Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft er iemand ervaringen met een

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heeft er iemand ervaringen met een

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik zet de frietketel ook onder de dampkap, zelfs al zou er een geurfilter inzitten, dan moet je nog altijd de waterdamp afvoeren.
    Ik heb ooit een frietketel gehad met een filter in het deksel, maar eigenlijk werkte dat niet zo goed. Een simpele frietketel die je onder de dampkap zet vind ik een betere oplossing.
    Die kost minder dan eentje met een heleboel opties, en de frietjes smaken net hetzelfde.
    Die ketel zet je op jouw kookplaat?
    (wilde die vraag sowieso stellen )
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ja maar: ik geef je gelijk.
      Het zal vet worden. Thuis hadden wij "OZO"
      Ik rook geen frieten perman, wel olie.

Nog iet?
      Jaaa. Als ik mag.
      Geitenkaas. Dan riek in constant de str... van de geiten.
      Sorry, kan er niet veel aan doen
      Helaba, helaba....niet overschakelen naar kaas hé....want ik mag geen kaas. Dan kan ik niet meer meeklappen!!
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        Helaba, helaba....niet overschakelen naar kaas hé....want ik mag geen kaas. Dan kan ik niet meer meeklappen!!
        Kaaskroketten in de frituurpan: kan toch he

Kan niet tegen die geur van geitenkaas.
        * we waren toch al over mest en mesthopen bezig...
        Perfect onderwerp voor 2de kerstdag
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Die ketel zet je op jouw kookplaat?
          (wilde die vraag sowieso stellen )
          Ik heb een oud dienblad (rechthoekig) waar de frietketel op past, en dan kan ik die op de rechterkant van het gasvuur zetten. Er zijn dan nog twee branders bruikbaar, meestal kom ik daar wel mee toe.
          Ik maak niet zo'n uitgebreide maaltijden klaar.

Als ik in deze tijd van het jaar frieten voorbak, dan zie ik duidelijk hoeveel waterdamp er afgevoerd wordt, de afvoer van de dampkap zit vrij dicht tegen een raam, en daar waait de waterdamp dan voorbij.
          Als het warm is, dan valt dat niet zo erg op.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Gisteren heb ik nog uiensoep gemaakt, met daarop een korstje brood, en dan strooi ik er wat geraspte emmentaler over.
            Het kommetje dan nog even onder de grill zodat de kaas smelt en lichtjes verkleurt...
            Ze vonden de soep toch allemaal heel lekker .

Die "zwiebelsuppe" aten we in het Zwarte woud altijd wel een keer als we met de motorclub naartoe gingen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb een oud dienblad (rechthoekig) waar de frietketel op past, en dan kan ik die op de rechterkant van het gasvuur zetten. Er zijn dan nog twee branders bruikbaar, meestal kom ik daar wel mee toe.
              Ik maak niet zo'n uitgebreide maaltijden klaar.

Als ik in deze tijd van het jaar frieten voorbak, dan zie ik duidelijk hoeveel waterdamp er afgevoerd wordt, de afvoer van de dampkap zit vrij dicht tegen een raam, en daar waait de waterdamp dan voorbij.
              Als het warm is, dan valt dat niet zo erg op.
              OK.
              Gisteren ook gemerkt dat er nogal veel water in die patatten zit
              Maar ja, ik heb nu die kookplaat...en daar vlak boven de dampkap.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Zwijg me over ajuinsoep ( I it ) , 'k zoo gienen Oilsjteneer zen, mor voor mij nie me kees zelle...Alleman zen goesting hé...
                En da kestjen brood...I love it to..zonder kaas. maar met goei boter..en een beetje zout..man, man...
                perman

Comment

Hier al heel lang een Tefal Actifry AH9000, bevalt perfect
                  Lekkere vetvrije frietjes zonder friteur stank
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Zwijg me over ajuinsoep ( I it ) , 'k zoo gienen Oilsjteneer zen, mor voor mij nie me kees zelle...Alleman zen goesting hé...
                    En da kestjen brood...I love it to..zonder kaas. maar met goei boter..en een beetje zout..man, man...
                    Doe eens een eierdooier in uw bord warme ajoinsoep .... wordt ze fluweelzacht
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Awel mil1 dat wil ik wel eens uitproberen.

Is dat dan een eierdooier per bord of "een geutje"? Enne die eierdooier is dat zuiver of met een beetje room erbij? Verklap eens iets uit het echte koksmilieu. Ik sta open voor goei bereidingen
                      perman

Comment

Awel mil1 dat wil ik wel eens uitproberen.

Is dat dan een eierdooier per bord of "een geutje"? Enne die eierdooier is dat zuiver of met een beetje room erbij? Verklap eens iets uit het echte koksmilieu. Ik sta open voor goei bereidingen
                        Nee, gewoon een eierdooier in een bord soep en mengen. Geeft een heel andere dimensie aan ajoinsoep
                        In restaurants word dikwijls een saus opgewaardeerd door een eierdooier toe te voegen.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Back on topic: wij hebben al een paar maand zo'n Seb Actifry. We maken nog steeds 1 keer per week frieten in onze gewone frietketel.

De Actifry gebruiken we vooral om aardappelen klaar te maken op een andere manier dan de gewone manier : koken, puree, ... Je voegt de kruiden toe die je wil/als je wil (paprika, curry, eender welke je graag hebt...) een eetlepel olie en een half uurke later zijn de aardappelen klaar. Om af te wisselen kan je wedges/frieten/... snijden. We gebruiken deze machine gemiddeld ook 1 keer per week als afwisseling. Tijdens dat half uur moet je op niks letten, de machine geeft een signaal als de timer om is (stop wel niet automatisch met verhitten), dus ondertussen kan je je bezig houden met andere dingen.

Dany_

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Doe eens een eierdooier in uw bord warme ajoinsoep .... wordt ze fluweelzacht
                            en een scheutje port....
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              Nee, gewoon een eierdooier in een bord soep en mengen. Geeft een heel andere dimensie aan ajoinsoep
                              In restaurants word dikwijls een saus opgewaardeerd door een eierdooier toe te voegen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en een scheutje port....
                              grt,bouk.
                              Het proberen waard..(met lichte twijfel voor Bouk's recept, dat door port bij te voegen de echte "ajuinsoepsmaak" gaat verdwijnen. Waarbij ik niet wil zeggen dat ik het niet ga/wil proeven). Bedankt voor de hints..
                              perman

Comment

..(met lichte twijfel voor Bouk's recept, dat door port bij te voegen de echte "ajuinsoepsmaak" gaat verdwijnen. Waarbij ik niet wil zeggen dat ik het niet ga/wil proeven). Bedankt voor de hints..

grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X