Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede surroundset/loxona domitica

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede surroundset/loxona domitica

Laat maar, foutje
    Last edited by foto4fun; 30 december 2011, 01:36.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Naar muziek luisteren doe je met twee speakers, niet met een surround set.
      Als U mij qoute moet U een gerelateerd antwoord erbij geven

grts
      Sieg

ps. naar muziek luister je met meer dan twee speakers (speakers = luidsprekers, meerdere luidsprekers per box)
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Absoluut gelijk heb je hier !
        Als het gewoon gaat om surround geluid bij de film maakt het niet uit

grts
        Sieg
        .....en daar gaat het, bij de TS, om.....
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Als het gewoon gaat om surround geluid bij de film maakt het niet uit, als je daarentegen ook echt naar muziek wil luisteren met een volle klank ... Geen Bose voor mij

grts
          Sieg
          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          .....en daar gaat het, bij de TS, om.....
          de topic starter vroeg naar kwalitatief goede surround speakers en niet naar bose speakers

Comment

Als het gewoon gaat om surround geluid bij de film maakt het niet uit, als je daarentegen ook echt naar muziek wil luisteren met een volle klank ... Geen Bose voor mij

grts
            Sieg
            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Naar muziek luisteren doe je met twee speakers, niet met een surround set.
            dat is al een aantal jaren niet meer volledig van toepassing
            vroeger werd muziek in stereo opgenomen
            maar sinds de komst van sacd is dat veranderd zo zijn er een heel aantal opnames in multichannel opgenomen of geremasterd
            zoals bijvoorbeeld sacd van Dire Straits
            A complete list of all SA-CD titles worldwide with reviews, news and more.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              de topic starter vroeg naar kwalitatief goede surround speakers en niet naar bose speakers
              Je weet niet wat je mist...
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Je weet niet wat je mist...
                Ik weet goed genoeg wat ik mis of wat ik juist niet mis
                wat ik niet mis is de echtheid en de details van muziek/surround...
                en niet dat fake noise gedoe van bose
                laat eens een wereld voor u open gaan kwestie muziek en surround en ga naar een goede hifi show
                bijvoorbeeld die van Utrecht (elk jaar in het voorjaar)

Comment

Als U mij qoute moet U een gerelateerd antwoord erbij geven

grts
                  Sieg

ps. naar muziek luister je met meer dan twee speakers (speakers = luidsprekers, meerdere luidsprekers per box)
                  Geen idee wat ik wou zeggen eigenlijk, denk dat ik heel moe was Je hebt wel gelijk. Er zitten meer speakers in een box. Het is al lang geleden, maar op een fuif gebruikte ik de middentonen zeer weinig ten voordele van de hoge en lage tonen. Dat gaf een mooier geluid in een grote zaal. Thuis is dat een heel andere ervaring en wil ik graag het hele spectrum horen als ik in de zetel een beetje zit te luisteren. Ik denk dat ik eigenlijk wou zeggen dat zo een aparte woofer, die in films gebruikt wordt om al het geweld weer te geven, het niet echt doet voor mij om muziek te luisteren. Misschien komt het omdat die mono is.

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  dat is al een aantal jaren niet meer volledig van toepassing
                  vroeger werd muziek in stereo opgenomen
                  maar sinds de komst van sacd is dat veranderd zo zijn er een heel aantal opnames in multichannel opgenomen of geremasterd
                  zoals bijvoorbeeld sacd van Dire Straits
                  http://www.sa-cd.net/showtitle/3052
                  En waar is sacd vandaag? Ik heb indertijd een muziekdvd van queen gekocht. Dat was ook in 5.1 opgenomen, maar ik vond het dus maar niks op mijn surround set. Ik had eikes van KEF, kostten indertijd ongeveer 1250 euro. Dat was geen slecht geluid voor films, maar zeker niet top. Je hebt gewoon een grote klankkast nodig om echt goed geluid te krijgen. De TS zal dus een compromis moeten vinden tussen design en geluidskwaliteit.

Wat dat bose verhaal betreft. Het is geen hifi, maar ik vind die persoonlijk vrij aangenaam klinken, bijvoorbeeld deze http://products.howstuffworks.com/bo...ers-review.htm
                  Hoe ze het doen met hun surround set weet ik niet. Ga vooral eens luisteren. Een maat van mij had de high-end surround reeks van Technics. Ik denk zelfs dat deze THX certified was. Het was een 5.0 set, maar de woofers in die speakers waren gewoon super en deden het ook goed voor muziek.

Comment

Wat denken jullie van deze?
                    Kan deze eventueel voor een prijsje op de kop tikken:

ECLER type AMBIT 106

of eventueel zelfs de 108...?
                    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                      Wat denken jullie van deze?
                      Kan deze eventueel voor een prijsje op de kop tikken:

ECLER type AMBIT 106

of eventueel zelfs de 108...?
                      Deze zijn ontworpen voor speciale PA installaties die werken op 100V er zit blijkbaar wel een switch op zodat je die op een gewone versterker kan gebruiken
                      maar dat zou ik nu niet zo direct doen
                      kwestie klank kan je betere krijgen
                      die luidsprekers zijn bedoelt voor meer industriële toepassingen, ziekenhuizen, openbare gebouwen zoals museums enzo..
                      daar waar het specifieke echt muziekaal geluid een minder rol speelt
                      als je die naast een model gaat zetten dat specifiek voor home cinema/muziek is ontworpen dan zul je dat snel horen

copy paste:
                      The AMBIT range is more than just a line of acoustic cabinets for sound reinforcement. AMBIT is the outcome of a study on the present and immediate future needs with respect to background and foreground pro audio applications.

Stores, shopping centres, schools, conference halls, hotels, industries, offices, museums, meeting rooms, hospitals, leisure areas are just some of the places in which AMBIT series can directly be applied. However, ECLER research has gone one step beyond and fully aware of the great variety of areas and situations in which quality music reinforcement is a must, has finally accomplished to fulfil the increasingly demanding requirements of system integrators, retail installers and decorators. Moreover, AMBIT series are IP rated for applications requiring weatherproof loudspeaker cabinets.

A series of discreet cabinets that go unnoticed, blending into their surroundings. The special shape of AMBIT series, with their rear part in the shape of a cut-off pyramid, enables the cabinet to be installed flush in the wall in corner assemblies. Also, the cabinet looks a lot smaller from the front than it actually is, as the back part is hidden from view.

A unique product. No other similar cabinet exists. An ECLER exclusive design that is extremely adaptable to all kind of installation’s requirements.

Key features
                      AMBIT103, AMBIT106 and AMBIT108 loudspeakers feature:
                      • ABS reinforced cabinet available in white and black colours
                      • Embedded quality audio transformer for 100V applications
                      • 8Ω/100V operation selector
                      • Included on wall hardware, safety sling, screws and wrench for fast installation
                      • Spring loaded input terminals
                      • IP54 (AMBIT103, AMBIT106)
                      • IP52 AMBIT108

Ik zou dan eerder voor volgend setje gaan
                      Klipsh RPW10+Quintet
                      blij klinkt beter hebben ze nog een demosetje staat tegen -50% korting

voor zijn prijs is dat een mooi en goed klinkend surround setje
                      nog een aangepaste versterker erbij en topsetje voor menselijk geld
                      Last edited by gert007; 3 januari 2012, 14:57.

Comment

Ja mannen, ik heb net mijn surroundset geinstalleerd se! en
                        Ik dacht dat mijn vroegere redelijk klonk, maar deze... wow
                        Het is dit geworden:

Harman Kardon HKTS7
                        Harman Kardon AVR 3550 versterker

Alles samen voor 300 €. Het was nog geen jaar oud, en in nieuwstaat! Ben blij
                        [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                        [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Ik ben op zoek in de streek van Mol waar ik volgende merken/types kan beluisteren:
                          1. Wharfedale Obsidian 600HCP
                          2. Bose Acoustimass 15 home
                          3. Jamo S 606 HCS 5

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                            Ja mannen, ik heb net mijn surroundset geinstalleerd se! en
                            Ik dacht dat mijn vroegere redelijk klonk, maar deze... wow
                            Het is dit geworden:

Harman Kardon HKTS7
                            Harman Kardon AVR 3550 versterker

Alles samen voor 300 €. Het was nog geen jaar oud, en in nieuwstaat! Ben blij
                            je hebt toch nog genoeg betaald voor een setje dat zeker al een jaartje of 4 a 5 oud is
                            deze versterker wordt al even niet meer gemaakt, deze is geïntroduceerd in 2002, welke dus oudere technologie heeft
                            de speakers zijn ook ergens die periode geïntroduceerd
                            dus dat die nog geen jaar oud zijn dat betwijfel ik ten sterkste of je moet er de aankoopbon van meegekregen hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Ik ben op zoek in de streek van Mol waar ik volgende merken/types kan beluisteren:
                              1. Wharfedale Obsidian 600HCP
                              2. Bose Acoustimass 15 home
                              3. Jamo S 606 HCS 5

Grtz, RF
                              Er valt wel eentje van je voorbeelden serieus uit de toon hé RF

grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Die Bose zeker?
                                'k Weet niet, ik heb die horen spelen bij VDB en dat klonk wel goed hoor.
                                Of bedoel je een ander, toch Wharfedale niet zeker?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X