Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energiebesparende maatregelen (zelf uit te voeren)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Energiebesparende maatregelen (zelf uit te voeren)

Mijn ervaring met LED spots is dat de spotjes met hoog vermogen eerst en vooral te duur zijn (en zich dus niet terugbetalen), maar vooral dat de stralingshoek VEEL te klein is.

Daardoor heb je net onder de spot veel licht, maar een halve meter verder niks meer.

Ik heb nu bijna 50 spotjes met 60 of 54 LED's in mijn huis hangen. Kleur is OK, en ik heb licht genoeg.

In een bijgebouwd gedeelte van 3,5x4 zitten er nu 8 spots in het plafond van 2,4 W.
    Niemand klaagt over te weinig licht, en heel dikwijls branden er maar de helft.

Bovendien koop ik ze voor ca 5€ per stuk.

Comment

http://www.highpowerled.be/

Goeie site voor ledjes te bestellen... Niet te vergelijken met die Chinese maar kan gerust concurreren met de Philipsen en Osrams

Heb je vragen erover, dan krijg je binnen de kortste keren antwoord van de verkoper.
      Bij het afhalen van mijn bestelling kreeg ik trouwens nog een heleboel uitleg en een demo van zijn verschillende leds er boven op
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Mijn ervaring met LED spots is dat de spotjes met hoog vermogen eerst en vooral te duur zijn (en zich dus niet terugbetalen), maar vooral dat de stralingshoek VEEL te klein is.

Daardoor heb je net onder de spot veel licht, maar een halve meter verder niks meer.

Ik heb nu bijna 50 spotjes met 60 of 54 LED's in mijn huis hangen. Kleur is OK, en ik heb licht genoeg.

In een bijgebouwd gedeelte van 3,5x4 zitten er nu 8 spots in het plafond van 2,4 W.
        Niemand klaagt over te weinig licht, en heel dikwijls branden er maar de helft.

Bovendien koop ik ze voor ca 5€ per stuk.
        Welke ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
          http://www.highpowerled.be/

Goeie site voor ledjes te bestellen... Niet te vergelijken met die Chinese maar kan gerust concurreren met de Philipsen en Osrams

Heb je vragen erover, dan krijg je binnen de kortste keren antwoord van de verkoper.
          Bij het afhalen van mijn bestelling kreeg ik trouwens nog een heleboel uitleg en een demo van zijn verschillende leds er boven op
          Die prijzen... ik voel me toch gerold als ik daar zou koppen...
          Een investering moet opbrengen, niet meer kosten voor minder licht...
          Er staat heel weinig technische info op, ander kan je via google veel te gemakkelijk de producent vinden...
          Vergelijking:

Last edited by Dirk007; 12 januari 2012, 09:38.

Comment

This website is for sale! groenestroomshop.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, groenestroomshop.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Deze hadden ze ook in 60 LED's en met GU10 fittings.
            Blijkbaar zijn ze uitverkocht in GU10.
            In elk geval ben ik tevreden over die spotjes. Ze geven de juiste temperatuur, en stralen breed uit (120°°), wat voor mij perfect is voor plafondspots.
            Als je daarvoor spots neemt met 30° of 45°, dan krijg je echt donkere plaatsen in je woning.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
              Dit is voor een toestel van 25w... als jer er zo 5 hebt, en 5 jaar.... Ik vermelde zonder in te boeten aan comfort... wat jij wel doet... ;-)
              Het afgelopen jaar kom ik op €600 besparing... Met een minimale investering. (break-even 1maand)
              Voila, daarmee begint het al hé...

Te voet en/of met de fiets is veel goedkoper dan met den otto.

Als je niet wil inboeten aan comfort waar zit dan het nut van te besparen op energie?
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Voila, daarmee begint het al hé...

Te voet en/of met de fiets is veel goedkoper dan met den otto.

Als je niet wil inboeten aan comfort waar zit dan het nut van te besparen op energie?
                maar dan is blootvoets beter.
                je schoenen slijten minder.

fiets is ook niet zo optimaal, want kost ook geld en onderhoud...

Cody Lundin heeft het op dat vlak wel door...

maar daar hebben energie besparingen niets meer mee te maken.
                zuiniger omgaan moet niet noodzakelijk betekenen inboeten aan comfort.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                  Die prijzen... ik voel me toch gerold als ik daar zou koppen...
                  Een investering moet opbrengen, niet meer kosten voor minder licht...
                  Er staat heel weinig technische info op, ander kan je via google veel te gemakkelijk de producent vinden...
                  Vergelijking:

http://www.ebay.de/itm/10x-LED-G9-50...item5f792a1116
                  Ik denk eerder dat je daar gerold wordt : ze stellen bv. bij een GU10 : 3.5 W LED komt overeen met halogeen van 45W : dat is pertinent onjuist... En het zijn juist de leds met dat hoger vermogen die onmiddellijk een pak meer kosten...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                  X