Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIFI repeaters, iemand met ervaring of kennis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• WIFI repeaters, iemand met ervaring of kennis?

Ik weet dat dergelijke apparaten bestaan maar heb nog nooit iemand kunnen spreken die het ooit aangeschaft heeft . . . zijn er hier leden met enige ervaring?

Een voorbeeldje : http://www.wifishop.nl/products/ontv...e-extender.htm
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: WIFI repeaters, iemand met ervaring of kennis?

Welke afstand wil je overbruggen? Ik heb zelf een TP-Link Router TL-WR1043ND WLAN 300Mbit, hiermee haal je binnenhuis makkelijk 30 meter en buiten 50 meter met een perfecte WiFi verbinding

http://www.4launch.be/shop/product/0...bit--4p-switch
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Ik weet dat dergelijke apparaten bestaan maar heb nog nooit iemand kunnen spreken die het ooit aangeschaft heeft . . . zijn er hier leden met enige ervaring?

Een voorbeeldje : http://www.wifishop.nl/products/ontv...e-extender.htm
      Bij mij gewoon een airport Express als repeater op een airport extreme. Werkt feilloos. Setup is easy (Apple)
      Snelheid van het extended net zou wel maar de helft bedragen, merk,dat niet, maar als je zwaar gaat downloaden zal dit wel een rol spelen.

Comment

Misschien toch even vermelden dat ik zo'n box van Belgacom gebruik ( digitale televisie )
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik heb ook een Belgacombox, maar daarvan heb ik de wifi afgezet omdat het echt nergens op lijkt. Ik heb in plaats daarvan binnen in de living een D-Link router staan voor beneden, en een repeater boven. Die repeater moet je zo configureren dat hij de router van beneden als hostnetwerk herkent, en hij pikt dat signaal op en versterkt het voor boven. Die repeater zit dus enkel in het stopcontact en that's it. Wat ik wel nog moet uitvogelen is hoe dat naadloos kan gebeuren, want die repeater heeft een aparte SSID en je moet er ook op inloggen. Ik weet namelijk niet of dit ook gaat werken als ik er geen beveiliging op zet. Misschien kan je dan gewoon op mijn wifi zonder paswoord, dat moet ik nog uitzoeken.
          Ik heb dit gedaan om met onze Android GSM's via Skype te kunnen bellen, en dan heb je wel overal in huis een sterke dekking nodig.
          Ik kan thuis wel kijken naar merk en type als het je mocht interesseren. Het is er eentje die je ook als hotspot kan opzetten.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Misschien toch even vermelden dat ik zo'n box van Belgacom gebruik ( digitale televisie )
            Daarop kun je zo de TP-Link Router TL-WR1043ND router aansluiten en dan heb je een veel betere WiFi ontvangst
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Ik kan thuis wel kijken naar merk en type als het je mocht interesseren. Het is er eentje die je ook als hotspot kan opzetten.
              Graag als het niet te moeilijk is . . .

Comment

Heb gisteren mijn wifi uitgebreid mbv een universal wifi range extender NETGEAR WN3000RP, omdat in een deel van de woning lage wifi ontvangst was.

Werkt zeer goed en de installatie is super eenvoudig.
                Heb nu in dat deel van de woning ook 100% ontvangst.
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Graag als het niet te moeilijk is . . .
                  Ben nu niet thuis, maar zal het zo snel mogelijk hier posten.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke
                    Heb gisteren mijn wifi uitgebreid mbv een universal wifi range extender NETGEAR WN3000RP, omdat in een deel van de woning lage wifi ontvangst was.
                    Dat is dus de extender die ik ook in gedachten had....

Comment

ik zet erg veel wifi repeaters,en ik gebruik elk merk router/accespoint door elkaar

ik sluit ze wel enkel via de vaste kabel aan (dus stel dat je modem in de kelder hangt, leg ik een vaste UTP kabel tot bv de zolder, en zet daar een accespoint/router weg)

(ps. als je een router gebruikt moet je wel enkele instellingen veranderen zoals DHCP uitzetten, de router een manueel IP adres geven dat in jouw IP range valt zodat je nog settings kan veranderen, en niet je ingangpoort gebruiken maar gewoon 1 van de uitgangspoorten als ingang)

wifi-repeaters zijn leuk, maar je verliest er meer snelheid door dan deze manier
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Dat is dus de extender die ik ook in gedachten had....
                        hebben buren daar wat aan.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

misschien plaats ik gewoon een betere router en doe in dat belgacom boxke weg.... ik ( mijn vader eigenlijk) gebruik toch enkel de Internet functie en geen digitale TV

Comment

repeater kost minder dan een nieuwe (betere modem)

mijn advies : vaste UTP kabel tot waar je het wil hebben en daar een el cheapo routerke zetten (bv Linksys E1000 ala 45 euro @alternate)
                            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

en je router configureren met een DD-WRT firmware!

Plus best niet op hetzelfde kanaal zetten als je andere... wel even kijken in de buurt welke de meest gebruikte kanalen zijn.

=> inSSIDer kan hiervoor wel handig zijn, is gratis.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                              X