cgc; 8 januari 2012, 11:06.
          Groeten,

Polleke

Comment

Of een alternatief?

Het is ook een optie om over te schakelen op Linux. Gratis, stabiel, ....
            Alles wat je met Windows kan, kan je met Linux ook. Maar soms werkt het net iets anders.
            Het is maar een idee.

Comment

Eigenaardig dat het 2 maand geduurd heeft alvorens deze melding verschijnt? Je heb onlangs toch geen 'belangrijk' onderdeel van de PC vervangen, want dan gaat Windows ook morren. De validatie is immers gebaseerd op de onderdelen in de pc.

Ook bepaalde virussen kunnen de oorzaak zijn, trojans die de systeembestanden vervangen geven een zelfde melding tot gevolg. Even MalwareBytes Anti-Malware draaien om zeker te zijn dat het geen virus is.
              Jean Pierre.

Comment

Of is de oorzaak een recente update die een reeds gebruikte sleutel uitschakelt?

Comment

Wanneer een legale versie er op zit dan moet je toch bij de koop het licencienummer er bij gekregen hebben.

Comment

de PC is door een zelf ineengestoken pc, dus niet rechtstreeks uit de winkel. Er zijn onlangs geen veranderingen gebeurt. virusscanner detecteerd geen problemen. Ik zal eens kijken of ik de verkoper zijn gegevens nog terugvind om te horen of het degelijk over een legaal of niet legaal windows gaat.

Comment

Windows heeft gewoon updates binnen gehaald. En microsoft heeft vast gesteld dat je geen originele versie hebt van windows. Dus zoals ik al zei windows restore doen naar de periode voor de updates of (online) windows aanschaffen.

Ik vrees dat die verkoper van je pc geen originele windows cd zal kunnen voorleggen

succes,

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

om heel kort te zijn : hangt er een " plakkertje " met serial op van microsoft of niet, that's the question .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                          de PC is door een zelf ineengestoken pc, dus niet rechtstreeks uit de winkel. Er zijn onlangs geen veranderingen gebeurt. virusscanner detecteerd geen problemen. Ik zal eens kijken of ik de verkoper zijn gegevens nog terugvind om te horen of het degelijk over een legaal of niet legaal windows gaat.
                          De vraag is eigenlijk of je een factuur hebt met daarop vermeld dat er windows meegeleverd is. Die verkoper mag je een PC zonder besturingssysteem verkopen (en een niet legitieme windows is eigenlijk zonder ). Hij mocht je dat uiteraard wel verteld hebben...
                          Als je geen zo'n factuur hebt, zal je al veel chance moeten hebben dat de verkoper zich hier nog iets zal van aantrekken...

Bij een zelf ineengestoken PC wordt normaal een OEM licentie gebruikt (als het officieel gebeurt), maar in dit geval blijkbaar een illegale (wat dus jammer genoeg evengoed kan...).
                          Ook zonder een "plakkertje" kan een windows-licentie legaal zijn : alleen is het dan geen OEM...
                          Last edited by polleke_cgc; 8 januari 2012, 16:37.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            Als je een tweedehandswagen koopt, dan is de inschrijving en verzekering van de eerste eigenaar toch ook niet meer geldig?
                            Hier moet je toch ook een nieuwe toelating hebben om ermee te rijden?
                            Waarom zou het in het geval van een pc plost miserie zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Bij een zelf ineengestoken PC wordt normaal een OEM licentie gebruikt (als het officieel gebeurt)
                            Niets belet u een full versie te kopen en te installeren, is dan ook volledig officieel maar wat duurder.
                            Last edited by VerSeg; 9 januari 2012, 02:14.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als je een tweedehandswagen koopt, dan is de inschrijving en verzekering van de eerste eigenaar toch ook niet meer geldig?
                              Hier moet je toch ook een nieuwe toelating hebben om ermee te rijden?
                              Waarom zou het in het geval van een pc plost miserie zijn?
                              Slechte vergelijking. Een OEM versie van Windows is gekoppeld aan de PC en blijft geldig zo lang de PC werkt gelijk wie de eigenaar is.
                              Denk je dat de ingebouwde GPS (daar zitten ook licenties op) niet meer werkt bij verkoop van je auto misschien?
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Working...
                              X