Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik koop een goeie surround hoofdtelefoon, waar let ik op

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik koop een goeie surround hoofdtelefoon, waar let ik op

Ik zou me een draadloze hoofdtelefoon willen aanschaffen om in alle rust naar een goeie film te kijken, of naar een stuk degelijke muziek te luisteren.
    Ik heb al eens wat rondgesnuffeld op het www, maar ik kom er niet echt uit.
    Ik weet dat "gaan luisteren" de beste optie is, maar ik ben graag al wat "bevooroordeeld"
    • Als ik bijvoorbeeld naar Sennheiser kijk, dan hebben die minstens 30 verschillende modellen. Waar zit dat verschil dan vooral? (behalve in de prijs en het design)
    • Bestaan er eigenlijk wél "surround"-modellen, want surround vereist toch een ruimte om de klank te genereren, niet?
    • Doe ik er kwaad aan om een draadloos model te kiezen?

Graag wat prof-raad, dus!

Re: Ik koop een goeie surround hoofdtelefoon, waar let ik op

Ik ben zeker geen expert op het vlak, maar wou even mijn ervaring delen met Sennheiser. Persoonlijk vind ik dat de meesten een zeer goeie geluidskwaliteit hebben, maar ik heb toch twee modellen gehad waar het kabeltje los kwam te zitten bij de aansluiting aan de hoofdtelefoon na een tiijdje. Niet echt een pluspunt gezien de prijs.

Comment

Die surround effecten moet je niet al teveel op letten : Daar zit een koptelefoon nu eenmaal veel te dicht voor op je oor...
      Mijn zus heeft enkele jaren geleden een sennheiser gekocht (ik dacht een RS 180) : ik kan je verzekeren dat er een enorm klankverschil is tussen de duurdere en de goedkopere modellen. Ik denk dat de prijs hiervan nu rond de 180-200 € ligt.
      Qua klank is deze behoorlijk goed en zelfs vergelijkbaar met mijn HD 580 : voor een draadloos model wil dat wat zeggen (die 580 is een oudje, met kabel, maar is behoorlijk lang een standaard geweest op het vlak van koptelefoons).

Ik kan je alleen maar aanraden om te gaan luisteren, want dat is het enige wat belangrijk is. Op papier zijn ze allemaal goed, maar de verschillen zijn enorm groot...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Ik ben zeker geen expert op het vlak, maar wou even mijn ervaring delen met Sennheiser. Persoonlijk vind ik dat de meesten een zeer goeie geluidskwaliteit hebben, maar ik heb toch twee modellen gehad waar het kabeltje los kwam te zitten bij de aansluiting aan de hoofdtelefoon na een tiijdje. Niet echt een pluspunt gezien de prijs.
        Dat is inderdaad een zwak punt bij sommige Sennheisers (mijn 580 zit daar ook bij), maar die kabel is meestal vervangbaar (toch bij hun betere modellen). Bij een draadloos model lijkt me dat wel niet erg te zijn ...
        Ik heb mijn kabeltje maar vervangen na een jaar of 5-6, dus zo teer zal het ook wel niet zijn. Ik gebruik het ding bijna dagelijks (ik woon op een appartement...).

PS : vroeger deed je er effectief niet goed aan een draadloos model te kiezen, maar ik merk dat de huidige modellen (van de duurdere series...) dat "nadeel" toch heel goed kunnen camoufleren.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Mijn zoon heeft er een van Bose, de quiet comfort 2, dacht ik.
          Die is daar zeer over te spreken, en hij is tamelijk kritisch wat sound betreft.
          Is wel niet draadloos, maar ik denk dat je toch altijd wat kwaliteitsverlies gaat hebben met draadloze.
          Vreet wel batterijen, maar een paar goede eneloops en je kan er tegen voor een tijd
          Last edited by mil1; 28 december 2011, 15:38.
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Laat me niet verkeerd zijn maar geen van de genoemde headsets is toch een surround hoofdtelefoon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Laat me niet verkeerd zijn maar geen van de genoemde headsets is toch een surround hoofdtelefoon
              Niet dat dat nu écht noodzakelijk is hoor, maar ik had graag jullie mening hierover wel gehoord (ref. Polleke).
              ('t is natuurlijk wel interessant voor films, me dunkt).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Mijn zoon heeft er een van Bose, de quiet comfort 2, dacht ik.
                Die is daar zeer over te spreken, en hij is tamelijk kritisch wat sound betreft.
                Is wel niet draadloos, maar ik denk dat je toch altijd wat kwaliteitsverlies gaat hebben met draadloze.
                Vreet wel batterijen, maar een paar goede eneloops en je kan er tegen voor een tijd
                K'wil niet lastig doen : maar een Bose met draad, die batterijen vreet ???
                De meeste draadloze koptelefoons hebben ingebouwde oplaadbare batterijen, die automatisch worden opgeladen als je ze op hun standaard zet. Je moet al behoorlijk lang luisteren om zo'n setje leeg te krijgen.
                Die draadloze dingen zijn de laatste tijd (nu de overdracht steeds meer digitaal gebeurt, met steeds minder compressie) een stuk beter dan vroeger. Die nieuwe RS 220 van Sennheiser zou ik ook wel eens willen testen, maar de enige richtprijs die ik al ben tegengekomen was 395€ : mij toch wat te duur).
                Ik prefereer zelf ook koptelefoons met kabel, maar de laatste draadloze zouden je toch doen twijfelen.
                Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb een sennheiser RS170 (draadloos) en die is top. Er zit ook ook een soort van virtual surround op voor zover je surround via een koptelefoon kan emuleren dan + bass boost. Koptelefoon wordt op de standaard opgeladen dus geen geprul met batterijen extern opladen en lege batterijen. De geluidskwaliteit is vrij goed en de ontvangst (afstand) is super. Zeker een aanrader
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    K'wil niet lastig doen : maar een Bose met draad, die batterijen vreet ???
                    De meeste draadloze koptelefoons hebben ingebouwde oplaadbare batterijen, die automatisch worden opgeladen als je ze op hun standaard zet. Je moet al behoorlijk lang luisteren om zo'n setje leeg te krijgen.
                    Die draadloze dingen zijn de laatste tijd (nu de overdracht steeds meer digitaal gebeurt, met steeds minder compressie) een stuk beter dan vroeger. Die nieuwe RS 220 van Sennheiser zou ik ook wel eens willen testen, maar de enige richtprijs die ik al ben tegengekomen was 395€ : mij toch wat te duur).
                    Ik prefereer zelf ook koptelefoons met kabel, maar de laatste draadloze zouden je toch doen twijfelen.
                    Even internet bekijken had voor voorlichting kunnen zorgen
                    Er steekt een batterijtje in om dat 'quiet comfort' te activeren. Dient om externe geluiden te reduceren.
                    http://reviews.cnet.com/headphones/b...-21165521.html.
                    Er is ook geen standaard bij.
                    Hij heeft die toen in NY gekocht. Iets van een 350$, hier was de prijs toen een 350€.
                    Zelf heb ik een sennheiser HD238 precision, niet het duurste model maar ik ben er toch tevreden over.
                    Last edited by mil1; 29 december 2011, 08:18.
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik gebruik de HDR180 van Sennheiser, een wireless digitaal systeem ( zgn KLEER )

Volledig, maar dan ook volledig ruisvrij

Prachtige klank.

Ik gebruik deze uitsluitend voor TV.

Het enige "nadeel" aan zo'n digitaal systeem is dat wat vertraging in de klank is.
                      Dus strikt genomen zijn beeld en klank niet 100 procent synchroon.

Voor audio totaal onbelangrijk, maar om TV te bekijken misschien een issue.

Doch ik kan je bevestigen dat deze - tja hoe zeg je dat ? ( schutter lag ) zo miniem is dat je hem totaal niet opmerkt.

Ik ben dus een tevreden gebruiker.

Ik heb hier trouwens nog een Sennheiser met kabel en ook nog eentje met BT.

Stuk voor stuk zeer goede audio.

Bouwkwaliteit mocht imho wat steviger zijn, maar ja, als je voorzichtig bent met die dingen is het wel OK.
                      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

BESTE DANK allemaal.
                        Nooit gedacht dat ik zo goed voorbereid mijn verjaardagcadeautje zou kunnen kiezen

Comment

Hier een review:

Van deze ga je zéker geen spijt hebben !!!!
                          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Even internet bekijken had voor voorlichting kunnen zorgen
                            Er steekt een batterijtje in om dat 'quiet comfort' te activeren. Dient om externe geluiden te reduceren.
                            http://reviews.cnet.com/headphones/b...-21165521.html.
                            Er is ook geen standaard bij.
                            Hij heeft die toen in NY gekocht. Iets van een 350$, hier was de prijs toen een 350€.
                            Zelf heb ik een sennheiser HD238 precision, niet het duurste model maar ik ben er toch tevreden over.
                            Alleen de naam "Bose" doet me al huiveren : ik doe eigenlijk al lang de moeite niet meer om naar dat merk te luisteren : en op het internet ernaar gaan zoeken, zeker niet .
                            Groeten,

Polleke

Comment

Die HDR 180 en de RS-180 is blijkbaar hetzelfde ding. Maar die RS-180 slaat op de zender met de koptelefoon, die HDR 180 is enkel de koptelefoon : Je kan op 1 zender blijkbaar 4 "ontvangers" "aansluiten, en die moet je dus apart kunnen bestellen ook...
                              Dus oppassen : als je enkel die HDR 180 bestelt, zal je niet veel kunnen luisteren !!!
                              Last edited by polleke_cgc; 29 december 2011, 09:43.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X