Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vulpennen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vulpennen

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    wat is dan een vulpen voor jou?
    vul-pen, een pen die mijn kan bij vullen?

snap het niet goed.

heeft niets met het merkt te maken hoor, maar met het kroontje.
    dit is voor mijn een vulpen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      http://www.lacouronneducomte.nl/webs...e.php?pID=3285
      heeft niets met het merkt te maken hoor, maar met het kroontje.
      dit is voor mijn een vulpen.
      grt,bouk.
      Ben echt niet mee, hoor Bouk. Zo ziet mijn pen er geopend uit. Maar misschien verbeeld
      ik het mij maar dat ik met een vulpen schrijf.

Comment

Het zal dan wel aan mij liggen,
        maar ik snap het niet.

edit:
        Oh ik denk dat ik snap wat je bedoelt bouk,
        jij bedoelt zo'n hervulbare rollerpen?

ik dacht ook wel dat bouk een volwaardige vulpen bedoelde hoor?

of ben ik nog steeds niet mee ?
        Last edited by Koeno; 9 januari 2012, 10:33.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Voor mij is dit toch een vulpen.
          Of je nu met buisjes werkt of bijvult uit de pot maakt in principe toch niks uit.

Voor mij gaat het vooral over de voorkant. Wat ik hierboven zie is voor mij een vulpen. Een rollerpen is toch iets anders voor mij.

Nu persoonlijk gebruik ik geen vulpen meer sinds jaren. Ik moet eerlijk toegeven dat ik amper nog met de hand schrijf. Enkel wat nota nemen tijdens een vergadering of zo.
          De rest allemaal op de computer of iPad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Voor mij is dit toch een vulpen.
            Of je nu met buisjes werkt of bijvult uit de pot maakt in principe toch niks uit.

Voor mij gaat het vooral over de voorkant. Wat ik hierboven zie is voor mij een vulpen. Een rollerpen is toch iets anders voor mij.
            mee eens, maar werd door het plaatje van #28 op het verkeerde been gezet.
            grt,bouk.
            Last edited by bouk; 9 januari 2012, 10:42. Reden: a..';./.,;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              mee eens, maar werd door het palaatje van #28 op het verkeerde been gezet.
              grt,bouk.
              Daarom dat ik ze nog eens gepost heb, zonder dop. Zo sta je weer op je goede been,
              he Bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Daarom dat ik ze nog eens gepost heb, zonder dop. Zo sta je weer op je goede been,
                he Bouk.
                alles duidelijk nu hoor...bedankt.
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Nu persoonlijk gebruik ik geen vulpen meer sinds jaren. Ik
                  moet eerlijk toegeven dat ik amper nog met de hand schrijf. De rest allemaal op de
                  computer of iPad.
                  Jammer. Ik hoor mezelf graag krassen op papier zonder muziek op de achtergrond. Mijn
                  pen & Ik. Op een dinsdagnacht. Met een stuk onbeschreven papier en een hoofd vol rare
                  gedachten. Over dingen die verschijnen en dingen die verdwijnen. Een Mustang uit '67.
                  De hoes van een LP uit de sixties. De taille van Brigitte Bardot. Een encyclopedie. Er is
                  zoveel om over te mijmeren. Om over te krassen.... zolang we nog kunnen.

Comment

voor de liefhebbers:

Bij wijze van dank verleden week een vulpen gekregen. Dit is een Visconti, Rembrandt. Ik
                    ben er meteen verliefd op. Een blad of vijftien later nog verliefder.Zo erg dat ik maar eens
                    de prijs ben gaan vragen.
                    Ik was met verstomming geslagen dat deze "slechts" 100 euro kost. Dat ze pen van het
                    jaar is geweest kan ik dan weer al te goed begrijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      voor de liefhebbers:

Bij wijze van dank verleden week een vulpen gekregen. Dit is een Visconti, Rembrandt. Ik
                      ben er meteen verliefd op. Een blad of vijftien later nog verliefder.Zo erg dat ik maar eens
                      de prijs ben gaan vragen.
                      Ik was met verstomming geslagen dat deze "slechts" 100 euro kost. Dat ze pen van het
                      jaar is geweest kan ik dan weer al te goed begrijpen.
                      Yep, maar die Van Gogh reeks is ook uiterst betaalbaar.
                      Als je ziet wat een Montblanc of een Pelikan LE soms kost.....

Toegegeven, sommigen zijn echte kunstwerkjes, maar ik denk dat je dan bang bent om ermee te schrijven.

Trouwens Visconti heeft ook buitenaards dure pennen.

PS: Heb me ondertussen ook een Starry Night gekocht.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        PS: Heb me ondertussen ook een Starry Night gekocht.
                        Proficiat met je aankoop. Zelf vind ik dit een hele mooie pen. Goh, en telkens moet ik
                        vechten tegen de aandrang om een hele collectie fijne pennen aan te leggen.
                        Wat is dat toch met ons, povere mensen?
                        Almaar mooie dingen willen. De één een camera, de andere een auto, of een mooie pen,
                        een prachtige horloge, een peperdure fiets, een roedel antiek... Je kunt het zo gek niet
                        bedenken of iemand verzamelt het, kent er alles van, zorgt er goed voor.
                        Nu ja, zolang we maar gelukkig zijn. Of tenminste niet al te ongelukkig. Dat is ook al
                        veel waard.
                        En nu maar hopen dat je met je schrijfsels toch iets vlugger succes hebt dan Vincent..

Comment

Nu heb ik net een bespreking van een paar vulpennen (Visconti Homo Sapiens en Parker Duofold Centennial) bijeengepend. Misschien dat de posters er iets aan hebben:

Met de beste groeten - Jos

Comment

Gisteren een geweldig nadeel aan de vulpen ontdekt...

ik schrijf op het werk regelmatig tijdens vergaderingen met vulpen...
                            nu heeft gisteren een collega een beker water over mijn notitieboek omgestoten...
                            dan wordt het plots toch iets minder leesbaar
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Devos Bekijk bericht
                              Nu heb ik net een bespreking van een paar vulpennen (Visconti Homo Sapiens en Parker Duofold Centennial) bijeengepend. Misschien dat de posters er iets aan hebben:

Met de beste groeten - Jos
                              Interessant en leuk artikel. Er bestaan immers zoveel pennen. Nu heb ik een Lamy, voor
                              de snelle hap. Een Visconti Rembrandt waar ik heel graag mee over mijn dag-dagelijkse
                              sores krabbel, en een Visconti Van Gogh in Arlen die me helpt mijmeren en me wel eens
                              op vreemde gedachten zet.
                              Ik denk dat ik beter zonder brood kan dan zonder pen...

Comment

Naast mijn Visconti Van Gogh ligt nu ook een Pelikan Souverän - een beetje een "verplichte" vulpen voor elke liefhebber....

Heb ook al een flesje Cross inkt ( maar dat zou gelijk zijn aan Pelikan ? ), twee soorten Visconti ( blauw en sepia - deze laatste is echt bijzonder.... ) en een flesje Pelikan Edelstein.

Plezant om es met inkt te experimenteren.
                                Het is ook een echt ritueel, zo'n vulpen van inkt voorzien....

Voor als ik dan weer es een keertje naar de roller teruggrijp heb ik een Visconti ROLLERGRAPHIC; dat is een rollerbal met een converter, dus je kan gewone vulpen-inkt gebruiken.
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                                X