Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vulpennen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vulpennen

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    ........

Ik vind vulpen-schrift veel mooier.
    mee eens maar; alleen als de schrijver een mooi handschrift heeft.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Allez Pol, ge maakt me nieuwsgierig

Ik vind vulpen-schrift veel mooier.
      Ik vind weinig verschil tussen vulpen-schrift en schrift van een goede viltstift.
      Straf he...

Lamy?
      Montblanc?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        grt,bouk.
        Of hoe zei Toon Hermans het weer?
        "'t Is niet het penneke maar het menneke".
        Last edited by Hasseltenaar; 7 januari 2012, 09:40.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Dat is ook zo bij koken, fotograferen, . . .
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

grt,bouk.
            Dit is zo. Vandaar dat ik er ook niet meer mee schrijf.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb er veertig jaar geleden een gekregen samen met een goudenvulpotlood van mijn toenmalige werkgever (Bedrijf bestond 75 jaar). Zowel de pen als de houders zijn geheel van goud. Ze zitten ongebruikt nog steeds in het doosje. Zonde, ik denk dat ik ze maar bij een juwelier verkoop.
              Met mijn lelijke handschrift zou de pen spontaan gaan lekken.

Comment

grt,bouk.
                Een stylo (roller) of stift gebruik ik om vlug vlug iets neer te pennen dat me te binnen-
                schiet, of dat ik niet wil laten ontsnappen.
                Ga ik daarentegen een stukje schrijven, een bepaalde gedachte uitwerken, of iets dat
                ik belangrijk vind noteren, dan werk ik met een vulpen. Langzaam, weloverwogen. Het
                helpt me mede om mijn gedachten te ordenen. En dat doet het plechtstatig, en trots,
                ook al is het vaak baarlijke nonsens of onzin.
                Maar mijn vulpen. Ze helpt me om mee te denken, als het ware. Dat klinkt misschien
                onnozel, maar toch is het precies wat hier staat.
                Een vulpen denkt mee, helpt zorgvuldiger te formuleren, maakt het veel gewichtiger en
                geeft dat zwierige aan mijn vaak o zo sombere gedachten, zoals dit in mijn handschrift
                tot uiting komt.
                Mijn pen (nu een Visconti) leeft dus met mij mee. Het is een onzichtbare krul tussen
                papier, hand, vulpen en hoofd. Het is een wereld op zich, alsof ik een deur achter me
                heb toegetrokken en een andere geopend, waar zich een totaal nieuwe wereld aan me
                openbaart en waarin ik me mag laten gaan. En staan waar ik wil.
                Het is een staat van zijn die ik nooit of te nimmer met een roller kan oproepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Een stylo (roller) of stift gebruik ik om vlug vlug iets neer te pennen dat me te binnen-
                  schiet, of dat ik niet wil laten ontsnappen.
                  Ga ik daarentegen een stukje schrijven, een bepaalde gedachte uitwerken, of iets dat
                  ik belangrijk vind noteren, dan werk ik met een vulpen. Langzaam, weloverwogen. Het
                  helpt me mede om mijn gedachten te ordenen. En dat doet het plechtstatig, en trots,
                  ook al is het vaak baarlijke nonsens of onzin.
                  Maar mijn vulpen. Ze helpt me om mee te denken, als het ware. Dat klinkt misschien
                  onnozel, maar toch is het precies wat hier staat.
                  Een vulpen denkt mee, helpt zorgvuldiger te formuleren, maakt het veel gewichtiger en
                  geeft dat zwierige aan mijn vaak o zo sombere gedachten, zoals dit in mijn handschrift
                  tot uiting komt.
                  Mijn pen (nu een Visconti) leeft dus met mij mee. Het is een onzichtbare krul tussen
                  papier, hand, vulpen en hoofd. Het is een wereld op zich, alsof ik een deur achter me
                  heb toegetrokken en een andere geopend, waar zich een totaal nieuwe wereld aan me
                  openbaart en waarin ik me mag laten gaan. En staan waar ik wil.
                  Het is een staat van zijn die ik nooit of te nimmer met een roller kan oproepen.
                  Amai, da's schoon gezegd !
                  Toeval of niet; ik ben me ook aan het oriënteren op een Visconti of een Pelikan.

Bij Visconti vind ik vooral de Vang Gogh reeks heel mooi.

Indien het Pelikan zou worden: een Souveran, maar ik zie niet goed het verschil tussen 400 - 600 - 800 ... is dat gewoon de grootte ?

Nog een andere misschien domme vraag:

Tijdens het schrijven: dopje op de achterkant of niet ?

Comment

Nog een andere misschien domme vraag:
                    Er zijn pennen die ontworpen zijn om met het dopje op de achterkant te schrijven (heeft te maken met de lengte van de pen en het evenwichtig in de hand liggen). Voorbeeld hiervan is de Meisterstück Mozart van Montblanc. Persoonlijk hou ik er niet van het dopje op de achterkant te zetten tijdens het schrijven. Maar mijn pennen hebben dit dan ook niet nodig...
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Nooit. Ik heb al redelijk wat pennen gehad, maar als ik de dop op de achterkant laat
                      zitten, verlies ik het gevoel met mijn pen, of is ze te zwaar. (Dopje op mijn Visconti
                      werkt trouwens magnetisch. Zalig hoe dat zonder moeite, als vanzelf dicht klikt.)

O ja, die van mij is een Van Gogh collectie 2011. Een zalige pen om vast te houden,
                      na te denken en dan aarzelend aan het papier te likken. I was looking for a friend
                      and i found a pen...
                      Last edited by doudeke; 8 januari 2012, 10:10.

Comment

vind dat er toch wel een groot verschil is tussen een vulpen en en navulbare pen.
                        grt,bouk.

Comment

Nooit. Ik heb al redelijk wat pennen gehad, maar als ik de dop op de achterkant laat
                          zitten, verlies ik het gevoel met mijn pen, of is ze te zwaar. (Dopje op mijn Visconti
                          werkt trouwens magnetisch. Zalig hoe dat zonder moeite, als vanzelf dicht klikt.)

O ja, die van mij is een Van Gogh collectie 2011. Een zalige pen om vast te houden,
                          na te denken en dan aarzelend aan het papier te likken. I was looking for a friend
                          and i found a pen...
                          Sterrenhemel; Zonnebloem or kamer in Arles ?
                          Heb je de versie met gouden of stale pen ? ( gouden pen is ongeveer 105 euro duurder... )
                          Fotoke ?

Comment

Sterrenhemel; Zonnebloem or kamer in Arles ?
                            Heb je de versie met gouden of stale pen ? ( gouden pen is ongeveer 105 euro duurder... )
                            Fotoke ?
                            Ik heb deze met een stalen pen. Vroeger nog eens een gouden pennetje gehad en daar
                            was ik niet zo gelukkig mee. Maar dat kan ook aan de pen gelegen hebben. Voor deze
                            had ik een Lamy, daar schreef ik ook graag mee. Maar mijn Visconti is een cadeau, een
                            mooi cadeau..

Is geen foto van mezelf, dat zal later komen.

Comment

Ik heb deze met een stalen pen.

dat bedoel ik, vind dit geen vulpen.
                              grt,bouk.

Comment

dat bedoel ik, vind dit geen vulpen.
                                grt,bouk.
                                wat is dan een vulpen voor jou?
                                vul-pen, een pen die mijn kan bij vullen?

snap het niet goed.
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X