Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toeme, toeme, toeme toch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toeme, toeme, toeme toch

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Je kan dan de hele avond koken voor jezelf en genieten van je nieuwe koelkast.

Alleen zitten is niet leuk, maar geloof me, ik vind de drukte rond kerst en nieuwjaar wat overdreven. Dan ineens moet alles.
    Vooral die jacht op cadeaus hangt me de keel uit. Je betaalt je een ongeluk aan dikwijls nutteloze dingen.
    En dan moet je ineens gemaakt blij doen als je weer eens iets krijgt dat je helemaal niet wil.
    Mijn schoonbroer is kampioen in die dingen. Het meest orginele was wel een CD met een screensaver van een aquarium... Ik denk niet dat ik zelfs maar geïstalleerd heb.

Ik kan ook wel eens genieten van de rust, of een avondje film kijken met het gezin!
    Tommie ge weet niet hoevéél gelijk ge hebt

Al dat volk ja man man man.
    Vooral plezant als er zo ene met ne vettige frit langs je jas schuurt.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik heb ook een gloeiende hekel aan al die feestdagen maar het ging over koelkasten denk ik.
      Betreft fotomateriaal ben ik weinig veeleisend, ik koop alleen het beste.
      Voor huishoudelektro ligt dat anders, ik ga altijd eerst een babbeltje maken met de techniekers van Verfaillie-Bauwens in Waardamme en de vragen zijn altijd dezelfde : hoe draait die wisselstukkendienst, hoe frequent komt dat merk hier voor herstelling binnen..... en daaruit bepaal ik dan mijn keuze.
      Voor koelmateriaal was dat altijd Bosch of Siemens, voor kookplaten en ovens Siemens, voor wasmachines Miele.
      Betreft die energiecodering : ik heb jaren en jaren een teller gehangen aan mijn diepvriezers en de isolatie neemt af met de jaren, het verbruik toe. Met mijn diepvrieskist kon ik vroeger in de zomer het me permitteren om op nachtstroom te laten staan, de stroomloze periode overbrugde hij perfect, nu kan dat niet meer. Met een veel nieuwere kast kon dat niet. Kist/kast : groot verschil.
      Energielabel goed en wel maar maken ze dan de beide modellen ook een even groot aantal keren open vraag ik me af. Een kast verliest veel meer koude bij openen ondervond ik.
      Over wasmachines kan ik kwijt dat ik ooit een Philips heb gehad : 11 defecten in 9 jaar, het eerste al na 6 maanden; ik heb ze allemaal zelf gerepareerd maar toen we gaten kregen in de kleren door een in grut gedraaid lager heb ik dat kreng ingewisseld voor een Miele. Intussen zijn we al 20 jaar verder en die Miele draait nog altijd, op een recent klein lekje in de waterpomp na (kost van het onderdeel ong 70 €, zelf geplaatst) geen kosten.
      Nu, sommigen zeggen dat ik "geluk" heb dat ik er zelf kan aan werken (zelf accepteer ik dit argument helemaal niet ) maar na 11 keer die Flips te hebben opengevezen, de Miele dus 1 keer, kan ik zeggen : het kwaliteitscompromis zit echt wel ergens.
      Waarmee ik begot niet wil beweren dat duurder altijd beter is, bewijzen alvast bij de vleet in de autowereld.

Comment

Heb nu ook een Miele Paul (wasmachine).
        Goe poeier
        Dat is een droom t.o.v. de Zanker.

Maar ja die Zanker was ook al antiek.
        Ik dacht die eens goed te ontkalken, man man, de keuken was een zwambad....
        Tja en toen moest ik wel he.
        Het is niet de duurste geworden maar die overleeft mij
        ================================================== =================
        Toch fijn als je dat allemaal zelf kan repareren.
        Geeft ook een gevoel van voldoening denk ik toch.
        Kon me heel vroeger wel goed amuseren met de motor van een auto.
        De tijd van den Delco, kleppen afstellen, de V-riem enz. enz.
        Met de hulp van een paar gasten heb ik ook ooit van een R4 een "safari" auto gemaakt.
        Veel lol mee gehad
        Last edited by theokus; 20 december 2011, 13:07.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Heb nu ook een Miele Paul (wasmachine).
          Goe poeier
          Dat is een droom t.o.v. de Zanker.

Toch fijn als je dat allemaal zelf kan repareren.
          Geeft ook een gevoel van voldoening denk ik toch.
          Kon me heel vroeger wel goed amuseren met de motor van een auto.
          De tijd van den Delco, kleppen afstellen, de V-riem enz. enz.
          Met de hulp van een paar gasten heb ik ook ooit van een R4 een "safari" auto gemaakt.
          Veel lol mee gehad
          Ah je weet het Theo.
          Ik heb destijds, na mijn chemie en tijdens de werkweek nog een avondcursus automechaniek gevolgd, glasblazer, pottendraaier. Ging nog twee dagen in de week zelf cursus geven en zat nog in het "andere filmcircuit" in Brugge.
          Nu snap ik echt niet meer wanneer ik alles deed.

De delco, de kleppen, vertel me wat.....
          Maar wat er nog het leukste is, is dat tenslotte blijkt dat een zekere nazaat (mijn zoon) op het einde van de rit van dat alles toch blijkt geprofiteerd te hebben
          Compressor (geen brico -prul maar Ingersoll-Rand) : staat hier, (goede, Facom) dopsleutels : liggen hier, zandstraalpistool : ligt hier, kogel- en andere-trekkers : liggen hier, spuitpistool : ligt hier, smeerput : ligt hier, draadsnijgereedschap : ligt hier .....
          Ik ga niet te snel mijn kinderen ophemelen maar ik vond het toch bijzonder als Nils op zijn 16e, zonder enige technische vooropleiding en mits slechts enige tips van mijn kant verder op eigen initiatief de koppakking van de Golf van mijn vrouw heeft vervangen.
          Doet nu ook zelf het (computer)onderhoud aan zijn A3, de Polo van zijn lief en de Golf van mijn dochter. Heb ik geen benul meer van.
          Te gek om te zien waar het bloed kruipt als het niet kan gaan.

Het gekste vond ik nog dat hij nooit enige interesse heeft betoond voor fotografie, tot wanneer ik mijn D2x ging wegdoen. Had "enige interesse". Ik viel compleet uit de lucht maar sindsdien is hij zich aan het ingraven in fotobewerking en fototechniek. Op het gebied van computers kom ik nu al ver tekort.
          En de D2x met 17-55/2.8 en 18-200VR2, wel die heb ik hem cadeau gedaan.
          Ging zich zelfs eens wagen aan Urbex ...en ik moet zeggen : voor een beginneling niet slecht....

Een raar beestje hoor, die DNA molecule

Mvg

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
            Maar dat kijkglas in NL koelkasten was geen groot succes : iedereen kon zien dat er niks in de koelkast lag.....
            In Nederland staan deze in iedere supermarkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

Een raar beestje hoor, die DNA molecule

Mvg

PaulM
              Doet me plezier.
              Goed voor de algemene ontwikkeling waarvan sommigen niet meer weten wat dat impliceert
              Kijk maar naar Blokken...vooral de antwoorden die men niet weet.
              Soms rijzen mijn haren en zonder bakpoeder

Niks zo handig als je een brede interesse hebt.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Theo,
                Ik las in één van jouw posts, dat de kookplaat vervangen door een inductiekookplaat niet zo moeilijk is. Idd dat klopt, maar toch maar eens nakijken of de zekeringen zwaar genoeg zijn! Eventueel navragen bij VDB, staat ook in de gebruiksaanwijzing.
                Dit is misschien al eens vermeld, maar ik had de goesting niet om alles door te lezen
                Mil
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Theo,
                  Ik las in één van jouw posts, dat de kookplaat vervangen door een inductiekookplaat niet zo moeilijk is. Idd dat klopt, maar toch maar eens nakijken of de zekeringen zwaar genoeg zijn! Eventueel navragen bij VDB, staat ook in de gebruiksaanwijzing.
                  Dit is misschien al eens vermeld, maar ik had de goesting niet om alles door te lezen
                  Mil
                  Ok en bedankt!

De meeste zijn er van 16 A.
                  Maar welke zekeringen voor dat vuur zijn weet ik niet.
                  Last edited by theokus; 21 december 2011, 08:16.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Alles is geïnstalleerd: kookplaat en koelkast.
                    Beetje prul gehad om de kookplaat in te bouwen.
                    Men heeft wat moeten zagen en aanpassen.
                    Een jonge gast (uit Bilzen...) heeft alles in orde gebracht.
                    Was een "goe menneke"

Maar ik kan al mijn potten en pannen niet gebruiken
                    Waren er een paar van Lagostina maar oeroud dus.

Ben ondanks alles wreed content en het poetswerk is ook achter de rug.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

veel plezier er mee.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Idd dat klopt, maar toch maar eens nakijken of de zekeringen zwaar genoeg zijn!
                        En als ze niet zwaar genoeg zijn is er een big problem.
                        Want ze gewoon vervangen door zwaardere is AARTSGEVAARLIJK.
                        Een zekering dient om de stroomsterkte (en dat produceert warmte in de draden) te beperken. Niks meer en niks minder.
                        Last edited by nete; 23 december 2011, 12:58.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          En als ze niet zwaar genoeg zijn is er een big problem.
                          Want ze gewoon vervangen door zwaardere is AARTSGEVAARLIJK.
                          Een zekering dient om de stroomsterkte (en dat produceert warmte in de draden) te beperken. Niks meer en niks minder.
                          Het vermogen van de oude elektrische kookplaat is zowat dezelfde als de nieuwe.
                          In een kast zitten zekeringen van 16A
                          en drie stuks van 20A en 4mm² > voor de kookplaat denk ik
                          Meestal zijn er slechts twee platen aan 't werk tegelijkertijd dus.

Een tweede kast(je) is voor de verwarming.
                          ================================================== ==============
                          Totaal vermogen 6.4 kW
                          Vermogen zone 1 (in kW) 1.2 kW
                          Vermogen zone 2 (in kW) 2.2 kW
                          Vermogen zone 3 (in kW) 1.8 kW
                          Vermogen zone 4 (in kW) 1.2 kW
                          ================================================== ==============
                          Gewoon elektrisch vuur:
                          Totaal vermogen 6 kW
                          Vermogen zone 1 (in kW) 2 kW
                          Vermogen zone 2 (in kW) 1 kW
                          Vermogen zone 3 (in kW) 1.5 kW
                          Vermogen zone 4 (in kW) 1.5 kW
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Op 4mm² mogen automaten van 25A op .

Comment

Sinds een dikke maand koken we hier ook op inductie.
                              Ik ben er ongelooflijk tevreden over!

Wij hebben ook de helft van onze potten en pannen mogen vervangen.

Een tip, ga eens bij Ikea kijken. Ze hebben daar verschillende goede potten die ook op inductie werken en best betaalbaar zijn.
                              Last edited by Guest14; 23 december 2011, 15:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Sinds een dikke maand koken we hier ook op inductie.
                                Ik ben er ongelooflijk tevreden over!

Wij hebben ook de helft van onze potten en pannen mogen vervangen.

Een tip, ga eens bij Ikea kijken. Ze hebben daar verschillende goede potten die ook op inductie werken en best betaalbaar zijn.
                                Ok Tommie1.
                                Ik ben al gesteld intussen
                                Wat een verschil!
                                En gemakkelijk proper te houden.

En wat had je eerst dus voor je inductie had?
                                Elektrisch > last van de zekeringen gehad?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X