Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerst in de banner.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kerst in de banner.

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Jij begint over dat kerst vieren of niet, zichzelf aan het kruisnagelen of niet, allemaal oké is. Terwijl de kwestie gaat over hoe religieus Kersmis nog is feitelijk - voor de meerderheid van deze generatie, met als casus de Middernachtmis.

Jij wijkt af, dusss "de andere reageert niet inhoudelijk" ?
    Middernachtmis, vergeet je... Is altijd handig of had ik dat niet vermeld misschien
    Aan het kruis nagelen lijkt mij toch ook serieus religieus gevierd, of niet soms

En natuurlijk is dat allemaal oké, zolang je iemand anders niet benadeelt doe je wat je wil. simpel toch.

Pardon, jij was het die aanhaalde dat het een platte comercie aan het worden was.
    Mijn statement in deze was dan ook dat iedereen Kerstmis viert hoe hij of zij dat wilt. Religieus of niet. En iemand anders hoeft zich daar niet mee te bemoeien.
    Dusss, de hetgeen meerderheid van deze generatie denkt is als dusdanig absoluut NIET relevant.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      het onderwerp is niet: is kerst nog religie gebonden.
      neen het is: kan er een kerstbanner komen...

lijkt met elkaar te maken te hebben:
      MAAR toch net niet :-)
      Niet mee akkoord. Hoe kan een antwoord met "Ja, in principe wel, want kerst is tegenwoordig allang niet zuiver religieus meer (= de reden dat het niet zou mogen)" naast de kwestie zijn?

Kan niet inzien hoe je dat off-topic kan noemen.
      Dan is élk antwoord off-topic. Ook "Nee, want kerst is nog zuiver religieus"

Maar uiteraard ligt de reden waarschijnlijk meer in de technische kant. Maar dat betekent niet dat bepaalde antwoorden of meningen "off-topic" zijn plots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Pardon, jij was het die aanhaalde dat het een platte comercie aan het worden was.
        En we citeren maar nog eens compleet van de pot gerukt Zeg anders eens dat ik vind dat vrouwen niet mogen stemmen, nu je toch bezig bent?

Ik heb gewoon gezegd dat Kerstmis allang geen zuiver religieus feest meer, maar een periode van kadoo's kopen, net als verjaardagen. Hoe jij daarin kan lezen dat ik zeg dat "het platte commercie" geworden is, mag je aan onze forumlezers eens uitleggen.

Moeten we nu echt als gezamenlijk forum vragen om toch te probéren op een normaal niveau te converseren en geen dingen en citaten gewoon uit te vinden ter plekke? Want anders heb ik wéér het gevoel dat ik met twee mensen discussieer. Jij en de versie van mezelf die jij uitvind met uitgevonden citaten.

Comment

Echt wel hilarisch/zielig (in te vullen naar keuze) hoe hier alles zo snel in een oeverloze discussie kan ontaarden
          Schrijf eens wat leuke dingen naar elkaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Sorry aan iedereen voor de negatieve toon maar het is op dit moment de kortste dag van het jaar, dat is een feit
            Respect voor de overtuiging van iedereen maar met het verschijnsel "geloven" moet je bij mij dus echt niet meer afkomen

PaulM
            Paul, die echt overtuigd zijn, die echt geloven zijn gelukkige mensen
            Voor hen is alles opgelost en die hebben het gemakkelijk.

Als mensen steun en kracht vinden in hun geloof en die steun en kracht
            nergens anders vinden dan kan ik daar niets op tegen hebben.
            Je kan er zelfs jaloers op zijn

Maar niemand van welk geloof dan ook moet mij daar mee lastig vallen.
            Ik ga de discussie niet uit de weg, daar gaat het niet om.
            Maar eigenlijk is dat ook in mijn ogen dan, zinloos als je elkaar wilt overtuigen

Een dag als een zondag of een feestdag als Kerstmis zijn er ook om tot rust te komen.
            Je moet eens nagaan hoe men tegenwoordig leeft EN werkt (of werken moet).
            Constant bezig zijn maakt je innerlijke (= de ziel bij de gelovigen) kapot.
            Een burn-out is net hetzelfde.

Het naar de kerk gaan bijv. de Middernachtmis kan je ook zien als een ritueel.
            Iedereen kan daar aan deelnemen. Je hebt geen lidkaart nodig he
            Ik vind dat eerder gezellig, een heel andere sfeer, wat kerstversieringen die voor
            wat leven zorgen in de anders kale kerk.
            Voor thuis geldt dat ook zo.
            Je ziet nu duidelijk dat het allemaal in het koppeke zit
            Het gaat er dus om wat jij er van maakt of juist niet.
            Het gaat om de persoonlijke betekenis, een andere toestand van jouw gemoed.
            Het gaat ook om emotionele banden: een mens is nu eenmaal een product van
            opvoeding en milieu.
            Herinneringen.
            En "vroeger", bij mij toch en geen klein beetje
            Ik heb ooit mij knie open gereten aan een nagel die uit een kerkstoel stak...

Nog even volhouden hier.
            Kijk naar de kerststal. Dan zie je een familie.
            Kerstmis heb je idd. niet nodig om met de familie bezig te zijn.
            Met Kerstmis erbij is dat toch iets speciaal.
            (gelijk een "katalysator")
            Zo was dat toch bij ons thuis.
            Nu moet je niet denken dat we thuis de beste katholieken van de wereld waren.
            Maar ja, thuis was er altijd volk; iedereen kwam heel graag thuis binnen

Amen.
            ('t werd tijd zeker? )
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

En we citeren maar nog eens compleet van de pot gerukt Zeg anders eens dat ik vind dat vrouwen niet mogen stemmen, nu je toch bezig bent?

Ik heb gewoon gezegd dat Kerstmis allang geen zuiver religieus feest meer, maar een periode van kadoo's kopen, net als verjaardagen. Hoe jij daarin kan lezen dat ik zeg dat "het platte commercie" geworden is, mag je aan onze forumlezers eens uitleggen.

Moeten we nu echt als gezamenlijk forum vragen om toch te probéren op een normaal niveau te converseren en geen dingen en citaten gewoon uit te vinden ter plekke? Want anders heb ik wéér het gevoel dat ik met twee mensen discussieer. Jij en de versie van mezelf die jij uitvind met uitgevonden citaten.
              Vervang dan platte commercie door kadootjes kopen en reageer dan inhoudelijk, maar niet door er een detail uit te filteren.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

't Is toch niet moeilijk he Caleido: het is toch tenslotte wat jij er van maakt en mee doet.
                Anderen bepalen jouw leven toch niet, hoop ik toch.

Kerstmis = een religieus feest.
                Dat de commercie doet wat ze wil, kan me niet veel schelen.
                Ik weet zelfs dat met deze dagen de commercie met de prijzen foefelt dat het geen
                naam heeft.
                Maar wat houd je tegen?
                Je moet niks he. Jij doet wat jij wil.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Dat is serieus van de pot gerukt..... Als je mijn post gelezen had, zou je waarschijnlijk begrepen hebben dat ik identiek hetzelfde bedoelde als jij in dat tweede zinnetje.
                  En als je expliciet kiest voor katholieke scholen, kan je verwachten dat je de christelijke leer er bij moet nemen. Lijkt mij duidelijk, nietwaar.
                  Gelezen zeg je ?
                  Als je mijn post gelezen had dan had je ook gelezen dat ik niet te kiezen had destijds.
                  Lijkt me duidelijk, nietwaar ?
                  En als mijn tweede zinnetje (?) zo belangrijk was, waarom citeer je het dan niet ?
                  Verder dacht ik dat christelijk niet identiek is aan katholiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Paul, die echt overtuigd zijn, die echt geloven zijn gelukkige mensen
                    Voor hen is alles opgelost en die hebben het gemakkelijk.

Als mensen steun en kracht vinden in hun geloof en die steun en kracht
                    nergens anders vinden dan kan ik daar niets op tegen hebben.
                    Je kan er zelfs jaloers op zijn

Maar niemand van welk geloof dan ook moet mij daar mee lastig vallen.
                    Ik ga de discussie niet uit de weg, daar gaat het niet om.
                    Maar eigenlijk is dat ook in mijn ogen dan, zinloos als je elkaar wilt overtuigen

Een dag als een zondag of een feestdag als Kerstmis zijn er ook om tot rust te komen.
                    Je moet eens nagaan hoe men tegenwoordig leeft EN werkt (of werken moet).
                    Constant bezig zijn maakt je innerlijke (= de ziel bij de gelovigen) kapot.
                    Een burn-out is net hetzelfde.

Het naar de kerk gaan bijv. de Middernachtmis kan je ook zien als een ritueel.
                    Iedereen kan daar aan deelnemen. Je hebt geen lidkaart nodig he
                    Ik vind dat eerder gezellig, een heel andere sfeer, wat kerstversieringen die voor
                    wat leven zorgen in de anders kale kerk.
                    Voor thuis geldt dat ook zo.
                    Je ziet nu duidelijk dat het allemaal in het koppeke zit
                    Het gaat er dus om wat jij er van maakt of juist niet.
                    Het gaat om de persoonlijke betekenis, een andere toestand van jouw gemoed.
                    Het gaat ook om emotionele banden: een mens is nu eenmaal een product van
                    opvoeding en milieu.
                    Herinneringen.
                    En "vroeger", bij mij toch en geen klein beetje
                    Ik heb ooit mij knie open gereten aan een nagel die uit een kerkstoel stak...

Nog even volhouden hier.
                    Kijk naar de kerststal. Dan zie je een familie.
                    Kerstmis heb je idd. niet nodig om met de familie bezig te zijn.
                    Met Kerstmis erbij is dat toch iets speciaal.
                    (gelijk een "katalysator")
                    Zo was dat toch bij ons thuis.
                    Nu moet je niet denken dat we thuis de beste katholieken van de wereld waren.
                    Maar ja, thuis was er altijd volk; iedereen kwam heel graag thuis binnen

Amen.
                    ('t werd tijd zeker? )
                    Theo, ik hou voor jou een plaatsje vrij aan de kertstmistafel

Eneeuh, ik MEEN het

PaulM

Comment

• Re: Kerst in de banner.

Kerst is wat je er voor jezelf van maakt... kijk niet wat de buren doen (tenzij je van ze houdt) maar vul Kerst in naar eigen wens en neem geen aanstoot aan de manier hoe anderen dat doen.

Zalig zijn zij die geloven, zij hebben in de donkerste tijden een houvast en dat gun ik hen...
                      Jean Pierre.

Comment

Goede morgen.
                        alles nog eens rustig nagelezen en......
                        maar nog steeds geen Kerstbanner, straks is het niet meer nodig.
                        vandaag Kerstinkopen doen samen met het vrouwtje.
                        we maken er een leuke dag van.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Gelezen zeg je ?
                          Als je mijn post gelezen had dan had je ook gelezen dat ik niet te kiezen had destijds.
                          Lijkt me duidelijk, nietwaar ?
                          En als mijn tweede zinnetje (?) zo belangrijk was, waarom citeer je het dan niet ?
                          Verder dacht ik dat christelijk niet identiek is aan katholiek
                          Weer niet goed gelezen
                          In hetgeen ik gequote heb staan toch 2 zinnen.....
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Strikje rond Coriens rechterenkel en je hebt de banner van je eeuwig verlangen, zonder
                            dat er iemand om zeurt of om maalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Goede morgen.
                              alles nog eens rustig nagelezen en......
                              maar nog steeds geen Kerstbanner, straks is het niet meer nodig.
                              vandaag Kerstinkopen doen samen met het vrouwtje.
                              we maken er een leuke dag van.
                              grt,bouk.
                              Ik ook
                              Het regent hier...pfff.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ik ook
                                Het regent hier...pfff.
                                tja..en er gaan geen bussen hč.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X