Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac bijlage inline (Mac vraag)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

Je bent blijkbaar niet de enige. Lees anders deze topic eens.

Tijdje geleden had ik na 'n backup terug te zetten ook dat probleem, maar met telenet.
    Ik heb dat kunnen oplossen met het voorgaande te veranderen.
    Bij mij stond toen ook gewoon telenet ipv uit.telenet.be

Nochtans maak ik 'n 1op1 copy op 'n FW800 schijf. Dus ik kan daar mee opstarten. Dan neem je toch aan dat alles goed staat, maar helaas njet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Je bent blijkbaar niet de enige. Lees anders deze topic eens.

Tijdje geleden had ik na 'n backup terug te zetten ook dat probleem, maar met telenet.
      Ik heb dat kunnen oplossen met het voorgaande te veranderen.
      Bij mij stond toen ook gewoon telenet ipv uit.telenet.be

Nochtans maak ik 'n 1op1 copy op 'n FW800 schijf. Dus ik kan daar mee opstarten. Dan neem je toch aan dat alles goed staat, maar helaas njet.
      Ik geef het op. Zal voor volgend jaar zijn.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Ik geef het op. Zal voor volgend jaar zijn.
        Allez, zo rap
        Staat alles ingevuld zoals hier:
        Algemene instellingen pop3 en name servers
        Inkomende E-mail server (pop3) pop.skynet.be
        Uitgaande E-mail server (pop3) relay.skynet.be
        Automatische Proxy server (HTTP) proxy.skynet.be 8080
        Handmatige Proxy server (HTTP) proxy.skynet.be 8080
        Nieuws servers (NNTP) news.skynet.be

opmerking: aanmelding is vereist !
        IP Adres Automatisch verkrijgen via DHCP
        DNS server adres
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

En staan de poorten juist ? Als die door de een of andere reden niet juist staan, zal het ook niet werken.

Voor e-mail is dat inkomend (pop3) = 110, voor uitgaand (SMTP) = 25

HTTP (internet) is bv. 80. die proxy's (8080) heb je eigenlijk niet nodig (maar het mag natuurlijk).

Normaal moet je dat ergens bij de geavanceerde instellingen terugvinden.
          Bij sommige providers (emaildiensten) worden andere poorten gebruikt, maar voor Belgacom en Telenet zijn het deze (wat ook de standaard is)...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            En staan de poorten juist ? Als die door de een of andere reden niet juist staan, zal het ook niet werken.

Voor e-mail is dat inkomend (pop3) = 110, voor uitgaand (SMTP) = 25

HTTP (internet) is bv. 80. die proxy's (8080) heb je eigenlijk niet nodig (maar het mag natuurlijk).

Normaal moet je dat ergens bij de geavanceerde instellingen terugvinden.
            Bij sommige providers (emaildiensten) worden andere poorten gebruikt, maar voor Belgacom en Telenet zijn het deze (wat ook de standaard is)...
            Polleke, bedankt voor het meedenken.
            Zoals ik al eerder stelde ben ik een digibeet. Hier en daar durf ik wel eens zeer uitzonderlijk iets te bekijken en-of aanpassen.
            Ik erger mij in feite het meest aan het feit dat Apple via een update indringt in mijn computer en daar dan ook nog eens instellingen wijzigt. Alles functioneerde normaal voor de update. Mijn neef it-er kan er niet aan uit, hoe zou ik dan durven aan mijn instellingen te beginnen sleutelen. Om me verder te helpen heeft hij toen Thunderbird geïnstalleerd en dit werkt zonder probleem. Ik zou me liever houden aan alles wat origineel van Apple is, dus ook Mail. Anders was ik beter bij Microsoft gebleven en soms (heel soms) denk ik dat ik dat beter had gedaan.
            Mvg.
            Robert

Comment

Zozo, heeft Apple dit gedaan?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

gewoon deze gratis plugin installeren http://lokiware.info/Attachment-Tamer
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Zozo, heeft Apple dit gedaan?
                  Vermits het een update van Apple was, veronderstel ik dat die van Apple komt. Of wat denk jij?
                  Mvg.
                  Robert

Comment

Ik vind het vreemd dat een software update van Apple dit zou kunnen veroorzaken. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Misschien wat details: welke OS versie draai je, en om welke update ging het? Ik zit zelf nog op 10.6.8, installeer regelmatig de software updates. Dit zijn mijn laatste updates geweest:

(tussen haakjes: ik zit ook bij Skynet. Ik ben zeker geen digibeet, eerder een ervaren Mac-ker, maar netwerken en verbindingen met mailservers e.d. zijn zeker niet mijn forte)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik vind het vreemd dat een software update van Apple dit zou kunnen veroorzaken. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Misschien wat details: welke OS versie draai je, en om welke update ging het? Ik zit zelf nog op 10.6.8, installeer regelmatig de software updates. Dit zijn mijn laatste updates geweest:

(tussen haakjes: ik zit ook bij Skynet. Ik ben zeker geen digibeet, eerder een ervaren Mac-ker, maar netwerken en verbindingen met mailservers e.d. zijn zeker niet mijn forte)
                      Ook hier 10.6.8.
                      Om welke update het ging, kan ik niet meer zeggen. Probleem is minstens al een half jaar.
                      Ik weet dat toen ook de foto van mijn kleinzoon op het bureaublad is verdwenen. Dat is bij een eerder update ook al eens gebeurd, maar dat is geen onoverkomelijk probleem. Dat mijn Mail niet meer werkt vond en vind ik erger. In de loop van volgend jaar wordt hier qua computer infrastructuur alles gewijzigd en ik hoop dat dan alles weer in orde komt. Wat het juist gaat worden, weet ik nog niet zeker. Heel waarschijnlijk zal mijn eega ook op Apple (moeten) overschakelen.
                      Mvg.
                      Robert

Comment

Lijkt me sterk dat dit door een update van apple zou komen. Het zou kunnen als ze de instellingen niet overgenomen hebben bij een update.

Het ziet er dus naar uit dat de smtp instellingen verkeerd staan. Normaal gezien moet je op het skynet netwerk geen authenticatie doen voor smtp. Best goed nakijken dus. Authenticatie op de smtp server gebeurt niet met je mailadres maar met je skynet gebruikersnaam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Lijkt me sterk dat dit door een update van apple zou komen. Het zou kunnen als ze de instellingen niet overgenomen hebben bij een update.

Het ziet er dus naar uit dat de smtp instellingen verkeerd staan. Normaal gezien moet je op het skynet netwerk geen authenticatie doen voor smtp. Best goed nakijken dus. Authenticatie op de smtp server gebeurt niet met je mailadres maar met je skynet gebruikersnaam.
                          Ook bedankt voor het meedenken.
                          Hier mijn accountinformatie.

Mvg.
                          Robert

Comment

Eventjes mijn account info vergeleken.
                            Ongeveer hetzelfde (uiteraard andere namen) behalve:
                            Beschrijving: bij mij staat hier hetzelfde als in het volgende veldje (E-mailadres)
                            Onderaan is de checkbox "Gebruik alleen deze server" NIET aangevinkt.

Comment

Eventjes mijn account info vergeleken.
                              Ongeveer hetzelfde (uiteraard andere namen) behalve:
                              Beschrijving: bij mij staat hier hetzelfde als in het volgende veldje (E-mailadres)
                              Onderaan is de checkbox "Gebruik alleen deze server" NIET aangevinkt.
                              Vinkje weg maar krijg nog geen mail verzonden.
                              Ik denk dat zelfs Leuven niet meer kan helpen.
                              Mvg.
                              Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Ook bedankt voor het meedenken.
                                Hier mijn accountinformatie.

Probeer eens bij uw: volledige naam uw emailadres in te voeren
                                Bij mij staat het er zo in
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X