Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerst in de banner.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kerst in de banner.

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Maar die decoraties hebben in de verste verte niets te maken met religie. Het is een moment van kadootjes kopen geworden, net als moederdag of een verjaardag. En van sneeuw en glühwein. En kerstpromoties.

Die paar zestigplussers die naar de middernachtmis gaan, maken het daarom niet nog steeds een hard core religieus feest. Dat is toch nogal wiedes.

Ja in andere landen nagelen ze zichzelf aan het kruis op het dorpsplein en van die toestanden, maar gelukkig zijn wij ondertussen al iets nuchterder.
    Zucht,
    Ja maar Koeno gaat ook naar de nachtmis (als ik in eigen dorp ben).
    en zelfs nog te voet ook...
    Koeno is wel maar 25...

Ow, en de chiro gaat ook elk jaar,
    en de klj...

ow daar gaat je theorie van de zestigplussers?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Maar die decoraties hebben in de verste verte niets te maken met religie. Het is een moment van kadootjes kopen geworden, net als moederdag of een verjaardag. En van sneeuw en glühwein. En kerstpromoties.

Die paar zestigplussers die naar de middernachtmis gaan, maken het daarom niet nog steeds een hard core religieus feest. Dat is toch nogal wiedes.

Ja in andere landen nagelen ze zichzelf aan het kruis op het dorpsplein en van die toestanden, maar gelukkig zijn wij ondertussen al iets nuchterder.
      Pfff...
      Wil jij niet naar de middernachtmis, goed.
      Wil jij geen geschenkjes kopen, prima.
      Wil jij jezelf niet aan het kruis nagelen, excellent.
      Als jij jezelf daar goed bij voelt is dat dik in orde.
      Als anderen dat wel willen is dat óók dik in orde.
      So... what 's the problem?
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        hier heb je ze allemaal.
        grt,bouk.
        Bouk, ik had het over de nummers 4 en 7 van Theokus zijn lijstje
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Zucht,
          Koeno is wel maar 25...

en de klj...

Klopt idd.
          Net nog gezien bij de buren
          (Duitsland)
          Het ging daarover een boek dat net op de markt is verschenen nl. "Heilige Scheisse".
          (geen onzin van mij he)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Zucht,
            Koeno is wel maar 25...

en de klj...

Dus omdat jij gaat, gaan de zestigplussers niét? Beetje rare redenering, nee?

Surprise surprise dat de Katholieke Landelijke jeugd en de Chiro naar de mis gaan. Heel misschien gaat de pastoor zelf ook zeker?

Je punt is...? Dat jij representatief bent voor heel België? Helaas spreken cijfers dat toch wel keihard tegen.
            Waarom moet er toch altijd de neiging zijn om zichzelf zo te verdedigen? Ook al klopt het niet met de realiteit en is jouw persoonlijk gedrag irrelevant in the big picture - namelijk dat zeer weinig mensen naar de Middernachtmisgaan?

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Pfff...
            En juist waar zeg ik dat iets een probleem is? Dat wat een probleem is? Voor wie?
            En juist waar zeg ik dat ik geen geschenken koop?

Waarom zie jij tekst dat er niet staat? Om toch maar te kunnen reageren?

Comment

Surprise surprise dat de Katholieke Landelijke jeugd en de Chiro naar de mis gaan. Heel misschien gaat de pastoor zelf ook zeker?

Je punt is...? Dat jij representatief bent voor heel België? Helaas spreken cijfers dat toch wel keihard tegen.
              Waarom moet er toch altijd de neiging zijn om zichzelf zo te verdedigen? Ook al klopt het niet met de realiteit en is jouw persoonlijk gedrag irrelevant in the big picture - namelijk dat zeer weinig mensen naar de Middernachtmisgaan?

En juist waar zeg ik dat iets een probleem is? Dat wat een probleem is? Voor wie?

Al een geluk dat we jou hebben, de allesweter,
              man wat zou ik zijn zonder jou lol
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Al een geluk dat we jou hebben, de allesweter,
                man wat zou ik zijn zonder jou lol
                Nog steeds je eigen fout-citerende, non-argumenterende zelve ongetwijfeld

Comment

Pfff...
                  So ::: the problem is that a lot of religious people want to force their own personal vision towards others.

Ik behoor tot die categorie van mensen bij wie de catechismus er nog letterlijk in geslagen is (met de regel op de vingerknoken) door de nonnekes in een klein plattelandsdorp. En ik ben van 1969 tot 1974 (dan was het echt genoeg) ook ingeschreven geweest in een bekend Brugs internaat in de binnenstad.
                  Ik heb er geen permanente beschadiging door opgelopen maar moet tot vandaag helaas constateren dat de ene partij wel de boeken kent van de andere partij maar helaas nooit omgekeerd.
                  Ik ben daarna in de betawetenschappen terecht gekomen en overtuigd atheist geworden maar tot op heden moet ik vaststellen dat een heleboel gelovige vrienden (vrienden, echt waar) tot op de dag van vandaag weigeren om de "verboden boeken" te lezen, Dawkins, Dennett.
                  Spijtig is dat "het gelovige" zich ook niet beperkt tot waar het enkel voor dient maar zich ook uitbreidt in de medische (S. Singh en E. Ernst is hier de nieuwe standaard), chemische (homeopathie) en andere werelden (via vb creationisme in de biologie).
                  Het is gek om te zien hoe collega's van wie het beoordelingsvermogen en analytische denkwijze bij mij op een bijzonder hoog niveau staan zich laten vangen aan de eerste de beste statische mop (wie vult er hier voor de lotto 1,2,3,4,5,6 in ?)

Als ik iemand tegen de schenen heb geschopt. Sorry.
                  Iedereen het zijne maar IK OOK HET MIJNE.

Als atheist ben ik nog na 29 jaar bij mijn vrouw, heb twee gezonde kinderen, geen veroordelingen wegens fraude of vrouwenhandel of racisme. Geen buitenechtelijke kinderen. Heb mijn terminale vader 2 jaar geleden hier in huis genomen omdat hij hier wou sterven, makkelijk was dat niet.
                  Ik geef toe dat ik in NL eens 56 heb gereden ipv 50 en in België ook, en ik heb ooit eens een parkeerboete gehad in de tijd toen ik 22 was.
                  En ja : ik heb ook ooit eens met mijn fiets zonder licht gereden (Dat heeft mijn vader destijdsomgerekend 25 € gekost, "Maenhout was een gevaar voor zichzelf en voor de samenleving......"
                  Was toen 17 jaar....

Sorry aan iedereen voor de negatieve toon maar het is op dit moment de kortste dag van het jaar, dat is een feit
                  Respect voor de overtuiging van iedereen maar met het verschijnsel "geloven" moet je bij mij dus echt niet meer afkomen

PaulM

Comment

Tja.
                    Nog eens proberen... Daar staat met zoveel woorden dat als jij kerst viert of niet is dat oké. Als anderen het op een andere wijze doen of niet is dat ook oké..... Snappie?
                    So what 's the problem is dan ook retorisch bedoeld....
                    Zoals ik het zie, reageer jij om het reageren op zich. En niet om de inhoud....
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Nog steeds je eigen fout-citerende, non-argumenterende zelve ongetwijfeld
                      zie je wel, zelfs dat weet je...
                      Man, je wordt mijn held

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        So ::: the problem is that a lot of religious people want to force their own personal vision towards others.

Iedereen het zijne maar IK OOK HET MIJNE.

PaulM
                        Dat is serieus van de pot gerukt..... Als je mijn post gelezen had, zou je waarschijnlijk begrepen hebben dat ik identiek hetzelfde bedoelde als jij in dat tweede zinnetje.
                        En als je expliciet kiest voor katholieke scholen, kan je verwachten dat je de christelijke leer er bij moet nemen. Lijkt mij duidelijk, nietwaar.
                        En met de lat op de knoken kloppen... dat was in die tijd zo, dat gebeurde niet alleen bij de nonnen. Ik herinner mij nog goed onze wiskundeleraar indertijd. Dat was of de lat, of met zijn ring een afschamper op je hoofd. Toen maakte dat deel uit van het leerpatroon
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Tja.
                          Nog eens proberen... Daar staat met zoveel woorden dat als jij kerst viert of niet is dat oké. Als anderen het op een andere wijze doen of niet is dat ook oké..... Snappie?
                          So what 's the problem is dan ook retorisch bedoeld....
                          Zoals ik het zie, reageer jij om het reageren op zich. En niet om de inhoud....
                          Jij begint over dat kerst vieren of niet, zichzelf aan het kruisnagelen of niet, allemaal oké is. Terwijl de kwestie gaat over hoe religieus Kersmis nog is feitelijk - voor de meerderheid van deze generatie, met als casus de Middernachtmis.

Jij wijkt af, dusss "de andere reageert niet inhoudelijk" ?

Comment

Jij begint over dat kerst vieren of niet, zichzelf aan het kruisnagelen of niet, allemaal oké is. Terwijl de kwestie gaat over hoe religieus Kersmis nog is feitelijk - voor de meerderheid van deze generatie, met als casus de Middernachtmis.

Jij wijkt af, dusss "de andere reageert niet inhoudelijk" ?
                            we wijken hier allemaal af:
                            Het gaat hier in "godsnaam" over een bannerke op ne website.
                            En nu wordt het religieuze discussie: wat niet mag.
                            Hebben ze u nooit geleerd op school dat ge niet moogt doen wat niet mag?
                            (is grappig bedoeld, gelieve er niet op door te bomen).

Comment

we wijken hier allemaal af:
                              Het gaat hier in "godsnaam" over een bannerke op ne website.
                              En nu wordt het religieuze discussie: wat niet mag.
                              We wijken helemaal niet af.
                              Het begon inderdaad me een opmerking over de banner, daar kwamen dan reacties op dat een kerstbanner "religieus" zou zijn en dus verboden op het forum. Wel, ik laat nu - toch al paar keer - vallen dat kerst verre van religieus is in de hoofden van de meeste mensen.

Kerst is "oe oe paniek, welke kado moet ik kopen".
                              Niet: "oe oe paniek, waar ligt mijn Bijbel".

Bij de meeste mensen, zeker de jongere generatie.
                              Dat jij of je familie bijvoorbeeld diep gelovig zouden zijn, allemaal goed en wel, maar dat verandert natuurlijk niet veel aan wat de meerderheid denkt of voelt.

Comment

We wijken helemaal niet af.
                                Het begon inderdaad me een opmerking over de banner, daar kwamen dan reacties op dat een kerstbanner "religieus" zou zijn en dus verboden op het forum. Wel, ik laat nu - toch al paar keer - vallen dat kerst verre van religieus is in de hoofden van de meeste mensen.

Kerst is "oe oe paniek, welke kado moet ik kopen".
                                Niet: "oe oe paniek, waar ligt mijn Bijbel".

Bij de meeste mensen, zeker de jongere generatie.
                                Dat jij of je familie bijvoorbeeld diep gelovig zouden zijn, allemaal goed en wel, maar dat verandert natuurlijk niet veel aan wat de meerderheid denkt of voelt.
                                Dus we zijn off topic, en niet goed bezig...

het onderwerp is niet: is kerst nog religie gebonden.
                                neen het is: kan er een kerstbanner komen...

lijkt met elkaar te maken te hebben:
                                MAAR toch net niet :-)

Comment

Working...
                                X