Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
gezocht: oude ballen
Collapse
X
-
-
Re: gezocht: oude ballen
Bij ons in Hemiksem was er vroeger een fabriekje die de kerstballen maakten.
Er zijn veel verzamelaars die heel de reeks hebben, ballen, ventjes enz...
Je kan de echte ballen herkennen aan het oogje om ze vast te maken.
Naam van het fabriekje was AJEKO. Ballen zijn onder deze naam bekend.
Ik heb er een DVD over. De eigenaar / uitvinder van deze speciale kerstversieringen was van tsjechische afkomst. Ik heb mijn ballen (kerst) dit jaar allemaal weggegeven aan een verzamelaar/vriend.
Google even naar "AJEKO Hemiksem"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichteilacie, ben er vandaag langs gereden en ... die winkel bestaat niet meer.
maar mogelijk vind je in de andere brocantewinkels in Kloosterstraat en zijstraten toch oude kerstballen.
Te voet van de parking aan de gedempte zuiderdokken tot aan de voetgangerstunnel, aan de linkerkant ergens. Denk misschien wel 3 etalages naast elkaar, maar je kon alleen maar binnen via de eerste ingang (zaten tralies voor de laatste etalages alsof het nog niet open was, maar het licht brandde, je kon alles goed verlicht zien en er hing een verwijzing naar de ingang via de eerste deur en de winkel was in de namiddag ook effectief open). Van boven tot onder vol van die oude kerstspulletjes, boordevol maar netjes, proper gestapeld (ik dacht dat het echt oud was, we maakten nog de opmerking dat we wisten waar we alle kerstspullen van mijn echtgenoot zijn ouders naartoe moesten brengen als zij ooit zouden moeten verhuizen). De lusters zij me wel niet opgevallen, maar we hebben ook vooral gekeken aan de laatste etalage.
We zijn niet in die winkel binnen geweest, maar als het voor echte koopjes is, zou ik eerder naar lokale rommelmarkten, kringloopwinkels ed gaan. Daar heb je kans om hele dozen kerstversieringen tegen lage prijs te kopen (dat je zelf nog moet zoeken wat interessant is of niet), in die kerstwinkel in de kloosterstraat stond alles echt apart uitgestald, en betaal je waarschijnlijk een prijs per bal, wat in totaal duurder zal zijn dan zo'n doosje kerstspullen van de kringloopwinkel.
Een vrijwilligster op de school van mijn kinderen heeft vorige week nog een schoendoos vol oude kleine kerstfiguurtjes voor de boom in de eetzaal gekocht voor 5 euro in de kringloopwinkel. Wel hier en daar al wat afgeblot, maar maakte niks uit, is toch vooral voor wat kerstsfeer te creeëren in de kale eetzaal.
Comment
-
@ Theokus; merci voor de links, mooi materiaal en precies wat ik zoek (de eerste toch want met lampjes alleen ben ik niet veel...)
Maar ik zoek rustig verder en van zodra iemand zijn/haar oude collectie niet langer wenst te houden dan mogen jullie mij steeds een seintje geven, zeg het ook alvast verder aan vrienden, kennissen en familie.
Volgende week ga ik naar de Kerstmarkt te Düsseldorf (D) waar ze ook heel veel vintage kerstballen hebben maar ik weiger om tussen de €7 a €15 uit te geven aan één enkele kerstbal.
Da's er iets over voor mij...
En wat de topic titel betreft; dat kan je in mijn geval op diverse manieren interpreteren..."De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
ben zelf ook een fan van die oude kerstballen
vooral de ouderweste figuren vind ik prachtig
spaar er al jaren op en kijk ieder jaar opnieuw of ik er nieuwe bij kan kopen
meestal betaal ik niet meer dan +- 4€ vorig jaar er nog enkele op de kop kunnen tikken bij een oudere man in een klein winkeltje waar ze nog van alles verkochten dus heb ik de laatste 6 st. voor 2.95 per stuk meegenomen
hier staan ze tussen
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk berichtHéél knap lilybie, bedankt voor de link!Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Comment
Comment