Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Absoluut gelijk heb je hier !
Als het gewoon gaat om surround geluid bij de film maakt het niet uit, als je daarentegen ook echt naar muziek wil luisteren met een volle klank ... Geen Bose voor mij
Absoluut gelijk heb je hier !
Als het gewoon gaat om surround geluid bij de film maakt het niet uit, als je daarentegen ook echt naar muziek wil luisteren met een volle klank ... Geen Bose voor mij
Naar muziek luisteren doe je met twee speakers, niet met een surround set.
dat is al een aantal jaren niet meer volledig van toepassing
vroeger werd muziek in stereo opgenomen
maar sinds de komst van sacd is dat veranderd zo zijn er een heel aantal opnames in multichannel opgenomen of geremasterd
zoals bijvoorbeeld sacd van Dire Straits
Ik weet goed genoeg wat ik mis of wat ik juist niet mis
wat ik niet mis is de echtheid en de details van muziek/surround...
en niet dat fake noise gedoe van bose
laat eens een wereld voor u open gaan kwestie muziek en surround en ga naar een goede hifi show
bijvoorbeeld die van Utrecht (elk jaar in het voorjaar)
Als U mij qoute moet U een gerelateerd antwoord erbij geven
grts
Sieg
ps. naar muziek luister je met meer dan twee speakers (speakers = luidsprekers, meerdere luidsprekers per box)
Geen idee wat ik wou zeggen eigenlijk, denk dat ik heel moe was Je hebt wel gelijk. Er zitten meer speakers in een box. Het is al lang geleden, maar op een fuif gebruikte ik de middentonen zeer weinig ten voordele van de hoge en lage tonen. Dat gaf een mooier geluid in een grote zaal. Thuis is dat een heel andere ervaring en wil ik graag het hele spectrum horen als ik in de zetel een beetje zit te luisteren. Ik denk dat ik eigenlijk wou zeggen dat zo een aparte woofer, die in films gebruikt wordt om al het geweld weer te geven, het niet echt doet voor mij om muziek te luisteren. Misschien komt het omdat die mono is.
dat is al een aantal jaren niet meer volledig van toepassing
vroeger werd muziek in stereo opgenomen
maar sinds de komst van sacd is dat veranderd zo zijn er een heel aantal opnames in multichannel opgenomen of geremasterd
zoals bijvoorbeeld sacd van Dire Straits http://www.sa-cd.net/showtitle/3052
En waar is sacd vandaag? Ik heb indertijd een muziekdvd van queen gekocht. Dat was ook in 5.1 opgenomen, maar ik vond het dus maar niks op mijn surround set. Ik had eikes van KEF, kostten indertijd ongeveer 1250 euro. Dat was geen slecht geluid voor films, maar zeker niet top. Je hebt gewoon een grote klankkast nodig om echt goed geluid te krijgen. De TS zal dus een compromis moeten vinden tussen design en geluidskwaliteit.
Wat dat bose verhaal betreft. Het is geen hifi, maar ik vind die persoonlijk vrij aangenaam klinken, bijvoorbeeld deze http://products.howstuffworks.com/bo...ers-review.htm
Hoe ze het doen met hun surround set weet ik niet. Ga vooral eens luisteren. Een maat van mij had de high-end surround reeks van Technics. Ik denk zelfs dat deze THX certified was. Het was een 5.0 set, maar de woofers in die speakers waren gewoon super en deden het ook goed voor muziek.
[CENTER]http://www.underwaterimaging.be
[FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]
Deze zijn ontworpen voor speciale PA installaties die werken op 100V er zit blijkbaar wel een switch op zodat je die op een gewone versterker kan gebruiken
maar dat zou ik nu niet zo direct doen
kwestie klank kan je betere krijgen
die luidsprekers zijn bedoelt voor meer industriële toepassingen, ziekenhuizen, openbare gebouwen zoals museums enzo..
daar waar het specifieke echt muziekaal geluid een minder rol speelt
als je die naast een model gaat zetten dat specifiek voor home cinema/muziek is ontworpen dan zul je dat snel horen
copy paste:
The AMBIT range is more than just a line of acoustic cabinets for sound reinforcement. AMBIT is the outcome of a study on the present and immediate future needs with respect to background and foreground pro audio applications.
Stores, shopping centres, schools, conference halls, hotels, industries, offices, museums, meeting rooms, hospitals, leisure areas are just some of the places in which AMBIT series can directly be applied. However, ECLER research has gone one step beyond and fully aware of the great variety of areas and situations in which quality music reinforcement is a must, has finally accomplished to fulfil the increasingly demanding requirements of system integrators, retail installers and decorators. Moreover, AMBIT series are IP rated for applications requiring weatherproof loudspeaker cabinets.
A series of discreet cabinets that go unnoticed, blending into their surroundings. The special shape of AMBIT series, with their rear part in the shape of a cut-off pyramid, enables the cabinet to be installed flush in the wall in corner assemblies. Also, the cabinet looks a lot smaller from the front than it actually is, as the back part is hidden from view.
A unique product. No other similar cabinet exists. An ECLER exclusive design that is extremely adaptable to all kind of installation’s requirements.
Key features
AMBIT103, AMBIT106 and AMBIT108 loudspeakers feature:
ABS reinforced cabinet available in white and black colours
Embedded quality audio transformer for 100V applications
8Ω/100V operation selector
Included on wall hardware, safety sling, screws and wrench for fast installation
Spring loaded input terminals
IP54 (AMBIT103, AMBIT106)
IP52 AMBIT108
Ik zou dan eerder voor volgend setje gaan
Klipsh RPW10+Quintet
blij klinkt beter hebben ze nog een demosetje staat tegen -50% korting
Alles samen voor 300 €. Het was nog geen jaar oud, en in nieuwstaat! Ben blij
[CENTER]http://www.underwaterimaging.be
[FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]
Ik ben op zoek in de streek van Mol waar ik volgende merken/types kan beluisteren:
1. Wharfedale Obsidian 600HCP
2. Bose Acoustimass 15 home
3. Jamo S 606 HCS 5
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Alles samen voor 300 €. Het was nog geen jaar oud, en in nieuwstaat! Ben blij
je hebt toch nog genoeg betaald voor een setje dat zeker al een jaartje of 4 a 5 oud is
deze versterker wordt al even niet meer gemaakt, deze is geïntroduceerd in 2002, welke dus oudere technologie heeft
de speakers zijn ook ergens die periode geïntroduceerd
dus dat die nog geen jaar oud zijn dat betwijfel ik ten sterkste of je moet er de aankoopbon van meegekregen hebben
Ik ben op zoek in de streek van Mol waar ik volgende merken/types kan beluisteren:
1. Wharfedale Obsidian 600HCP
2. Bose Acoustimass 15 home
3. Jamo S 606 HCS 5
Grtz, RF
Er valt wel eentje van je voorbeelden serieus uit de toon hé RF
Comment