Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze zijn er weer (accu's bij den Aldi)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ze zijn er weer (accu's bij den Aldi)

Zaterdag 14 januari zijn er weer LSD-accu's bij den Aldi:

Iedereen die ze tot nu toe heeft gekocht is er tevreden over, ze zijn dus aan te raden.
    Ik heb net nog 16 stuks Eneloop AA accu's + 4 opbergdoosjes gekocht voor 34,65 euro (verzending vanuit Duitsland inbegrepen). Dat zijn LSD accu's van het nieuwe type dat na drie jaar zelfs nog 75% van de lading zou moeten hebben. Ze hebben dus nog minder last van zelfontlading dan de vorige types, maar dat zal ik niet echt kunnen testen.
    Maar voor 16 stuks van den Aldi ben je net geen 20 euro kwijt, en die presteren ook heel erg goed.

En er is ook een lader voor 1 tot 4 accu's, dat wil zeggen dat die waarschijnlijk elke accu apart controleert.
    Veel meer gegevens staan er niet bij, maar voor zover ik kan zien is het toch een betere lader dan de modellen die ze vroeger verkochten.
    Het is dus geen Maha MH-C9000, maar het kan misschien wel een goed low-budget alternatief zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Ze zijn er weer (accu's bij den Aldi)

Goede tip Bart.
    Vooral die kleine batterijen interesseren me.
    En die lader die alle formaten aankan. Lijkt me ook een veilige lader.
    De AAA's, niet de oplaadbare, zijn kostelijke dingen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

net wat ik nodig had!

R
      http://www.eyeflash.wordpress.com
      www.facebook.com/eyeflashphotography

Comment

Die batterijen van de Aldi zijn zeker niet slecht, maar ik ga toch voor de Eneloop oplaadbare batterijen, die zijn veel beter;

http://www.nkon.nl/sanyo-eneloop-aa-aaa-batteries.html/
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Die batterijen van de Aldi zijn zeker niet slecht, maar ik ga toch voor de Eneloop oplaadbare batterijen, die zijn veel beter;

http://www.nkon.nl/sanyo-eneloop-aa-aaa-batteries.html/
          Ik heb ondertussen ook een aantal Eneloop accu's gekocht (16 stuks), en die hebben een gemiddelde capaciteit van 1950mAh (na 2 x refresh/analyze).
          De Aldi-accu's zitten dan rond de 2050mAh (dit geldt dus voor de AA accu's).

De Aldi-accu's zitten hier soms heel lang in de fototas, en de flitser werkt altijd perfect als ik die nodig heb. Zelfontladingstests heb ik nooit gedaan, daarvoor heb ik het geduld niet. Maar de Aldi-accu's hebben ook bijzonder weinig last van zelfontlading.

Bij de eerste ontlading (nieuw uit de verpakking dus) hebben de Eneloop accu's een bruikbare capaciteit van 1382 tot maximum 1399 mAh. De Aldi accu's doen het daar ook merkbaar beter met een bruikbare capaciteit van 1625 tot zelfs 1734 mAh.

Waarom zijn de duurdere Eneloop accu's dan eigenlijk beter?
          (Zoals gewoonlijk omdat ze bekender zijn, ze hebben hun "naam" mee omdat het de eerste LSD accu's waren.)

Als ik voortga op mijn ervaringen (en de metingen met de Maha MH-c9000), dan raad ik eerder de Aldi-accu's aan dan de Eneloops (betere prijs/kwaliteit verhouding).
          BD0338BE

Comment

Bij mij gaan de Eneloop batterijen toch echt wel veel langer mee dan die van de Aldi, ook is de zelfontlading van de Eneloop veel minder dan die van de Aldi!

Ik heb twee dezelfde draadloze telefoons met in de ene die van de Aldi en de andere de Eneloop en die met de Eneloop doe ik bijna 2x zo lang!
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

Bij mij gaan de Eneloop batterijen toch echt wel veel langer mee dan die van de Aldi, ook is de zelfontlading van de Eneloop veel minder dan die van de Aldi!

Ik heb twee dezelfde draadloze telefoons met in de ene die van de Aldi en de andere de Eneloop en die met de Eneloop doe ik bijna 2x zo lang!
              Je hebt het toch over de Aldi-accu's met een lage zelfontlading?
              Want bij den Aldi hebben ze vorig jaar ook nog gewone nimh-accu's verkocht die helemaal niet zo goed zijn.

De nieuwste Eneloops (die ik heb gekocht), die hebben een nog lagere zelfontlading, maar dat verschil zal je pas merken als de accu's een paar jaar in de kast hebben gelegen. Die zouden na 3 jaar nog 75% van de oorspronkelijke capaciteit moeten over hebben, bij de meeste andere merken en types geven ze die 75% op na één jaar (dat geldt ook voor de oudere Eneloop-accu's).
              Maar aangezien de accu's van een draadloze telefoon niet voldoende capaciteit leveren om die drie jaar te gebruiken zal je ook geen verschil merken tussen de oude en de nieuwe Eneloop-types.
              BD0338BE

Comment

Ja ik heb het over die nieuwe batterijen van de Aldi.
                En het verschil van 5 dagen doen in mijn telefoon met die van de Aldi of ruim 10 dagen doen met de Eneloop is voor mij genoeg duidelijk
                Cybershot Photo Website!

Comment

En het verschil van 5 dagen doen in mijn telefoon met die van de Aldi of ruim 10 dagen doen met de Eneloop is voor mij genoeg duidelijk
                  Dat is heel eigenaardig, de Aldi-accu's hebben volgens iedereen die ze getest heeft een iets hogere capaciteit dan de Eneloops.
                  Als die in dezelfde omstandigheden (afstand tot het basisstation bijvoorbeeld, beltijd) gebruikt worden dan zouden de van den Aldi net iets langer moeten meegaan.

Een zaklamp zal ook net iets langer blijven branden met de Aldi-accu's, maar het verschil zal heel klein zijn.
                  Er zijn er hier een heleboel die Aldi-accu's en Eneloops gebruiken, en niemand heeft tot nu toe gemeld dat de accu's van den Aldi op de helft van de tijd leeg zijn.

Het is alleen bij jou dat ze dus minder goed werken...
                  BD0338BE

Comment

Nou is echt niet alleen bij mij hoor, maar goed als je me niet geloofd (want je wilt toch je gelijk halen) dan koop je lekker die Aldi dingen
                    Cybershot Photo Website!

Comment

Nou is echt niet alleen bij mij hoor, maar goed als je me niet geloofd (want je wilt toch je gelijk halen) dan koop je lekker die Aldi dingen
                      Hierbij geef ik het op...
                      Ik heb zelf de tests gedaan, en er zijn er hier een heleboel die heel tevreden zijn over de Aldi accu's (zelfs de meest kritsche die gezworen hadden om ze nooit te kopen).

Als jij graag meer geld uitgeeft voor iets dat ongeveer even goed is, dan mag je dat van mij wel hoor, ik hou je niet tegen.

(Je gelooft zelfs de Nederlandse Consumentenbond niet als ze een vergelijkende test uitvoeren van spaarlampen en ledlampen, dan zal ik zeker ongelijk hebben.)
                      BD0338BE

Comment

Tuurlijk, je moet lekker kopen wat je zelf wil, ik geef je alleen maar mijn ervaringen, wat je ermee doet moet je zelf weten

En als je de Consumentenbond wilt geloven moet je dat ook lekker zelf weten.
                        Bij een onlangs gehouden provider test kwam daar de slechtste provider er als beste uit, rara hoe kan dat
                        Cybershot Photo Website!

Comment

Waar heb je die nieuwe accu's van de aldi dan gekocht? Volgens de link helemaal bovenaan zijn ze pas vanaf 14 jan beschikbaar?
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Hier in Nederland zijn ze al een tijdje te koop
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Klein vraagje: wat is eigenlijk het verschil tussen deze batterijen van 2100mAh en een nihm batterij van 2500mAh (gebruik ik momenteel). Is het verschil echt zo groot dat het aan te raden is om toch naar die nieuwe over te stappen. En moet je dan ook een nieuw soort oplader hebben of kan je deze in eender welke oplader terug opladern?
                              Ann
                              Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Working...
                              X