Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac bijlage inline (Mac vraag)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

Bij "geavanceerd" heb ik dit:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Probeer eens bij uw: volledige naam uw emailadres in te voeren
      Bij mij staat het er zo in
      Helpt niet!

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Bij "geavanceerd" heb ik dit:
      En dit ook niet.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

En ik neem aan dat je Mail ook verlaat en weer opstart vooraleer je de wijzigingen uitprobeert?
        Ik durf zelfs de hele Mac rebooten als ik denk dat het zou kunnen helpen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

En ik neem aan dat je Mail ook verlaat en weer opstart vooraleer je de wijzigingen uitprobeert?
          Ik durf zelfs de hele Mac rebooten als ik denk dat het zou kunnen helpen.
          Heb ik dus niet gedaan. Ik zal dat ook eens proberen. Je zal wel moeten wachten tot volgend jaar om te weten of het is gelukt of niet zodat je een rustige overgang hebt en niet de ganse oudejaarsnacht ligt te piekeren.
          Heel waarschijnlijk zit het probleem ergens in een klein hoekje en gaan we ons voor het hoofd slaan als het opgelost raakt.
          Nogmaals allen bedankt voor het zoeken naar een oplossing.
          Mvg.
          Robert

Comment

Probleem ondertussen verholpen?

Zelf heb ik hier ook eens een probleem gehad met mail die ik niet verzonden kreeg. Ontvangen lukte wel. (dit had totaal niets met een update te maken hoor, waarmee ik niet wil zeggen dat jouw probleem hierdoor niet zou kunnen veroorzaakt zijn)

Probleem stelde zich dat ik een laptop gebruik en soms op wifi zit van telenet (thuis) en dan weer van skynet (werk). Je kan dan perfect mail verzenden vanuit bvb je skynet adres (als je op een telenet netwerk zit) maar je moet dan de uit.telenet.be gebruiken ipv de relay.skynet.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liberty Bekijk bericht
              Probleem ondertussen verholpen?

Zelf heb ik hier ook eens een probleem gehad met mail die ik niet verzonden kreeg. Ontvangen lukte wel. (dit had totaal niets met een update te maken hoor, waarmee ik niet wil zeggen dat jouw probleem hierdoor niet zou kunnen veroorzaakt zijn)

Probleem stelde zich dat ik een laptop gebruik en soms op wifi zit van telenet (thuis) en dan weer van skynet (werk). Je kan dan perfect mail verzenden vanuit bvb je skynet adres (als je op een telenet netwerk zit) maar je moet dan de uit.telenet.be gebruiken ipv de relay.skynet.be
              Nog altijd niet verholpen. Om het vliegend sch... te krijgen.
              Probleem is hier met mijn iMac en deze is met kabel verbonden met mijn modem.
              Mvg.
              Robert

Comment

Een echte Mac-ker werkt volgens mij met Apple-stuff, voor zover mogelijk natuurlijk. Zo gebruik ik ook MSOffice, eerder dan de Apple-variant (Works, e.d.), en daarbij komt ook een mailprogramma, nl. Outlook. Zelf heb ik dat echter nog nooit gebruikt, maar je zou eens kunnen zien, tenminste als je MSOffice gebruikt. Maar misschien zijn er nog andere mail-clients beschikbaar voor OSX?
                (ik heb je al verteld van mijn gmail-account; altijd handig om ook webmail te hebben)
                Ja, Windows en co hou ik liever wat uit de buurt van mijn Mac. Verder is een Office pakket voor mezelf op dit ogenblik ook geen noodzaak. Op het werk kan ik trouwens nog altijd met Office werken mocht het echt nodig zijn.

Ben ondertussen ook al enkele jaren een gmail gebruiker. Trouwens perfect te koppelen aan Mail zodat je niet moet inloggen via de site (maar dat weet jij ook al wel als ik een van je recente posts lees)

En gmail is inderdaad zoals hier ook gepost een oplossing om bijlagen voor Windows-gebruikers op de vertrouwde manier te bezorgen, maar dan moet je het wel weer met een omweg doen via de webmail en niet vanuit Mail zelf natuurlijk, het blijft dus een beetje een tussenoplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Nog altijd niet verholpen. Om het vliegend sch... te krijgen.
                  Probleem is hier met mijn iMac en deze is met kabel verbonden met mijn modem.
                  Kabel of draadloos maakt dan niet zoveel uit hoor. Het probleem leek me een beetje hetzelfde omdat je nog wel kan ontvangen, maar niet verzenden.

Als je namelijk een andere provider gebruikt om op het net te gaan dan die van je mailadres (wat wel niet veel zal voorkomen bij de meeste onder ons, maar het kan) dan moet je namelijk de server van je internetprovider gebruiken voor de uitgaande mail.

Ik weet dat sommigen er baat bij hebben om ipv relay.skynet.be te gebruiken, deze te vervangen door smtp.skynet.be als server voor de uitgaande mail. Vraag me niet waarom deze soms wel werkt, zo sterk ben ik hier ook niet in.

Comment

En als je die huidige account wist, en eens opnieuw aanmaakt ? T'is een "domme" oplossing, maar soms werkt ze...
                    Moet zeggen dat ik hiermee nog nooit problemen heb gehad (behalve door een tikfout, maar dat is iets anders.).

PS : dat FA-nr. van skynet zou ik wel wissen uit de informatie die je hier post : dat is ook de naam van je mailbox, en spammers werken daar heel graag mee, want die naam kan je niet aanpassen (via een alias).
                    Last edited by polleke_cgc; 1 januari 2012, 22:48.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      En als je die huidige account wist, en eens opnieuw aanmaakt ? T'is een "domme" oplossing, maar soms werkt ze...
                      Moet zeggen dat ik hiermee nog nooit problemen heb gehad (behalve door een tikfout, maar dat is iets anders.).

PS : dat FA-nr. van skynet zou ik wel wissen uit de informatie die je hier post : dat is ook de naam van je mailbox, en spammers werken daar heel graag mee, want die naam kan je niet aanpassen (via een alias).
                      Als ik me goed herinner is een herinstelling ook al eerder geprobeerd door mijn neef.
                      Ik ga wel alle goede raad die hier gegeven werd bijhouden en eens voorleggen aan mijn neef. Ik met mijn twee linkse pc handen geef het op.

Dat FA nummer is ook zichtbaar op mijn website. Zal dus weinig baten dit hier weg te halen.
                      Mvg.
                      Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Als ik me goed herinner is een herinstelling ook al eerder geprobeerd door mijn neef.
                        Ik ga wel alle goede raad die hier gegeven werd bijhouden en eens voorleggen aan mijn neef. Ik met mijn twee linkse pc handen geef het op.

Dat FA nummer is ook zichtbaar op mijn website. Zal dus weinig baten dit hier weg te halen.
                        Je kan bij op de site van Belgacom een alias laten aanmaken voor de naam van je website : dan is die daar ook niet meer te zien.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Je kan bij op de site van Belgacom een alias laten aanmaken voor de naam van je website : dan is die daar ook niet meer te zien.
                          Bedankt polleke!
                          Mvg.
                          Robert

Comment

By the way. Bij sommige mail programma's krijg je van die rare foutmeldingen als je een verkeerd mailadres hebt ingetikt. De oudste blokkeert dan al de rest. Wis eens alles uit je outbox en probeer met een nieuw klein mailtje naar iemand waar je regelmatig mails naar stuurt.

edit: ook zien dat de from correct staat.

Comment

Working...
                            X