Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bizarre manier van doen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bizarre manier van doen

    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Wat die 7 euro betreft weet ik niet of het echt de moeite is om daar een zaak van te maken. Alleen al de kost van de verplaatsing en de tijd die je erin steekt is het bijna niet waard.
    Daar gaat het net om, ze maken het de mens onmogelijk om zijn geld terug te vragen door de kost hoger te maken dan wat het waard is.
    Maar 7€ is toch 280BEF ... alleen lijkt het kleiner in Euro.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Bizarre manier van doen

      Een twintigtal jaren geleden telde mijn vader de som van de kassatickets na, en je kan het moeilijk geloven maar het gebeurde dat die verkeerd was bij de GB

      Ge moet al bijna parano zijn om dit te doen, zeker in de tijd waar 50% van de tijd 'droge voeding' stond afgedrukt.

      Ze hadden hiervoor ook geen uitleg, en ge moest onmiddelijk je ticket afgeven als ge terugbetaald wilde worden van het verschil.

      Spijtig dat ik toen geen scan had.
      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

      Comment


      • #18
        Re: Bizarre manier van doen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Daar gaat het net om, ze maken het de mens onmogelijk om zijn geld terug te vragen door de kost hoger te maken dan wat het waard is.
        Maar 7€ is toch 280BEF ... alleen lijkt het kleiner in Euro.
        Wel het is niet zo klein, maar tel eens uit hoeveel tijd je erin steekt en je moet nu ook al twee keer teruggaan.

        Comment


        • #19
          Re: Bizarre manier van doen

          Ik ben ne slechte en :
          ik ga de macro binnen en koop 2 x katteneten, en ga buiten... dan terug binnen en zeg dat ze 1 blik teveel hebben aangerekent, en die betalen dat direct terug ?????
          Dat gelooft ge toch zelf niet he???
          heb het meegemaakt bij van den borre : 100 euro , dus geen klein geld, maar ook : eerst kassa narekenen en stock bezien of nada.... maar de volgende dag wel netjes alles in orde.

          Comment


          • #20
            Re: Bizarre manier van doen

            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            Ik ben ne slechte en :
            ik ga de macro binnen en koop 2 x katteneten, en ga buiten... dan terug binnen en zeg dat ze 1 blik teveel hebben aangerekent, en die betalen dat direct terug ?????
            Dat gelooft ge toch zelf niet he???
            Als ge dat in de Carrefour voor hebt, dan krijgt ge uw geld gewoon terug zonder probleem ... ge moet ook niet elke week afkomen.
            Ik heb niets tegen het feit dat ze controle uitvoeren maar het systeem is niet correct en je hebt veel kans de dupe te zijn door anderen.

            Een eerlijke klant heeft héél weinig kans om iets correct geregeld te krijgen.
            Dat is dan dus hetgeen ik volgens u moet geloven? Zover was ik zelf ook al gekomen hoor.
            Last edited by VerSeg; 1 januari 2012, 03:23.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Bizarre manier van doen

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              Ik ben ne slechte en :
              ik ga de macro binnen en koop 2 x katteneten, en ga buiten... dan terug binnen en zeg dat ze 1 blik teveel hebben aangerekend, en die betalen dat direct terug ?????
              Dat gelooft ge toch zelf niet hè???
              en bij mij een blik te weinig...dus:
              achteraf klopt dus alles, en u krijgt geen geld terug.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Bizarre manier van doen

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                mee eens..
                __
                bij het tanken veel te veel terug gekregen, maar wilde geen problemen maken en het zo maar gelaten.
                een volle tank en geld toe.
                grt,bouk.
                Goed bezig

                En vergeet niet om ook in 2012 iedereen op de vingers te tikken die zich niet aan de forumregeltjes houdt.

                Comment


                • #23
                  Re: Bizarre manier van doen

                  Vorige week in Aldi, kassierster rekent iets wat ik dubbel had gekocht, maar één keer, ik was niet 100% zeker en maar even het totaal afgewacht en direct opgemerkt dat ze inderdaad één artikel te kort had gerekend, ik heb haar direct verwittigd van de fout . . . haar reactie : blij gezicht met als commentaar : dat overkomt ons eigenlijk bijna nooit dat iemand zegt dat ze te weinig betaald hebben . . .

                  lijkbaar bestaan er dan toch minder eerlijke mensen dan ik dacht . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bizarre manier van doen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Vorige week in Aldi, kassierster rekent iets wat ik dubbel had gekocht, maar één keer, ik was niet 100% zeker en maar even het totaal afgewacht en direct opgemerkt dat ze inderdaad één artikel te kort had gerekend, ik heb haar direct verwittigd van de fout . . . haar reactie : blij gezicht met als commentaar : dat overkomt ons eigenlijk bijna nooit dat iemand zegt dat ze te weinig betaald hebben . . .

                    lijkbaar bestaan er dan toch minder eerlijke mensen dan ik dacht . . .
                    Onlangs zijn we een kebab gaan eten ... bij Turken natuurlijk.
                    Ik betaal 18,60€ met een briefje van 20€ en krijg 11,40€ terug.
                    Even twijfel ik aan mezelf (berekening) maar nog voor ik twee stappen gezet heb draai ik mij om , die kerel bekijkt mij en vraagt of er iets niet juist was.
                    Ik geef hem dat briefje van 10€ en zeg erbij ... zo zal uw kassa wat juister zijn!
                    Ik zag hem twijfelen en ook zijn Euro viel niet direct maar die man was dolgelukkig dat iemand eerlijk was.
                    Vermoedelijk als buitenlander hebben ze het nog veel moeilijker dat een mens eerlijk is met hen ...
                    Nu worden we telkens extra goed bediend.

                    Het leven kan zoveel simpelder verlopen als iedereen een beetje eerlijk is ... respect voor elkaar! Spijtig genoeg wordt er zoveel bedrogen en gepikt dat de eerlijke mensen er de dupe van moeten zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    bij het tanken veel te veel terug gekregen, maar wilde geen problemen maken en het zo maar gelaten.
                    een volle tank en geld toe.
                    Blijkbaar nog fier op ook? En dat voor iemand dat een ander graag op de vingers tikt!
                    Last edited by VerSeg; 2 januari 2012, 00:31.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bizarre manier van doen

                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bizarre manier van doen

                        De oplossing is eenvoudig: onder een bepaald bedrag waar de kosten hoger worden dan de opbrengst (40€, om iets te zeggen) dit kleine tekort overbrengen naar de volgende afrekening of aanslagjaar.

                        Willy
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bizarre manier van doen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Vorige week gaan we naar de Makro en kopen daar enkele produkten, thuisgekomen zien we dat iets dubbel aangerekend werd.
                          Dat kadert volgens mij in de algemene trend om facturen dubbel te sturen, of onterechte facturen op te maken voor vooral bejaarden die niet anders durven dan die dan maar te betalen.
                          Ik heb me laten vertellen dat veel bedrijven daar een groot deel van hun winst uithalen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bizarre manier van doen

                            Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            Misschien je katten leren van de tafel (de resten van de dagmaaltijd) mee te laten eten, dan hoef je geen katteneten te kopen
                            Ik mag hopen dat dit een grap is.

                            Wie dat doet zit niet alleen snel met de praktische problemen (katten die op tafel springen op onbewaakte momenten), maar ook met ongezonde huisdieren en/of huisdieren met een kortere levensverwachting.

                            En begin aub niet met "vroeger..." hee.

                            J.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bizarre manier van doen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              Ik mag hopen dat dit een grap is.

                              Wie dat doet zit niet alleen snel met de praktische problemen (katten die op tafel springen op onbewaakte momenten), maar ook met ongezonde huisdieren en/of huisdieren met een kortere levensverwachting.

                              En begin aub niet met "vroeger..." hee.

                              J.
                              Vroeger hé dan zochten die op de buiten meestal zelf hun kostje bij elkaar, vogels, duiven, muizen, jong wild, enz, buiten een beetje melk vers van de koe die ze kregen.
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bizarre manier van doen

                                Op de camping 'Blaarmeerssen' in Gent, rekende men mij 0.78€ voor verbruik van elekriciteit, terwijl geen enkele stekker in het stopcontact gestoken had.
                                Na enige discussie vroeg ik of het mogelijk was dat je de stekker bij het stopcontact van anderen kon insteken en prompt werd ik als valsspeler geklasseerd.

                                mevr. aan de balie zei dat ik niet zoveel trammelant moest maken voor 0,78€, het stond nu eenmaal zo op de meter. Jammer dat ik geen gepast geld bij had, dan had ik die 0.78€ eerst afgetrokken en hoopte alzo tegen haar te kunnen zeggen dat ze niet zoveel trammelant moest maken om 0,78€.

                                Volgende keer heb ik gepast geld bij.

                                Comment

                                Working...
                                X