Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Geheugenkaartjes voor de camera worden bij voorkeur in de camera geformatteerd, niet op de Mac.
Het lijkt alsof je een probleem met je kaartlezer hebt. Al eens een andere geprobeerd? Normaal zou het geen enkel probleem mogen zijn: kaartlezer in de USB-poort (ook hier kun je eens een andere poort proberen), kaartje in de lezer, en hopla. Hier is iets anders aan de hand.
Ook rekening mee houden dat er een verschil is tussen SD-kaartjes en SDHC-kaartjes. Het kan zijn dat dat tweede type (nieuwer) niet met een oudere kaartlezer kan gelezen worden, maar nogmaals: voor de Mac maakt dat geen verschil.
Geheugenkaartjes voor de camera worden bij voorkeur in de camera geformatteerd, niet op de Mac.
Het lijkt alsof je een probleem met je kaartlezer hebt. Al eens een andere geprobeerd? Normaal zou het geen enkel probleem mogen zijn: kaartlezer in de USB-poort (ook hier kun je eens een andere poort proberen), kaartje in de lezer, en hopla. Hier is iets anders aan de hand.
Ook rekening mee houden dat er een verschil is tussen SD-kaartjes en SDHC-kaartjes. Het kan zijn dat dat tweede type (nieuwer) niet met een oudere kaartlezer kan gelezen worden, maar nogmaals: voor de Mac maakt dat geen verschil.
Ok ik zal eens kijken of het op pc wel werkt, kwestie van te weten of ik een nieuwe kaartlezer nodig heb of niet...
Mijn kaartlezer kan dus wel degelijk SDHC-kaartjes lezen, het staat erop vermeld, maar toch slaag ik er niet in om men kaartjes te openen met mijn kaartlezer, zowel niet op mac als op Windows, formateren in de camera lukt maar niet op pc of op mac.. Dus ik krijg mijn kaarjtes nog altijd niet open, iemand raad?
1. Ander USB poort proberen
2. Andere kabel tussen kaartlezer en computer proberen
als die twee niet helpen... andere kaartlezer. Zo duur zijn die dingen ook niet. Heb je niet zo'n mini Sandisk card reader? (MicroMate) Plugt rechtstreeks in een USB poort, geen kabel nodig.
1. Ander USB poort proberen
2. Andere kabel tussen kaartlezer en computer proberen
als die twee niet helpen... andere kaartlezer. Zo duur zijn die dingen ook niet. Heb je niet zo'n mini Sandisk card reader? (MicroMate) Plugt rechtstreeks in een USB poort, geen kabel nodig.
Het is van het merk Hama ofzo dacht ik zonder usb kabel
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
Comment