Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk ligtief raden jullie aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk ligtief raden jullie aan?

Zoals jullie waarschijnlijk weten is macrofotografie mijn specialiteit. Daarvoor moet ik vaak heel dicht bij de grond fotograferen. Nu hebben grote merken als Gitzo en Manfrotto dingen waarbij je de poten helemaal uit kunt spreiden maar ik ben eigenlijk op zoek naar een goede kwaliteit tief waarbij dat de primaire functie is. Vanwege het gewicht van de camera ben ik dus niet op zoek naar een Gorillapod, ipod o.i.d.. Bedankt alvast voor het advies.

Re: Welk ligtief raden jullie aan?

Statieven met macro als primaire functie ken ik zo direct niet.
    Kijk misschien hier eens: http://www.fotoshopaalten.nl/statief...c-347_349.html
    Bij sirui statieven krijg je (normaal) een korte middenkolom erbij, zodat je nog lager bij de grond kan.
    Echter weet ik niet of Sirui echt goed is, ik wacht dat antwoord nog steeds af in het 'grote topic voor statieven' en 'welk statief'.

Misschien is een statief met kantelbare middenkolom een aanrader.. Alleen wacht ik ook hiervoor op antwoorden met ervaringen/meningen in diezelfde topics.
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

is dit iets; http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-399613.html => Maximale draagkracht: 7kg
      Vanwege het gewicht van de camera
      hoeveel bedraagt dat, beter meer info meegeven dan halve info

btw wat is "ligtief","tief "
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
        )btw wat is "ligtief","tief "
        Wel, je hebt dacht ik tieven die staan en tieven die liggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          STAtieven zal je wellicht bedoelen
          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.

Comment

Moet je ook de Latijnse versie van liggen gebruiken.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
              STAtieven zal je wellicht bedoelen
              Nee, een STAtief heb ik al.

Comment

laten we het driepoot, tripod noemen

Comment

Je zoekt een macrostatief om laag bij de grond te fotograferen.
                  Je geeft zelf aan dat Gitzo en Manfrotto iets dergelijks in hun gamma hebben.
                  Vervolgens dram je door over een verzonnen item, nl. ligtief.
                  Helaas kan ik je in dergelijk geval niet helpen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
                    .Helaas kan ik je in dergelijk geval niet helpen!
                    Toch bedankt voor de moeite.

Comment

Eigenlijk begrijp ik ook niet goed wat je vraag is.. Je vraagt advies i.v.m een statief dat laag tegen de grond kan.. Maar je haalt zelf al aan dat Gitzo en manfrotto statieven hebben die laag tegen de grond kunnen. Dan kan je evengoed op internet naar de site van Gitzo en Manfrotto gaan en een passend statief kiezen. Met wat opzoekwerk weet je het gewicht van je zwaarste materiaal, doe dit minstens maal 2. Dit gewicht moet je statief en kop zeker kunnen dragen voor enige deftige stabiliteit.
                      Meer kan ik niet helpen, deze uitleg was al te veel want dit alles kan je zelfs heel makkelijk opzoeken. Ook is er hier een sticky over statieven, en 2 topics, waar in eentje heel wat nuttige info staat.

Comment

Hey Leonidas,
                        Belangrijk is dat je macro-ligtief groen is, met een bloemenmotiefje op het balhoofd. Zo schrik je die insecten minder af
                        Voor meer info over een macolens stel je best een vraag in het onderdeel objectieven.

Veel succes!
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Zoals jullie waarschijnlijk weten is macrofotografie mijn specialiteit. Daarvoor moet ik vaak heel dicht bij de grond fotograferen. Nu hebben grote merken als Gitzo en Manfrotto dingen waarbij je de poten helemaal uit kunt spreiden maar ik ben eigenlijk op zoek naar een goede kwaliteit tief waarbij dat de primaire functie is. Vanwege het gewicht van de camera ben ik dus niet op zoek naar een Gorillapod, ipod o.i.d.. Bedankt alvast voor het advies.
                          Moeten we u topic serieus nemen of wilt met een fantasienaam even leuk doen. Daar bestaat chit chat voor.
                          Last edited by Binnenuit; 8 januari 2012, 17:35.

Comment

Ik denk dat je van Novoflex zowel sta-, lig-, hang-, klem-, plak- en steuntieven kunt samenstellen.
                            http://www.novoflex.com/de/produkte/...opod-zubehoer/ Klik op het dingetje rechts "anwendungsbeispiele"

Groet Hans.

Comment

Als je een goede ligtief zoekt moet je uitkijken naar eentje dat in automatisch stand kan gezet worden. Je maakt daar schitterende foto's mee. Aan de oever ben je wel beter af met een zittief omdat je dan met de automatisch spreider je objec tief beter kan snappen.
                              Een snapper is dan wel een vereiste.
                              Nu, misschien moet je eens uitkijken naar een geprismeerd macroobjectief dat je dan best omgekeerd monteert.
                              Joerie en iesiesiet zijn goede merknamen.
                              Misschien wel een belangrijke opmerking. ZOrg er wel voor dat je netjes kan blijven rechtstaan bj de keuze van je ligtief. Binnen de korste keren hebben je een verlengde hanlsnekspier en dan heb je een raar motief als objectief bij je ligtief.
                              Als kleur zou ik appelblauwzeegroen nemen.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                              X