Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede surroundset/loxona domitica

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede surroundset/loxona domitica

Hoi,
    Volgend jaar begin ik te bouwen (nieuwbouw, woning geintgreerd in industriebouw).
    Twee vragen:

-Ik hou echt van een film kijken, en heb momenteel zo'n 'standaard' surroundsetje van 250 € een tiental jaar geleden. Dat doet zijn werk goed, maar als je de kwalitatief betere speakers hoort... Ik zou als ik kan de speakers inbouwen in de muur, maar ik weet nog niet als dit kan, aangezien de wanden in beton zullen zijn. Ik ben er nog niet uit of ik er al dan niet een wandje voor zal zetten. Dus: welke speakers en versterker zouden de kenners onder jullie nemen, al dan niet inbouw... Het mag een centje kosten, ma niet overdrijven e
    Deze trouwens al gezien? : http://www.rtv-servis.net/SpeakerCra.../time_five.jpg

-Ik ben al surfend het domotica systeem van 'Loxone' tegengekomen. Ik lees veel positief: betaalbaar en relatief simpel. Iemand ervaring mee?

tx
    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Re: Goede surroundset/loxona domitica

Kijk eens bij Monitor Audio - B&W voor speakers.

Voor versterkers Yamaha - Pioneer - Denon

Als het nog meer mag kosten McIntosh of andre in deze reeks

Boxen niet inbouwen, geeft geen goed geluid.
    Klank moet ruimte krijgen !!
    www.wildlifepixs.com

Comment

voor speakers zou ik zeggen ga kijken bij JM-lab ,PMC,Dynaudio
      versterker/reciever: Marantz,Cambridge Audio,onkyo...
      luidsprekers inbouwen ,dat zou ik enkel doen bij de achterste
      maar er bestaan wel goede inbouwluidsprekers die wel een goed geluid geven!
      bijvoorbeeld volgende (wel een duurder budget vrees ik)

wat is je budget ervoor?
      en wat verkies je 5.1 of 7.1?
      ....

Comment

Mja, momenteel heb ik een pioneer versterker, maar voor ons toekomstig huis schiet die wat tekort (nog geen netwerktoegang vb). Verder wel heel tevreden van.
        5.1 of 7.1, nog niet echt bij stilgestaan. Wel liever ne hele goede 5.1 ipv ne goede 7.1...
        Kwa budget, goh, pakweg een 500 € voor de versterker, een 1000 - 1500 voor de speakers. Ongeveer natuurlijk, wat lager, wat hoger...
        [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
        [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

een paar winkels waar je al wat info en prijs indicaties kan vinden

Comment

Als ik zelf ooit een huis mag neerzetten, dan zou ik proberen eens om deze te beluisteren. Ze zijn trouwens ook niet goedkoop.

http://www.artcousticgallery.co.uk/

Top design, maar als geluidskwaliteit primeert, dan gaat er volgens mij nog altijd niks boven volume, een potige klankkast dus. Dan zijn de merken die hierboven vernoemd werden beter.

Comment

Thuis hebben wij een Bose 3.2.1 suround system. Oei, nu zullen de kenners de haren wel ten berge reizen.
              Maar ik ben er zeer tevreden over.
              Geluid is dan ook een persoonlijke belevenis en daarover valt weinig te discussiëren. Zoals bij kleuren en smaken
              Geen gedoe met hopen speakers en een zeer bevredigend suround geluid.
              Er zit ook een tuner in en een dvd speler.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Voor een muziekliefhebber zijn de meeste surroundsetjes niet om aan te horen, dan zou je nog een paar grote klankboxen bij moeten hebben en die zeker niet in een muur of plafond inbouwen. Maar als het alleen om de geluidsseffecten van een film gaat maakt het niet veel uit.

Comment

een raad kwestie luidsprekers
                  als een verkoper over bose begint, stap gewoon uit die winkel
                  dat is veel blabla en weinig kwalitatief geluid dat eruit komt
                  schoon op papier maar in de praktijk valt dat dik tegen, als je ten opzichte van zo'n bose systeem een echt geluidssysteem zet met echte luidsprekers dan valt die direct uit de boot

Comment

voor de loxone,
                    kijk eens bij

dit is de invoerder van die blokken in belgie, hij heeft ook de nodige ervaring en koppelingen naar de audiosystemen.De Daniel help u wel verder, das ne toffe gast.

b.
                    Bijna niks meer....

Comment

Hier heb ik Harman/Kardon 7.1 systeem.
                      Voor muziek gaan enkel de speaker linksvoor en rechtsvoor samen met de woofer, de muziek is subliem! (gewone muziek met surround afspelen is niet ideaal)
                      Voor films komen de kleinere speakers er dan bij...

Als je nog moet beginnen met bouwen, koop op voorhand de set & kijk al eens waar je de boxen zou willen plaatsen. Op die plaatsen steek je zo een stekkerdoos voor een speaker, en verbind die met stekkerdozen waar de versterker staat.
                      is hier ook zo gebeurd, al hebben wij de fout gemaakt dat we er te weinig gestoken hebben (er zitten er maar 4 voor een 5.1 systeem, de andere boxen moeten toch kabels hebben).

Met inbouw stekkerdozen voor speakers bedoel ik deze.
                      (kan ik tevens voor netwerkkabels ook aanbevelen)
                      Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        een raad kwestie luidsprekers
                        als een verkoper over bose begint, stap gewoon uit die winkel
                        dat is veel blabla en weinig kwalitatief geluid dat eruit komt
                        schoon op papier maar in de praktijk valt dat dik tegen, als je ten opzichte van zo'n bose systeem een echt geluidssysteem zet met echte luidsprekers dan valt die direct uit de boot
                        Dat zeg jij en dat is jouw goed recht.
                        Ik ben een andere mening toegedaan
                        Minder dan deze moet je dan ook niet aanvaarden als je het ultieme wil: http://www.transmissionaudio.com/.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Dat zeg jij en dat is jouw goed recht.
                          Ik ben een andere mening toegedaan
                          Minder dan deze moet je dan ook niet aanvaarden als je het ultieme wil: http://www.transmissionaudio.com/.
                          tja ga eens naar een echte hifi beurs of ga gewoon eens praten met echte muziekliefhebbers en die zullen allemaal zeggen als je echt muziek wilt beleven zoals die is opgenomen, geen bose
                          en kwestie transmissionaudio luidsprekers , er zijn er betere als je toch de ultieme sound wilt hebben
                          bijvoorbeeld Von Schweikert VR-11SE om mee te beginnen
                          of bijvoorbeeld een JM lab focal Grand Utopia EM

De crystal
                          Arabesque Glass Master komt ook wel kort in de buurt van de ultieme speaker

deze drie set speakers heb al horen spelen op speciale hifi beurzen en die komen kort bij de ultieme speakers bij mij (wel niet voor mijn budget weg gelegd )

als je perse de duurste speakers zoekt (niet gegarandeerd de beste)
                          ga dan eens kijken bij volgend lijstje ;-)

maar terug op topic te gaan
                          de topic starter zoekt een degelijke home surround systeem voor een "schappelijke" prijs
                          kwestie versterker zou ik richting Onkyo of Marantz gaan kijken
                          speakers tja dat is wat persoons gebonden
                          de ene heeft graag dat alles heel analytisch wordt weer gegeven
                          de andere heeft liever een iets warmere klankkleur
                          maar de meeste muziekliefhebbers zijn het eens, vermijd bose geluidsystemen
                          Last edited by gert007; 29 december 2011, 23:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            ...maar de meeste muziekliefhebbers zijn het eens, vermijd bose geluidsystemen
                            Absoluut gelijk heb je hier !
                            Als het gewoon gaat om surround geluid bij de film maakt het niet uit, als je daarentegen ook echt naar muziek wil luisteren met een volle klank ... Geen Bose voor mij

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Absoluut gelijk heb je hier !
                              Als het gewoon gaat om surround geluid bij de film maakt het niet uit, als je daarentegen ook echt naar muziek wil luisteren met een volle klank ... Geen Bose voor mij

grts
                              Sieg
                              Naar muziek luisteren doe je met twee speakers, niet met een surround set.

Comment

Working...
                              X