Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garmin on the bike :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Garmin on the bike

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Daar was de beugel te kort voor.
    De beugel is voorzien van 2 moeren met nylon borgring en die kwamen juist gelijk. Als ik dus 'n gaine rond die beugel en eentje tussen vaste plaat zou zetten, zou ik maar 'n halve niet geborgde moer hebben.
    Nochtans is mijn stuur 1" en waren er nog mooie zwarte dopjes bij om het teveel aan draad mooi weg te werken.
    Ik zal nog eens navragen voor andere beugel van 5/4" . In de plaat zijn er slipgaten voorzien.
    spijtig dat je zo ver woont,
    ik heb hier nog een grote beugel liggen (zal eens opmeten)...
    ik had bij aankoop (2ehands) 2 grote en 1 klein beugel...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik zal nog eens navragen voor andere beugel van 5/4" . In de plaat zijn er slipgaten voorzien.
      Er bestaat een betere en properdere oplossing voor zonder beugel.
      Is trouwens ook van RAM en past op zo goed als elke moto mits de correcte maat te kopen.
      Is een vijs met bol op dat je zet in de plaats van één van de vijzen waar uw stuur mee vast staat.
      Ge beschadigt er niets mee en het is minder lomp.
      Ik heb het ook op de moto van mijn vrouw zo gedaan en is maar een klein werkje ... één vijs eruit, andere erin en bol erop.
      Zie voorbeelden op andere motos : http://www.ram-mount.com/Portals/0/S...images/367.jpg of http://www.motorcyclelarry.com/myfil...RAM-B-186U.jpg of http://www.motorcyclelarry.com/myfil...e/DSCN0071.JPG.
      En het betreft dit stuk : http://www.ram-mount.com/Portals/0/P...RAM-B-367U.jpg of http://gear.motocross.com/imgs/p_95401.jpg
      Ik denk dat je dit zelf ook wel mooier zal vinden.
      Last edited by VerSeg; 3 januari 2012, 13:40.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

er bestaat ook de balhoofd mount,
        ongeveer zelfde als wat verseg beschreef....

ben zelf best fan van de gewone mount,
        balhoofd mount zo iets te veel voor mijn wijzers zitten...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Er bestaat een betere en properdere oplossing voor zonder beugel. Is een vijs met bol op dat je zet in de plaats van één van de vijzen waar uw stuur mee vast staat. Ge beschadigt er niets mee en het is minder lomp.
          Zo heb ik het ook gedaan op mijn moto. Door de lengte van de RAM arm goed te kiezen komt mijn Map60 net boven de tanktas en naast de tellerpartij. Bovendien nog in gunstige windbescherming achter het kuipruitje. Prima dus!
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Alvast bedankt voor de reacties.

Volgens mij zouden er 2 beugels bij moeten zijn. De standaard maat van 'n harley stuur is 1".
            Dus ik ben even gaan zoeken bij ram accessoires en die beugels bestaan.

Nu heb ik daarnet ook naar pda shop gebeld, maar blijkbaar moesten ze het nog navragen. Ik was weer de enige klant die zo'n vraag stelde.

Nu heb ik 'n paar vraagjes...

@ verseg en Koeno
            Welke diameter heeft uw stuur?
            @ Koeno
            Hoe lang is die grote beugel?

@ verseg
            Dit zou idd 'n mooiere oplossing zijn met 1 bout te vervangen, want dan staat die mooi in het midden.
            Ik heb nu al moeten mikken zodat de mount niet tegen de kilometerteller komt.
            Bij mij staat die op de tank. Ttz ik moet mijn motor parkeren met het stuur naar links omwille van het stuurslot.

Comment

@w00ha ik ga vanavond is nameten en opzoeken,
              de diameter van mijn stuurt weet ik al niet van buiten.
              en de lengte ook niet.

Ik meet vanavond eens op en laat je details weten,
              als de grotere beugel voor jou zou passen,
              wil ik anders wel kijken om deze gewoon op te sturen hoor,
              kan zo duur neit zijn

Comment

Vandaag de Scala Solo rider binnengekregen.
                Wel, ik heb er geen spijt van om toch die keuze gemaakt te hebben.
                Deze set had wel 2 speakers en kan dus ook alleen via kabel MP3, radio etc via smartphone te bedienen. Niet zo direct nodig, maar meegenomen.

Alles is vrij eenvoudig te installeren.
                In het begin vond ik het volume wat te zacht, maar na de zumo uit en aan te zetten kwam er heel wat meer geluid uit.
                Toen heb mijn stereo als (storend) bijgeluid opgezet en 'n route met GPS simulatie gedaan.
                Werkte perfect, goed verstaanbaar en geen woorden die wegvielen
                Garmin staat op 50% Volume.

Daarna kwam de koppeling met GSM. Ook hier ff getest door mijn vrouw op haar werk naar mij te laten bellen. Ik zei "PAKOP" en ik had ze zonder 'n toets aan te raken aan de lijn.
                Vermits mijn vrouw 100den telefoons krijgt per dag, zei ze dat ik zeer verstaanbaar/zuiver klonk. Kan al tellen als referentie, dacht ik

Het ludieke aan deze post is dat ik buiten met helm op was aan 't testen. Ondertussen staat naast me het huis te koop. Het toeval wil dat er juist gegadigden waren en die zullen wel gedacht hebben "WTF..Invasion from mars"

Comment

Het ludieke aan deze post is dat ik buiten met helm op was aan 't testen. Ondertussen staat naast me het huis te koop. Het toeval wil dat er juist gegadigden waren en die zullen wel gedacht hebben "WTF..Invasion from mars"
                  Ik ken dat gevoel.
                  Toen ik dit installeerde op mijn helm was het zomer, in short en t-shirt op sloeffen even de helm opgezet om te testen en zo buiten gegaan om mijn vrouw eens te bellen die binnen zat.
                  De mensen die dit zagen zullen ook wel gezegd hebben "die heeft al een zonneslag".

@ verseg en Koeno
                  Welke diameter heeft uw stuur?
                  Laat ons zeggen dat aan mijn stuur niet veel rond is.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  er bestaat ook de balhoofd mount,
                  ongeveer zelfde als wat verseg beschreef....
                  Zo te zien zou het niet passen bij hem, tenzij het geen gesloten moerdop is en enkel een fantasie dat er rap af is.
                  Komt dan ook wel redelijk laag te staan, ik heb het zelf ook al uitgeprobeerd maar dan zit het te veel voor het slot. De ene moto is de andere niet en de ene rijder is ook de andere niet ... klein of groot zal een verschil maken.
                  Last edited by VerSeg; 6 januari 2012, 14:19.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ow aj aj aj,
                    ik moest nog die beugel opmeten...

morgen heb je antwoord (very much sorry)
                    en indien hij past, wil ik hem nog opsturen ook

Comment

Dit zijn pas montages :

Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Met zo'n montages kan je gewoon beter de auto nemen ?

Comment

Working...
                        X