Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede voornemens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede voornemens...

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    En mil1, hoe gaan de voornemens?
    still going strong?

vorige week ben ik begonnen met fitness abo, nu 2-3 maal in de week...
    samen met de vriendin (is best gezellig zo)...

vermageren is stilgevallen (zal met fitness ook wat tijd nodig hebben) maar kvoel me elke dag tiptop...

gegroet
    Als ik hiermee iemand een hart onder de riem kan steken, ik ben sinds 21 mei 2011 rookvrij, en ik moet zeggen, dat ik er helemaal geen last meer van heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      En mil1, hoe gaan de voornemens?
      still going strong?

vorige week ben ik begonnen met fitness abo, nu 2-3 maal in de week...
      samen met de vriendin (is best gezellig zo)...

vermageren is stilgevallen (zal met fitness ook wat tijd nodig hebben) maar kvoel me elke dag tiptop...

gegroet
      Nog altijd rookvrij, en het zal zo wel blijven.
      Heel af en toe is er nog 'goesting' maar dat duurt maar enkele tellen.
      In gezelschap, als je ziet roken, is de verleiding soms groot.
      Ook al omdat ik er eigenlijk niet zo veel nadelen van ondervonden heb.
      Maar het is meer een soort van nieuwsgierigheid en geen drang.
      Dus ja, still holding on...

Het zou best wel eens kunnen dat er de eerste weken zelfs een paar kilo's bij komen!
      Uw spiermassa zal vermeerderen....
      Volg jij een programma, of doe je het op eigen gevoel?
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Nog altijd rookvrij, en het zal zo wel blijven.
        Heel af en toe is er nog 'goesting' maar dat duurt maar enkele tellen.
        In gezelschap, als je ziet roken, is de verleiding soms groot.
        Ook al omdat ik er eigenlijk niet zo veel nadelen van ondervonden heb.
        Maar het is meer een soort van nieuwsgierigheid en geen drang.
        Dus ja, still holding on...

Het zou best wel eens kunnen dat er de eerste weken zelfs een paar kilo's bij komen!
        Uw spiermassa zal vermeerderen....
        Volg jij een programma, of doe je het op eigen gevoel?
        spieren bijkweken zie ik niet direct gebeuren,
        thai boks heeft me al wat spiermassa bezorgd...

Wel, momenteel werken we puur cardio oefeningen (loopband, fietsen, crosstrainer), en dit op een "geschatte" ideale hartslag-zone.
        Volgende week maandag gaan we beide een conditie-test doen,
        om zo te testen wat onze "perfecte" hartslag is voor vetverbranding/conditietraining/...

tijdens onze cardio-oefeningen krijgen we tips, en worden we gecontroleerd of we niet te diep gaan. (of omgekeerd, niet te zwak bezig zijn)
        Gisteren ook nog wat bijkomende buikspier oefeningen gekregen.

We hebben vorig jaar al eens geprobeerd op eigen gedacht te werken, maar uiteindelijk weet je zelf niet alle details, niet alle tips en tricks... dus dit maal met begeleiding, en vanaf volgende week met een "specifiek" schema...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

@ PAULM.

Doe ik hoor,zit aan drie weken nu en ik mag niet klagen,ook niet qua ontwenningsverschijnselen , ik voel me al beter ja , zeer zeker!
          Bovendien elke maand 90 euro extra opzij kunnen leggen , is mooi meegenomen!
          Ik wens verder ook veel moed en doorzettingsvermogen aan de mede-stoppers !
          groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
            @ PAULM.

Doe ik hoor,zit aan drie weken nu en ik mag niet klagen,ook niet qua ontwenningsverschijnselen , ik voel me al beter ja , zeer zeker!
            Bovendien elke maand 90 euro extra opzij kunnen leggen , is mooi meegenomen!
            Kan u denken, of berekenen, hoeveel centjes u aan de kant heeft liggen wanneer u
            doodgaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Kan u denken, of berekenen, hoeveel centjes u aan de kant heeft liggen wanneer u
              doodgaat.
              Moeilijk hoor,daar ik nog niet precies weet wanneer ik er het bijltje ga bij neerleggen
              Mijn zonen hopen dat ik dat bijltje nog een hele tijd blijf vasthouden...voor hun , snijd het bijltje aan 2 kanten...
              greets

Comment

Stilaan gaan we naar de tweede maand zonder dat er rook uit de schouw komt.
                Het helpt natuurlijk dat februari maar 28 dagen telt
                Het is zoals Koeno hier eerder zei dat de kilo's er plots aan vliegen!
                De laatste tijd kwam er buiten de wafels en andere snoepjes, nog twee porties zelfgemaakte rijstpap met bruine suiker bij. Per dag....
                Gemaakt met rauwe melk, rechtstreeks van bij de boer...man wat is die romig
                Het schijnt dat alle goede dingen onder een afdak hangen, zo ver is het nog niet, maar dat mag ook niet.
                Zal ook fitness worden zeker....ergens in maart beginnen pfff
                Hoe zit het met jou Urvanis? Nog altijd goe bezig?
                ControlZ, geslaagd di-eter?
                Koeno hoeveel kilo al?
                En alle anderen die in stilte hun goede voornemens nog volhouden: succes!!
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Dat kunnen we alleen maar toejuichen.
                  ( En ik prijs me gelukkig dat ik nooit gerookt heb. )

Mijn dieet gaat goed, en dat is waarschijnlijk omdat ik de lat niet te hoog heb gelegd.
                  Als je de lat te hoog legt, heb je er sneller geen zin meer in om vol te houden.

Met roken is het dus extra moeilijk denk ik. het is alles of niets.

Ik heb frisdrank geschrapt en sauzen en voorbereide salades.
                  Ook nog maar één pak friet per maand.
                  Tot nu toe is dat goed vol te houden.
                  Ik weeg me niet maar de buik voelt al minder gespannen.
                  Als er tegen de helft van het jaar niet voldoende kilo's af zijn, zal ik een tandje bijsteken qua dieet.

Comment

Het helpt natuurlijk dat februari maar 28 dagen telt
                    Het is zoals Koeno hier eerder zei dat de kilo's er plots aan vliegen!
                    De laatste tijd kwam er buiten de wafels en andere snoepjes, nog twee porties zelfgemaakte rijstpap met bruine suiker bij. Per dag....
                    Gemaakt met rauwe melk, rechtstreeks van bij de boer...man wat is die romig
                    Het schijnt dat alle goede dingen onder een afdak hangen, zo ver is het nog niet, maar dat mag ook niet.
                    Zal ook fitness worden zeker....ergens in maart beginnen pfff
                    Hoe zit het met jou Urvanis? Nog altijd goe bezig?
                    ControlZ, geslaagd di-eter?
                    Koeno hoeveel kilo al?
                    En alle anderen die in stilte hun goede voornemens nog volhouden: succes!!
                    Dus echt wel een afgetrainde jager....

Walter
                    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Dus echt wel een afgetrainde jager....

Walter
                      Right on
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Wel, conditietest was confronterend,
                        krachttest was uiterst positief,

nu toch al even bezig, ik gok 1kilootje minder,
                        maar wel strakker...

momenteel 2 keer fitnes per week, en elk weekend gezonde wandeling (gistere nog dagje engeland, wandeling op de white cliffs, wandeling in canterburry) dus voel me gewoon al pakje "fitter"

binnen 12 weken nog eens een conditietest, als dan de conditie genoeg vooruit gegaan is,
                        wordt het puur vetverbandend werken

momenteel nog steeds super gemotiveerd
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

@ Phororhacos: Urvanis is nog steeds goed bezig,43 dagen zonder rook nu,wel wat kleine
                          ongemakken zoals slecht slapen , ontstekingen mondslijmvliezen ed. maar dat gaat allemaal wel voorbij...;-)
                          Veel moed en sterkte aan alle anderen in het realiseren van hun goede voornemens! ;-)
                          Vriendelijke groet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
                            @ Phororhacos: Urvanis is nog steeds goed bezig,43 dagen zonder rook nu,wel wat kleine
                            ongemakken zoals slecht slapen , ontstekingen mondslijmvliezen ed. maar dat gaat allemaal wel voorbij...;-)
                            Veel moed en sterkte aan alle anderen in het realiseren van hun goede voornemens! ;-)
                            Vriendelijke groet.

Goed zo
                            Ontstoken slijmvliezen? Heb zo de indruk dat dat ervoor al aanwezig moet geweest zijn en nu pas uitbreekt,het roken kan zoiets gemaskeerd hebben.
                            Heb zelf ook gerookt hoor,25 jaar geleden gestopt maar als iemand in mijn nabijheid een geurige sigaar opsteekt maak ik mij uit de voeten,zo sterk is die verslaving in je lichaam geslagen.

Walter
                            D850

Comment

2 maanden+
                              Het is nu moeilijker dan in het begin. Als er iemand in mijn buurt een kankerstokje opsteekt en de rook komt in mijn neusgaten terecht...man man dat aroma...
                              Toch raar, zou moeten afnemen à fur et à mesure dat de tijd verstrijkt.
                              Heb al een paar keren serieus op mijn tanden moeten bijten.
                              Máár we houden nog vol!
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Goed zo
                                Ontstoken slijmvliezen? Heb zo de indruk dat dat ervoor al aanwezig moet geweest zijn en nu pas uitbreekt,het roken kan zoiets gemaskeerd hebben.
                                Heb zelf ook gerookt hoor,25 jaar geleden gestopt maar als iemand in mijn nabijheid een geurige sigaar opsteekt maak ik mij uit de voeten,zo sterk is die verslaving in je lichaam geslagen.

Walter
                                Mogelijks is dat zo ja,roken kan het uitbreken daarvan afremmen of verhinderen , mogelijks ook andere oorzaak daarvoor,ben heel allergeen manneken...allergisch aan
                                vanalles en nog wat , vooral (industriele) koekjes,suikerwafels,zuivel(heel erg),Royco soepkes,alles met jodium in enz..

@mil1 Ik heb vorige zaterdag een hele avond naast een roker gezeten...het ergste eraan vond ik ,toen ik ' s avonds thuis kwam,mijn kleren zo stonken...
                                verder geen "goesting" bij gekregen en dat vond ik heel positief!
                                vriendelijke groet.

Comment

Working...