Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

degoutante goesting van onze honden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• degoutante goesting van onze honden

In de zomer gaan ons katten buiten maar in de winter moeten wij een kattenbak zetten. Nu hebben onze honden de onhebbelijke gewoonte om de ****** (faeces) eruit te halen en smakelijk te veroberen, hij heeft zelfs de tijd niet om koud te worden.

De kattenbak staat in de badkamer maar de honden kunnen erin vermits de kat deze zelf openspringt.

Tot hier toe zijn ze er nog niet ziek van geworden maar gezond kan dat toch niet zijn. Iemand nog al zoiets voorgehad?

ps. tiens, hier staat censuur op het woord "str...." waarvan stoelgang en faeces een synoniem zijn.
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Re: degoutante goesting van onze honden

ik heb het nog gehoord dat honden dit doen.

ze eten dit blijkbaar op van kleinere dieren.

Smakelijk en denk de volgende keer goed na als ze zo lief in je gezicht komen lekken
    canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

Comment

Doen ze het vooral als ze alleen zijn of ook als je thuis bent?
      Voldoende eten en speeltjes voor de hond? Ze durven het ook wel eens uit verveling doen.

Mits je met een kattenbak werkt misschien eens van vulling veranderen naar die dat direct aanklontert (als je dat nog niet probeerde).
      Anders een poortje zetten zodanig dat de kat wel door kan en de hond niet.
      Het is zeker geen aangenaam of gezond probleem maar ook geen alleenstaand geval.
      Vooral poedels en kleine honden durven dat nogal snel doen maar ook labradors kennen er iets van. Ik denk dat elk ras zoiets wel durft doen als die het in zich heeft.
      Wij hebben er gelukkig geen last van (Duitse Herder).
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Het beste wat je kan doen is voorkomen dat zij in kontakt komen met de ontlasting van de katten, door zoals hoger vermeld ev. een kattenluikje (of haakje op de deur waarbij ze op een kiertje kan openstaan groot genoeg voor de kat, maar te klein voor de honden) te installeren of onmiddellijk de ontlasting op te ruimen.
        Het afleren van dit fenomeen gaat je niet lukken vrees ik, zeker omdat ze dit toch al enige tijd doen.
        Bovendien is het zeer ongezond voor de hond om zijn eigen of al dan niet soortgenoten hun ontlasting op te eten want hier zitten nogal wat bacteriën en parasieten in verborgen.
        Simpelweg voorkomen dat ze eraan geraken!
        Ps. mijn ierse setter eet soms ook zijn eigen stoelgang op, nog voor hij de grond raakt. Abnormaal gedrag is het niet en er kunnen meerdere oorzaken voor zijn, maar het beste is het toch te voorkomen.
        Last edited by Tin_tin; 17 december 2011, 00:03.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Je moet die ruimte claimen...
          Dus de plaats waar de kattenbak staat, de badkamer.
          Ja kan zelfs die kattenbak claimen...
          De honden mogen nog in de badkamer maar moeten van die kattenbak afblijven.
          Persoonlijk zou ik het op de plaats houden, dus badkamer.
          De badkamer moet taboe worden voor die honden.

Vermits er geen "pack leader" is doen die honden gewoon hun goesting.
          Jij moet de pack leader worden.
          Jouw vrouw (?) ook.
          Je kan zelfs samenwerken wat nog beter is.
          Dus.... je zal er een beetje aan moeten werken.
          De honden moeten weten dat jij de baas bent van de "roedel".
          (roedel of het "pack" is iedereen in jouw huishouden)

Maar euh... hoe doe je dat he
          Om te beginnen moet je zelf kalm maar assertief zijn.
          Ook de namen van de honden niet gebruiken.
          De honden luid of hard toespreken is ook verkeerd.
          En er is een hemelsbreed verschil tussen een hond kunstjes aanleren en het
          verstaan van een taal.
          Ik bedoel dat mensen elkaar verstaan en begrijpen via taal, honden dus niet.
          En daar bedoel ik mee dat je zoveel tegen een hond kan praten als je lief is: ze zullen het niet verstaan
          Is dus een foutje dat veel mensen maken: een hond is géén mens.

Denk ook aan de volgorde:
          - oefening
          - discipline
          - affectie

Zorg er voor dat de honden hun energie kwijt zijn, moe zijn eer je met discipline
          begint (claimen van de badkamer).
          Heb je energieke honden, ga dan eerst met hun wandelen.
          Wat ravotten in de tuin is niet voldoende...

Ik kan hierover blijven schrijven
          Lees hier meer en ik kan je verzekeren dat "het werkt"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Doen ze het vooral als ze alleen zijn of ook als je thuis bent? Als we thuis zijn.
            Voldoende eten en speeltjes voor de hond? Ze durven het ook wel eens uit verveling doen. Ze doen het na hun eten en de grote hond is onafscheidelijk van zijn ballen en "kongen".
            Mits je met een kattenbak werkt misschien eens van vulling veranderen naar die dat direct aanklontert (als je dat nog niet probeerde). Vroeger gebruikte ik kleikorrels, nu Kitty Crystal (geen last van geurtjes en lichter om te dragen)
            Anders een poortje zetten zodanig dat de kat wel door kan en de hond niet. Geen optie
            Het is zeker geen aangenaam of gezond probleem maar ook geen alleenstaand geval.
            Vooral poedels en kleine honden durven dat nogal snel doen maar ook labradors kennen er iets van. Ik denk dat elk ras zoiets wel durft doen als die het in zich heeft.
            Wij hebben er gelukkig geen last van (Duitse Herder). Wij hebben een Maltezer en een ... Duitse Herder.
            @Pieter: Dat moeten ze inderdaad ni proberen, ze geraken niet verder dan mijn handen.
            Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
              Het beste wat je kan doen is voorkomen dat zij in kontakt komen met de ontlasting van de katten, door zoals hoger vermeld ev. een kattenluikje te installeren of onmiddellijk de ontlasting op te ruimen.
              Het afleren van dit fenomeen gaat je niet lukken vrees ik, zeker omdat ze dit toch al enige tijd doen.
              Bovendien is het zeer ongezond voor de hond om zijn eigen of al dan niet soortgenoten hun ontlasting op te eten want hier zitten nogal wat bacteriën en parasieten in verborgen.
              Simpelweg voorkomen dat ze eraan geraken!
              Dit kan je zelfs lukken na vijf minuten Tin_tin
              De honden moeten uit die badkamer blijven.
              De honden doen nu gewoon hun goesting... dus er is geen pack leader in huis.

Het is wel zo ALS er tijdens de dag niemand in huis is dan jouw oplossing ok.
              Persoonlijk vind ik dan dat die mensen liefst geen honden in huis nemen.
              Sorry, maar het is zo.
              Ik wil enkel zeggen dat huisdieren werk met zich meebrengen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Doen ze het vooral als ze alleen zijn of ook als je thuis bent?
                Voldoende eten en speeltjes voor de hond? Ze durven het ook wel eens uit verveling doen.
                Als je thuis bent...?
                Wie laat er zijn huisdieren de ganse dag alleen?

Met een goudvis in huis zie ik geen problemen
                Met een kanariepietje in zijn kooitje ook niet direct.

Jouw tweede zin klopt natuurlijk
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Dit kan je zelfs lukken na vijf minuten Tin_tin
                  De honden moeten uit die badkamer blijven.
                  De honden doen nu gewoon hun goesting... dus er is geen pack leader in huis.

Het is wel zo ALS er tijdens de dag niemand in huis is dan jouw oplossing ok.
                  Persoonlijk vind ik dan dat die mensen liefst geen honden in huis nemen.
                  Sorry, maar het is zo.
                  Ik wil enkel zeggen dat huisdieren werk met zich meebrengen.
                  Over het algemeen luisteren onze honden goed en weten wat niet mag. De pack leader van onze Duitse Herder is mijn man (hij is er mee naar de puppyschool geweest en hij maakt de lange wandelingen met de hond.)

Door de constructie van ons (oude) huis is de toegang van de badkamer via de keuken. De honden lopen dan al eens gemakkelijk binnen als ik daar moet zijn of gerief moet nemen.

Het is inderdaad een goede en simpele tip om de badkamer verboden terrein voor ze te maken.

Theokus, nu hoop ik niet dat we door dit (onaangename) feit van onze honden ongeschikt zouden zijn om huisdieren te houden. Ja, wij werken maar de honden zijn max. 3 à 5 uur alleen op ma-di-do en vrij. Dus dat valt wel mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                    Over het algemeen luisteren onze honden goed en weten wat niet mag. De pack leader van onze Duitse Herder is mijn man (hij is er mee naar de puppyschool geweest en hij maakt de lange wandelingen met de hond.)

Door de constructie van ons (oude) huis is de toegang van de badkamer via de keuken. De honden lopen dan al eens gemakkelijk binnen als ik daar moet zijn of gerief moet nemen.

Het is inderdaad een goede en simpele tip om de badkamer verboden terrein voor ze te maken.

Theokus, nu hoop ik niet dat we door dit (onaangename) feit van onze honden ongeschikt zouden zijn om huisdieren te houden. Ja, wij werken maar de honden zijn max. 3 à 5 uur alleen op ma-di-do en vrij. Dus dat valt wel mee.
                    Maar neen hoor
                    Mijn gedacht ging uit naar "verlatingsangst" bij bijv. honden.
                    (is op te lossen mocht er een probleem zijn)

Of wat gebeurt er als je beiden niet thuis bent ook al zijn dit maar een paar uren.
                    Er zijn daar verschillende mogelijkheden
                    Eén van die twee(?) honden kan de baas zijn.
                    Zelfs een kat kan de dan de baas in huis zijn...
                    Zoiets bouwt zich op en na een tijd kunnen er toch problemen ontstaan.
                    (dominantie en zelfs agressie)

Ik ga nu ook geen problemen zoeken als er geen zijn he

Welke honden heb je?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Als je thuis bent...?
                      Wie laat er zijn huisdieren de ganse dag alleen?
                      Gaan we nu weer die discussie hebben?
                      Iedereen gaat eens boodschappen doen, op restaurant, op bezoek, ... waardoor de hond of kat eens alleen thuis is! Is daar iets mis mee misschien dat die vraag gesteld wordt?
                      Laat ons de vraag van de TS proberen te beantwoorden zonder enige vorm van kritiek te geven.

En uw bemerking over vissen en kanaries is trouwens helemaal verkeerd!
                      Dat je nu thuis bent of niet, die blijven altijd opgesloten in hun kleine plaatsje en kunnen daar nooit eens uit!
                      De vissen kunnen nooit eens voldoende zwemmen en de kanarie kan niet eens zijn vleugels strekken! Dit is pas crimineel!

Hoe goed een huisdier het heeft hangt niet alleen af van hoe dikwijls je er niet bent maar vooral hoe je ermee omgaat als je er wel bent!

@Happy Genes, ik ken jouw situatie natuurlijk niet maar om een plaats niet toegenkelijk te maken voor een hond als de uwe (en onze) kan je bijvoorbeeld ook een kinderdeurtje zetten.
                      Katten kunnen net door de tralies of erover maar de hond geraakt er niet door.
                      Dit wordt gemonteerd door te klemmen en heeft geen enkele definitieve bevestiging.
                      Probeer ook zeker het eten van de hond niet in dezelfde plaats te zetten als de kattenbak ... misschien niet altijd evident maar doenbaar.
                      Last edited by VerSeg; 17 december 2011, 02:11.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Gaan we nu weer die discussie hebben?
                        Iedereen gaat eens boodschappen doen, op restaurant, op bezoek, ... waardoor de hond of kat eens alleen thuis is! Is daar iets mis mee misschien dat die vraag gesteld wordt?
                        Laat ons de vraag van de TS proberen te beantwoorden zonder enige vorm van kritiek te geven.
                        Er is totaal niets mis met de vraagstelling.
                        En "als dat eens alleen zijn" géén probleem is voor de honden, wel,
                        dan is er geen probleem he Verseg

Er bestaat wel zoiets als "verlatingsangst".
                        En honden kunnen daar last van hebben als die dus alleen worden gelaten.
                        Bijv. constant janken > plezant voor de buren en vooral op appartementen.
                        Bijv. krabben aan deuren.
                        Maar zoals ik al zei: dat is op te lossen.

En uw bemerking over vissen en kanaries is trouwens helemaal verkeerd!
                        Dat je nu thuis bent of niet, die blijven altijd opgesloten in hun kleine plaatsje en kunnen daar nooit eens uit!
                        De vissen kunnen nooit eens voldoende zwemmen en de kanarie kan niet eens zijn vleugels strekken! Dit is pas crimineel!
                        Ik ga overdrijven
                        Alle mensen met een aquarium in huis en alle kanarie kwekers zijn criminelen?
                        Mijn punt(je) is en was dat je met die geen vergelijkbare problemen krijgt
                        zoals met honden.
                        Trouwens ik ben zo goed als opgegroeid met vogels thuis.
                        Vanaf het moment dat die vogels kweken (telen) dan mag je van mij aannemen dat
                        die vogels zich goed voelen.
                        Toch moet ik jouw ergens gelijk geven: meestal zijn dieren beter af in de natuur.
                        Vooral als er geen jagers in de buurt zijn, geen pesticiden de grond vergiftigen...
                        Geen Charels met grote netten die putters en vinken vangen of lijsters die ze
                        onderhands aan poeliers verkopen.
                        En dan zwijg ik nog ook over "suskewiet".

Hoe goed een huisdier het heeft hangt niet alleen af van hoe dikwijls je er niet bent maar vooral hoe je ermee omgaat als je er wel bent!
                        Ben ik enerzijds niet mee eens.
                        Anderzijds ben ik het er volledig mee eens als je het hebt over hoe men er mee omgaat.
                        Ik begrijp wat je bedoelt hoor

Toch moet ik hierbij denken aan bijv. de pitbull of de rottweiler.
                        Die worden snel afgeschilderd als gevaarlijke honden en dat is? Onzin.
                        Het gaat hier puur en precies over wat je zegt: hoe men er mee omgaat.

Het belangrijkste dus nu: de vraag oplossen van TS.
                        Waarom eten honden "poep"
                        Wel dit is een normaal gedrag bij meerdere diersoorten.
                        De honden in dit geval willen hun "kennel" proper houden.
                        Meer is het niet.
                        Hoe kan je dit oplossen?
                        Zodra de katten "iets gedaan" hebben doe dan wat hete saus (ik bedoel geen warme saus he)
                        over de uitwerpselen van de katten.
                        Dus iets wat scherp smaakt of bitter is.
                        Ik denk niet dat die honden zich daarna nog twee keren wagen aan dat gebruik

De kennel doet denken aan binnenshuis.
                        Wel honden doen dat ook in de tuin.

Honden hebben een extreem sterke geurzin.
                        In een omgeving zal de hond eerst zijn neus gebruiken, daarna de ogen en daarna de oren.
                        (dus ruiken > zien > horen)
                        Binnenshuis gaan ze dus die "poep" direct gewaar worden.
                        Last edited by theokus; 17 december 2011, 04:38.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Alles bij elkaar genomen : zelfs al ben jij de roedelleider en ga je de plaats van de kattenbak claimen, dan nog zullen de honden net wanneer jij er niet bent of net iets minder oplettend bent, ervan profiteren om eventjes de kattenbak leeg te eten.
                          Niet enkel om hun nest op te schonen, maar gewoon omdat ze dat lekker vinden (een hond zijn neus reikt veel verder dan die van ons, en kleine etensresten die onverteerd in de stoelgang blijven zitten weet hij wel te smaken).
                          De kortste pijn en het meest effectief lijkt mij de kat niet bij de melk zetten en hogergenoemd kinderhekje is natuurlijk een heel goede oplossing en zou ik persoonlijk proberen.
                          Trouwens onze hond heeft vanmorgen de choccopot leeggemaakt met zijn lange tong en die luistert zéér goed ... allez ... soms toch
                          Mvg, Tin_tin
                          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

http://http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1244015
                              Mvg.
                              Mvg, Tin_tin

Comment

Working...
                              X