Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ja die blijven geldig, zelfs in 2015.
Elke zegel zonder prijsvermelding (zoals vroeger) maar met een cijfer op blijft zijn waarde behouden.
Dus een zending waar een zegel met nummer 1 op moet, daar kan je een zegel met nummer 1 van een paar jaar geleden zonder probleem op plakken!
Ja die blijven geldig, zelfs in 2015.
Elke zegel zonder prijsvermelding (zoals vroeger) maar met een cijfer op blijft zijn waarde behouden.
Dus een zending waar een zegel met nummer 1 op moet, daar kan je een zegel met nummer 1 van een paar jaar geleden zonder probleem op plakken!
Eigenlijk kan het aankopen van een massa zegels zodoende een goede investering zijn.
Nu kosten ze 0,61 Euro als ik me niet vergis, maar de tarieven kunnen en zullen verhogen maar de aan 0,61 € aangekochte zegels stijgen dan in waarde.
Misschien een goeie beleggingstip ?
Eigenlijk kan het aankopen van een massa zegels zodoende een goede investering zijn.
Nu kosten ze 0,61 Euro als ik me niet vergis, maar de tarieven kunnen en zullen verhogen maar de aan 0,61 € aangekochte zegels stijgen dan in waarde.
Misschien een goeie beleggingstip ?
nee... denk dat je gewoon moet bij plakken hoor...althans in Nederland.
grt,bouk.
nee... denk dat je gewoon moet bij plakken hoor...althans in Nederland.
grt,bouk.
Niet in België!
Zoals ik in mijn eerste reactie al geschreven heb, zegels hebben geen waarde meer maar een nummer en zolang dat nummer maar overeenkomt is het goed!
Vroeger was dit wel zo maar dan stond er een waarde op de zegel gedrukt.
Heb hier nog een oudere kerstzegel gevonden en daar staat "0,44" op.
Op de zegels van 2010 staat idd. nog een "1" op.
Die van 0.44 mag je ook nog gebruiken maar daar zal je minimum 0.17 moeten bijplakken. Die met nummer 1 op kan je zo gebruiken ook al heb je er eerder minder voor betaald dan je nu zou betalen.
Die van 0.44 mag je ook nog gebruiken maar daar zal je minimum 0.17 moeten bijplakken. Die met nummer 1 op kan je zo gebruiken ook al heb je er eerder minder voor betaald dan je nu zou betalen.
En weet je wat nog interessanter is.
Koop op eBay of in winkels de oudere 'jaargangen' van de post. Blijkbaar zijn die zo gewild dat ze verkocht worden ONDER de frankeerwaarde.
En die zegels (zelfs in BF) blijven geldig.
Nu, er bestaan ook truken om nog goedkoper te werken.
Zet op de voorzijde van je brief een onbestaand adres, en het adres waar je de brief naar toe wil op de achterzijde. Dan is een postzegel zelfs niet nodig
En ooit hebben ze eens geprobeerd met zegelkes van Seca, Artis historia (enfin, als het maar plakte), en bijna 98% kwam zonder boete mooi aan...
Die van 0.44 mag je ook nog gebruiken maar daar zal je minimum 0.17 moeten bijplakken.
Dat zal niet voldoende zijn, je moet 0.71 EUR kleven als je zegels met nominale waarde gebruikt... en vanaf 01.01.2012 wordt dat 0.75 EUR...
citaat : ² Deze prijs per stuk komt overeen met het frankeertarief, dat dus tevens van toepassing is op de zendingen gefrankeerd met zegels met nominale waarde (met de waarde vermeld in euro of Belgische frank), of op de zendingen gefrankeerd aan het loket
Bron : http://www.bpost.be/site/nl/resident.../national.html
Comment