Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD geheugenkaart in Mac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD geheugenkaart in Mac

Ik doe normaal altijd mijn SD geheugenkaartjes open met een kaartlezer, maar het is nu al een tijdje dat mijn Macbook ze niet meer kan lezen.

Is er iemand die weet hoe het komt of wat ik kan doen?

Re: SD geheugenkaart in Mac

Eventjes de data opzij zetten op iets anders en dan het SD kaartje terug formatteren in de Macbook zou ik denken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Eventjes de data opzij zetten op iets anders en dan het SD kaartje terug formatteren in de Macbook zou ik denken.
      Er staat niets meer op heb alles via mijn pc naar mijn Macbook gebracht.. dus ik moet mijn kaartje formateren via mijn Mac? Hoe doe je dat eigenlijk??

Comment

Hier kan ik u niet helpen, vraag al doorgestuurd naar een vriend, hopelijk slaapt hij nog niet.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ga naar applicatie, daar de folder kiezen Hulpprogramma's.
          daar klik je op schijfhulp programma.app
          en zie je verder
          Vriendelijke groet
          Duroc

Comment

Ja maar dat gaat niet, want die komt daar ook niet tussen eh.

Comment

Geheugenkaartjes voor de camera worden bij voorkeur in de camera geformatteerd, niet op de Mac.
              Het lijkt alsof je een probleem met je kaartlezer hebt. Al eens een andere geprobeerd? Normaal zou het geen enkel probleem mogen zijn: kaartlezer in de USB-poort (ook hier kun je eens een andere poort proberen), kaartje in de lezer, en hopla. Hier is iets anders aan de hand.
              Ook rekening mee houden dat er een verschil is tussen SD-kaartjes en SDHC-kaartjes. Het kan zijn dat dat tweede type (nieuwer) niet met een oudere kaartlezer kan gelezen worden, maar nogmaals: voor de Mac maakt dat geen verschil.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Geheugenkaartjes voor de camera worden bij voorkeur in de camera geformatteerd, niet op de Mac.
                Het lijkt alsof je een probleem met je kaartlezer hebt. Al eens een andere geprobeerd? Normaal zou het geen enkel probleem mogen zijn: kaartlezer in de USB-poort (ook hier kun je eens een andere poort proberen), kaartje in de lezer, en hopla. Hier is iets anders aan de hand.
                Ook rekening mee houden dat er een verschil is tussen SD-kaartjes en SDHC-kaartjes. Het kan zijn dat dat tweede type (nieuwer) niet met een oudere kaartlezer kan gelezen worden, maar nogmaals: voor de Mac maakt dat geen verschil.
                Ok ik zal eens kijken of het op pc wel werkt, kwestie van te weten of ik een nieuwe kaartlezer nodig heb of niet...

Comment

Mijn kaartlezer kan dus wel degelijk SDHC-kaartjes lezen, het staat erop vermeld, maar toch slaag ik er niet in om men kaartjes te openen met mijn kaartlezer, zowel niet op mac als op Windows, formateren in de camera lukt maar niet op pc of op mac.. Dus ik krijg mijn kaarjtes nog altijd niet open, iemand raad?

Comment

1. Ander USB poort proberen
                    2. Andere kabel tussen kaartlezer en computer proberen

als die twee niet helpen... andere kaartlezer. Zo duur zijn die dingen ook niet. Heb je niet zo'n mini Sandisk card reader? (MicroMate) Plugt rechtstreeks in een USB poort, geen kabel nodig.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      1. Ander USB poort proberen
                      2. Andere kabel tussen kaartlezer en computer proberen

als die twee niet helpen... andere kaartlezer. Zo duur zijn die dingen ook niet. Heb je niet zo'n mini Sandisk card reader? (MicroMate) Plugt rechtstreeks in een USB poort, geen kabel nodig.
                      Het is van het merk Hama ofzo dacht ik zonder usb kabel

Comment

Alles kan kapot, dus ook zo'n lezer(tje). Andere proberen dus..., maar vooral niet opgeven!

Comment

Daarstraks nog een interessant draadje tegengekomen:
                          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Comment

Working...
                          X