Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gevechts- of verdedigingssporten.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: gevechts- of verdedigingssporten.

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Oh, je bedoelt dat het over zelfvedediging tegenover aanvallers moet gaan? Wel, dan kan ik nog toevoegen dat je met je rug reeds tegen de muur, niet langs achter kunt worden gepakt. Is da ni niks?
    Inderdaad, das bullsh*t
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oh, je bedoelt dat het over zelfvedediging tegenover aanvallers moet gaan? Wel, dan kan ik nog toevoegen dat je met je rug reeds tegen de muur, niet langs achter kunt worden gepakt. Is da ni niks?
      Jup en is praktisch de slechts denkbare positie dat je kan hebben,
      tegen de muur = geen bewegingsruimte...
      is zoals in het hoekje gedreven worden.

Ik begrijp dat je wilt duidelijk maken dat agressie/geweld minder is als de media doet uitschijnen (en daar geef ik je gelijk in, maar media zoekt sensatie, en niet een nieuw geboren dolfijntje).

Maar verder nap ik niet waarom je probeert te ridiculiseren als iemand zichzelf wil trainen om een veiliger gevoel te hebben.
      Sinds ik begonnen ben met thai boks is mijn zelf vertrouwen enorm gestegen,
      iets wat ik voorheen bijna niet had...

Tuurlijk kan je de negatieve kant van iets aan tonen:
      het is niet gezond om die slagen te krijgen, het helpt toch niet als je op straat staat.

Wel op punt 2 kunnen we discussieren tot we alle 2 blauw en weer wit zien,
      maar op punt 1: elke sport dieje te serieus beoefent brengt schade toe aan je lichaam...

topsport is het meest ongezonde om te doen (uitspraak van sportdokter he, neit van mij).

dus zo kunnen we in dat straatje ook nog een elle lange discussie starten.

ik weet in mijn geval:
      sinds 5-6 jaar geleden ben ik nu iemand die vrij gespierd staat, een gezonde portie zelfvertrouwen heeft en een gezond besef van wat vechten inhoud... Als het ooit gebeurd weet ik hoe ik mijn kansen kan benutten...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Het was de Duitse krant Die Welt die vorige week de kat de bel aanbond. Naar aanleiding van de brutale overval op het Beierse Europarlementslid Angelika Niebler midden in de Europese wijk titelt de…

Let ook op de passage waarin binnenlandse zaken stelt, dat er in september 'maar' 3 overvallen met geweld gepleegd zijn in de Europese wijk tegenover 19 in Brussel.
        Bijna elke dag één
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Kan je mij ook uitleggen waarom inbraken niet meer in de statistieken worden opgenomen?
          Om het onveiligheidsgevoel te doen afnemen?
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Het volgende topic (na de jacht) dat dreigt te gaan verzanden in discussies en een slotje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Ik begrijp dat je wilt duidelijk maken dat agressie/geweld minder is als de media doet uitschijnen (en daar geef ik je gelijk in, maar media zoekt sensatie, en niet een nieuw geboren dolfijntje).

Maar verder nap ik niet waarom je probeert te ridiculiseren als iemand zichzelf wil trainen om een veiliger gevoel te hebben.
              Dat is wellicht omdat je net zoals die media mijn tussenstap over het echte gevaar, hebt overgeslagen. Maar, je gaat je inderdaad zekerder voelen. Niet zozeer omdat je aanvallen fysiek beter aankan, maar omdat je ook je geest hebt getraind.
              Indien je na training echter blijft volhouden dat je onzekerheidsgevoel terecht is, dan kan ik voor jou niet meer doen dan voor die dorpsgek.
              Bij mijn initiatie werden de paranoide gevallen (zo noemde men dat in de flowerpowertijd) trouwens geweerd, omdat bijvoorbeeld een relatief makkelijk aan te leren schouderworp redelijk gevaarlijk kan zijn als je geen respect hebt voor de tegenstander die geen valtechniek beheerst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                Het volgende topic (na de jacht) dat dreigt te gaan verzanden in discussies en een slotje?
                Ik, in ieder geval, ga niet meer reageren.
                Als je persistent ongevallen met overvallen gaat vergelijken, is het wereldvreemde niet ver af of er is iets mis met de interne huishouding
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Voor mijn part mag nu de meningswissel stilletjes beginnen. Elkaar eerst voor gek verklaren lijkt me op voldoende diversiteit in standpunten te wijzen.

Comment

Dat is wellicht omdat je net zoals die media mijn tussenstap over het echte gevaar, hebt overgeslagen. Maar, je gaat je inderdaad zekerder voelen. Niet zozeer omdat je aanvallen fysiek beter aankan, maar omdat je ook je geest hebt getraind.
                    Indien je na training echter blijft volhouden dat je onzekerheidsgevoel terecht is, dan kan ik voor jou niet meer doen dan voor die dorpsgek.
                    Bij mijn initiatie werden de paranoide gevallen (zo noemde men dat in de flowerpowertijd) trouwens geweerd, omdat bijvoorbeeld een relatief makkelijk aan te leren schouderworp redelijk gevaarlijk kan zijn als je geen respect hebt voor de tegenstander die geen valtechniek beheerst.
                    Het leuke is :
                    Jij moet voor mijn onzekerheidsgevoel niets doen.
                    Dat kan jij ook niet.

Daarvoor zou je een volledige maatschappij-aanpassingen moeten teweeg brengen.

Ook zeg ik NERGENS (naar mijn weten ) dat ik last heb van een onzekerheidsgevoel.
                    neen ik sprong zelfs even in jouw boot om te melden dat de media altijd bepaalde punten in de schijnwerper zet.

Bij 9-11 heeft een of ander zender toen juichende kinderen afgebeeld, alsof deze aan het juichen waren voor die aanslag... Wel, achteraf bleek dat het archief beelden waren van kinderen die aan een voetbalstadium voor hun ploeg supporterden.

Maar je kan niet wegsteken dat de agressie die er komt pakken erger is.
                    Het soort agressie wordt gewoon pakken angstaanjagender...

Nu goed, ik merk dat je gewoon rond je eigen punten gaat dansen,
                    en NIET op de topicstarter zijn werkelijke vraag gaat antwoorden.

Dan ga ik ook het off-topic gaan langs mijn kant stopzetten.

Je gaat op 1 zin van zijn openingspost een ganse boom opzetten,
                    terwijl die zin ondergeschikt was aan het geheel.

So: adieu, mijn punten over de gevechtsport zijn gegeven :-) greetzz
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Nu goed, ik merk dat je gewoon rond je eigen punten gaat dansen,
                      en NIET op de topicstarter zijn werkelijke vraag gaat antwoorden.
                      Pff, en dat tegen de enige die dat wel al heeft gedaan!
                      Maar kom, Ik deed als het oosters moet zijn judo, zonder ooit op straat fysieke aanvallen te hebben afgeslagen of willen afslaan. Door mijn Hata yoga kreeg ik een veel betere beheersing over mijn oorlogswapen, en veel snellere en preciezere reflexen, denk ik. Heb er geen andere verklaring voor. Dat ik het label anti-wapen-maniak kreeg opgeplakt had er dan weer wel mee te maken dat er in India meer pacifisten rondliepen dan in het genoemde Venezuela. Daar gaat men meer voor messen. Maar ja, als er een sensationeel voorbeeld moet komen ben ik ooit uit een caferaam gedoken op een manier die enige lenigheid vereist. Als dat echter je (niet jouw) voornaamste rede zou kunnen zijn, ga je veel te lang moeten wachten op een gelijkaardig sensationeel mediatiek resultaat, en denk je misschien niet geweldloos genoeg om het jaren te blijven doen.

Comment

Ik stem er mee in dat alles beter is dan die gevaarlijke vooral lawaaierige honden. Zonder oordopjes kan je hier (Tremelo) niet meer buitenkomen. Is dat de prijs die we moeten betalen om onze diefstalstatistieken op nul te houden (of maximum 2, voor sommige jaren)?
                        Dan blijft nog de vraag hoe je het cijfer nul (diefstallen) gaat onderverdelen in die met inbraak en die zonder.

Comment

Working...
                        X