Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garmin on the bike :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Garmin on the bike :)

Onlangs de nieuwe (betaalbare) Garmin zumo 210 aangeschaft.
    Toen ik de doos aannam verschoot ik even van het gewicht, maar na de inhoud bekeken te hebben...
    Dit is dus voor diegene die niet mee zijn, 'n GPS voor op de motor.
    Dus waterbestendig....etc

Het montagemateriaal is echt oerdegelijk.
    Maar er staat ook op "made in USA". RAM mount.

Uiteraard ook geschikt voor in de wagen en zeer eenvoudig in gebruik, ook met extra zuignaphouder en voedingskabel. Kompleet dus.

Het apparaat zelf voelt zeer degelijk en solide aan.... kortom je weet snel waarom dat zo'n ding meer als het dubbele kost.
    Vermits ik nog 'n oudere MapGPS60cx heb, ben ik vertrouwd met navteq maps en voor 70 € krijg je tot 4 updates per jaar / lifetime !

Btw, op mijn Harley staat die steun rotsvast....

Re: Garmin on the bike

Een RAM mount zal je je niet beklagen.
    Voor de Map 60 Cx heb ik een mount van Touratech, ook oerdegelijk.

Comment

nu de lente nog in het vizier krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
        nu de lente nog in het vizier krijgen
        Die was er vrijdag toch? En 1 januari wordt het zeker lente met 12 à 13 °C.
        Meestal rij ik niet in de winter maar dit jaar was het in december toch wel mogelijk!

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Onlangs de nieuwe (betaalbare) Garmin zumo 210 aangeschaft.
        En doet die ook aan tracking en zo? Vind ik wel handig om nadien je rit nog eens op de kaart te bekijken.
        Ik heb zelf de 550 in gebruik maar deze ziet er veel dunner uit.
        Heb je geen voedingskabel voorzien?
        Last edited by VerSeg; 31 december 2011, 01:01.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          En doet die ook aan tracking en zo? Vind ik wel handig om nadien je rit nog eens op de kaart te bekijken.
          Ik heb zelf de 550 in gebruik maar deze ziet er veel dunner uit.
          Heb je geen voedingskabel voorzien?
          Als je zelf met de 550 rijdt dan is het simpel. De 210 heeft ook alles.
          Routes maken en naar je toestel laden. Triplog en waypoints via pc naar garmin en omgekeerd je routes op pc bekijken met city navigator.
          Ook off road met de topo kaarten gaan wandelen of geocashen.
          Foto's aan je waypoints toevoegen vind ik wel leuk.
          Bluetooth etc...waar ik nog 'n setje voor moet kopen, want mijn plantronics gaat niet onder mijn helm.
          Ik dacht aan de nokia

De kabel voor de motor moet ik nog leggen.
          De automie is max 8uur, in de praktijk ruimschoots 4 uur en meer, wat voorlopig voldoende is. Een extra batterij kost origineel rond de 35 €, die schaf ik mij sowieso aan.

Comment

Proficiat! Benieuwd of je ook het probleem gaat hebben dat de eerste woorden van een zin verloren gaan via bluetooth :

Nikon D90

Comment

Bluetooth etc...waar ik nog 'n setje voor moet kopen, want mijn plantronics gaat niet onder mijn helm.
              Ik dacht aan de nokia
              http://www.pdashop.be/product/69203/...h-headset.html
              Bekijk dan maar eens eerder dit : http://www.waypointleuven.be/product...ider-solo.html
              Er zijn ook meer uitgebreide versies natuurlijk.
              Voor mij is het belangrijk dat de veiligheid en gebruiksgemak primeert.
              Hetgeen jij aanhaalt is met oortjes in je oor, zeer gevaarlijk mocht je ooit ten val komen en een slag op je hoofd krijgen.
              Bij de Scala Rider zijn er vlakke speakertjes dat je in de helm kleeft en jet kan er nooit last van hebben.
              Je kan ook een versie met radio hebben, kan je ook wat muziek beluisteren (al zou ik dat op de motor nooit doen).
              Bekijk de verschillende types maar eens.
              Scala Rider Solo
              Scala Rider FM
              Scala Rider Teamset
              Scala Rider Q2
              Scala rider G4
              Deze sets zijn speciaal voor helmen gemaakt en werken perfect!
              Voorig jaar op en af naar Luxemburg gereden en in gesprek zonder enige onderbreking, dat was toch meer dan zes uur rijden.
              Bij PDAshop hebben ze die ook hoor, zoek maar eens op Scala ... wel niet de goedkoopste daar.
              Zelf heb ik de goedkoopste versie, geen nut aan toeters en bellen dat ik niet gebruik.
              Het zijn bijna solden, dan kan je meestal ook 10% of meer korting krijgen bij o.a. Hein Gericke of RAD.
              Last edited by VerSeg; 31 december 2011, 16:43.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Bekijk dan maar eens eerder dit : http://www.waypointleuven.be/product...ider-solo.html
                Er zijn ook meer uitgebreide versies natuurlijk.
                Voor mij is het belangrijk dat de veiligheid en gebruiksgemak primeert.
                Hetgeen jij aanhaalt is met oortjes in je oor, zeer gevaarlijk mocht je ooit ten val komen en een slag op je hoofd krijgen.
                Bij de Scala Rider zijn er vlakke speakertjes dat je in de helm kleeft en jet kan er nooit last van hebben.
                Je kan ook een versie met radio hebben, kan je ook wat muziek beluisteren (al zou ik dat op de motor nooit doen).
                Bekijk de verschillende types maar eens.
                Scala Rider Solo
                Scala Rider FM
                Scala Rider Teamset
                Scala Rider Q2
                Scala rider G4
                Deze sets zijn speciaal voor helmen gemaakt en werken perfect!
                Voorig jaar op en af naar Luxemburg gereden en in gesprek zonder enige onderbreking, dat was toch meer dan zes uur rijden.
                Bij PDAshop hebben ze die ook hoor, zoek maar eens op Scala ... wel niet de goedkoopste daar.
                Zelf heb ik de goedkoopste versie, geen nut aan toeters en bellen dat ik niet gebruik.
                Het zijn bijna solden, dan kan je meestal ook 10% of meer korting krijgen bij o.a. Hein Gericke of RAD.
                Wacht ff.
                Die earbuds zal ik ook nooit gebruiken, nog niet op de fiets of tijdens wandelen. Thuis wel uiteraard.
                De goedkoopste oortjes voldoen en dan maar in één oor.
                Van die platte, die nooit blijven zitten, maar wel blijven zitten in de helm. Juist genoeg. Ik moet alleen de instructies kunnen horen, want bellen boven de 70 km/uur is niet mogelijk met 'n jethelm.
                Het gamma van Scala ken ik, maar dat vind ik veel te duur voor 1 setje met a2dp. maar het is idd prima spul. De laatste/duurste modellen gaan 1,5 km ver.

Dat nokia setje heeft het voordeel dat je die ook voor andere zaken kunt gebruiken. Er staat 3.5mm jack op en het is 'n volwaardig BT earset.
                BV muziek naar je stereo straemen via je smartphone.

Anyway, ik zal nooit earbuds gebruiken in het verkeer, maar die wordt nu eenmaal samen met buds verkocht, dus trek niet de verkeerde conclusie's .

Als mijn eerste langere periode terug op de motor zal uitwijzen of ik 'n slechte keuze heb gemaakt dan komt er msn toch 'n scala in/op.

Comment

Het gamma van Scala ken ik, maar dat vind ik veel te duur voor 1 setje met a2dp. maar het is idd prima spul. De laatste/duurste modellen gaan 1,5 km ver.
                  De goedkoopste ervan die ik gebruik gaan zelfs 15.000km ver.
                  Wij gebruiken geen bluetoothverbinding tussen twee motoren want die 1,5km is ook maar een gissing in open vlakte ... als er een camion tussen zit kan 15 meter al te veel zijn. Wij hebben een gsm-abo met 80 uren onderling inbegrepen, dus als we gaan rijden bellen we naar elkaar met als gevolg dat je niet beperkt bent in afstand.

Als mijn eerste langere periode terug op de motor zal uitwijzen of ik 'n slechte keuze heb gemaakt dan komt er msn toch 'n scala in/op.
                  Motorrijden is nooit goedkoop en op veiligheid en comfort zal ik nooit besparen. Maar ieder zijn keuze daarin natuurlijk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

De goedkoopste ervan die ik gebruik gaan zelfs 15.000km ver.
                    Wij gebruiken geen bluetoothverbinding tussen twee motoren want die 1,5km is ook maar een gissing in open vlakte ... als er een camion tussen zit kan 15 meter al te veel zijn. Wij hebben een gsm-abo met 80 uren onderling inbegrepen, dus als we gaan rijden bellen we naar elkaar met als gevolg dat je niet beperkt bent in afstand.

Motorrijden is nooit goedkoop en op veiligheid en comfort zal ik nooit besparen. Maar ieder zijn keuze daarin natuurlijk.
                    Wel, je hebt me overtuigd om toch voor die no nonsense Scala driver mono te gaan.
                    Ik heb gisteren 'n prijs gevonden bij de Garminshop en daar staat 'm 108€, gratis verzending. (is dit 'n goede prijs?, mijn zumo stond daar ook 20 € goedkoper als pdashop)

Ik wil het nml ook heel simpel en goed houden, want muziek en mp3 toeters wil ik niet op mijn motor.
                    Daarbij is iedere Harley rider chauvinistisch als het om het geluid van zijn V-CAM gaat
                    En ik vind het ook onverantwoord om omgeving's geluiden te dempen in het verkeer.
                    Ik zie maar al te vaak jonge gasten op de fiets, los stuur....earbuds en met 2 handen 'n ipod of dergelijke bedienen
                    Daar bijft mij dan niets ander over dan te toeteren om ze ff te laten horen dat ze niet alleen op de baan rijden.

Maar als jij tevreden bent over dat setje ga ik ook niet naar 50 € extra kijken en ga voor de scala.
                    To be continued

Comment

Zo'n navigatie op een Harley komt op mij over als een Euro 5 motor in een stoomtrein.
                      Het zal best een handig ding zijn maar gevoelsmatig past het niet bij elkaar.

Comment

Wel, je hebt me overtuigd om toch voor die no nonsense Scala driver mono te gaan.
                        Maar als jij tevreden bent over dat setje ga ik ook niet naar 50 € extra kijken en ga voor de scala.
                        To be continued
                        Je zal tevreden zijn!
                        Al die toeters en bellen van muziek en wat dan ook heb je op een motor niet nodig, allemaal afleiding.
                        Nu ja, ieder zijn keuze natuurlijk maar ik ben ervan overtuigd dat je een goede keuze maakte.
                        Succes ermee!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Gps op motor is zooo de max,
                          heb zelf een oude zumo 400 op m'n oude sevenfifty

Maar zie ik het nu goed dat je de ram-mount zo op je stuur plaatst?
                          ik heb er een fijn rubbertje tussen,
                          zodat die mount mijn stuur niet beschadigt....
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Maar zie ik het nu goed dat je de ram-mount zo op je stuur plaatst?
                            ik heb er een fijn rubbertje tussen,
                            zodat die mount mijn stuur niet beschadigt....
                            Daar was de beugel te kort voor.
                            De beugel is voorzien van 2 moeren met nylon borgring en die kwamen juist gelijk. Als ik dus 'n gaine rond die beugel en eentje tussen vaste plaat zou zetten, zou ik maar 'n halve niet geborgde moer hebben.
                            Nochtans is mijn stuur 1" en waren er nog mooie zwarte dopjes bij om het teveel aan draad mooi weg te werken.
                            Ik zal nog eens navragen voor andere beugel van 5/4" . In de plaat zijn er slipgaten voorzien.

Comment

Bij de TomTom rider pro II zit de scala rider solo bij in het doosje.
                              Ik ben er zeer tevreden over, maar dat kan ook omdat ik TomTom gewoon ben.
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                              X